Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen auto pilot, cruise control of visualisation meer losse kabels?

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds gisteren geen cruise control auto pilot of visualisaties meer in m’n model s. Nu zie ik twee losse kabels onder het midden scherm. Iemand een idee of deze kabels ergens ingeplugd moeten zijn en of dit het euvel kan zijn? 77ECBECF-225C-4C1F-BDD3-62FE95510F68.jpeg86D540E8-25D5-4776-90A1-C69FC3626285.jpegE6F802A1-ADBC-4753-90E8-E238B6A1CEA2.jpeg
 
Hmmm, op basis van de plugs op de AP computer zou ik toch vermoeden dat er 2 connectors zijn losgekomen.

(onderstaande foto is van een Model 3. Ik zoek een foto van een Model S ter referentie)

1620198510989.png


Even langs een SeC gaan.
 
Last edited:
Persoonlijk zou ik de Tesla klantenservice bellen en melden dat je een panne hebt. Dan wordt je snel geholpen en kan men vanop afstand inlezen wat er scheelt met je autopilot. Als een kabel ontbreekt, zal er wel ergens een melding in de logs verschijnen.

Maar ik vermoed dat je ook al eens gereboot hebt?
 
Morgen gaat ie naar sec eindhoven. Niet meer in garantie dus zal wel geen feestje worden. Had eerst met klantenservice gebeld, die konden niks zien. Volledige reset uitgevoerd, de boel uit gezet, nachtje deep sleep.... helaas zonder resultaat.
ik vermoed dat het de sefdrive computerbestanden, camera’s achter en voor spatborden doen het nog, ook de camera voor doet het nog want soms gaan mijn ruitenwissers spontaan aan bij regen ;-).
het is een beetje een domme auto geworden. Veiligheidssystemen werken ook niet meer, niet automatisch remmen en inhalen als er iemand naast je zit mag ook weer.
 
Diagnose gesteld door sec: radar module needs replacement
Blijkbaar spontaan kapot gegaan. Ze vroegen of ik schade had gereden of een vogel tegen de bumper had gehad????
Spul moet besteld gaan worden. Ik hoop dat de diagnose klopt, blijf het raar vinden.
 
  • Informative
Reactions: wooter
Diagnose gesteld door sec: radar module needs replacement
Blijkbaar spontaan kapot gegaan. Ze vroegen of ik schade had gereden of een vogel tegen de bumper had gehad????
Spul moet besteld gaan worden. Ik hoop dat de diagnose klopt, blijf het raar vinden.
Ik heb meer dan 6 maanden last gehad van af en toe volledige uitval van FSD tacc AP en visualisatie. Diverse malen ‘gerepareerd’ (oa kabels en camera’s vervangen) steeds weer teruggekomen. Laatste reparatie was vervanging van FSD computer. Sindsdien nog geen klachten.
 
Met onze Model 3 sinds vanmiddag ook geen auto pilot, cruse control en visualisation meer. De auto blijft in de routeplanner op de zelfde locatie staan terwijl ik rij. Op een gegeven moment kreeg ik ook een SOS e-call melding (contact Tesla Service) in beeld. De computer herstarten met de beide scrolltoetsen op het stuur ingedrukt houden hielp niet.
Daarna telefonisch contact gehad met Tesla Service en moesten de volgende stappen worden doorlopen:
- alle usb poorten leeg maken.
- SOS knop boven spiegel activeren en binnen 9 seconden via het scherm ongedaan maken
- met de twee schrolwieltjes de computer van de auto resetten, (wieltjes ingedrukt houden tot de T weer in beeld komt).
- Via het scherm onder beveiliging de auto uitzetten en na 5 minuten via rempedaal weer activeren
- laadklep voor de laadstekker via scherm openen en weer dicht doen.

Na deze stappen zou het opgelost moeten zijn, helaas is dat nog niet het geval. Misschien toch een stap vergeten. Staan elders deze stappen ergens vermeld?
Misschien eerst maar eens de auto een nacht tot rust laten komen...
Software versie 2021.4.18 staat er sinds pas op.
 
Met onze Model 3 sinds vanmiddag ook geen auto pilot, cruse control en visualisation meer. De auto blijft in de routeplanner op de zelfde locatie staan terwijl ik rij. Op een gegeven moment kreeg ik ook een SOS e-call melding (contact Tesla Service) in beeld. De computer herstarten met de beide scrolltoetsen op het stuur ingedrukt houden hielp niet.
Daarna telefonisch contact gehad met Tesla Service en moesten de volgende stappen worden doorlopen:
- alle usb poorten leeg maken.
- SOS knop boven spiegel activeren en binnen 9 seconden via het scherm ongedaan maken
- met de twee schrolwieltjes de computer van de auto resetten, (wieltjes ingedrukt houden tot de T weer in beeld komt).
- Via het scherm onder beveiliging de auto uitzetten en na 5 minuten via rempedaal weer activeren
- laadklep voor de laadstekker via scherm openen en weer dicht doen.

Na deze stappen zou het opgelost moeten zijn, helaas is dat nog niet het geval. Misschien toch een stap vergeten. Staan elders deze stappen ergens vermeld?
Misschien eerst maar eens de auto een nacht tot rust laten komen...
Software versie 2021.4.18 staat er sinds pas op.

Het klopt dat dat niet werkt, je bent een belangrijke stap vergeten.
Na stap 4 moet je eerst nog luid en duidelijk "gogogo!" roepen en wat zout over je linkerschouder gooien.
 
Met onze Model 3 sinds vanmiddag ook geen auto pilot, cruse control en visualisation meer. De auto blijft in de routeplanner op de zelfde locatie staan terwijl ik rij. Op een gegeven moment kreeg ik ook een SOS e-call melding (contact Tesla Service) in beeld. De computer herstarten met de beide scrolltoetsen op het stuur ingedrukt houden hielp niet.
Daarna telefonisch contact gehad met Tesla Service en moesten de volgende stappen worden doorlopen:
- alle usb poorten leeg maken.
- SOS knop boven spiegel activeren en binnen 9 seconden via het scherm ongedaan maken
- met de twee schrolwieltjes de computer van de auto resetten, (wieltjes ingedrukt houden tot de T weer in beeld komt).
- Via het scherm onder beveiliging de auto uitzetten en na 5 minuten via rempedaal weer activeren
- laadklep voor de laadstekker via scherm openen en weer dicht doen.

Na deze stappen zou het opgelost moeten zijn, helaas is dat nog niet het geval. Misschien toch een stap vergeten. Staan elders deze stappen ergens vermeld?
Misschien eerst maar eens de auto een nacht tot rust laten komen...
Software versie 2021.4.18 staat er sinds pas op.
Omdat ook sprake is van 'GPS frozen' ook nog deze stap #5 (andere velgen via scherm selecteren) geprobeerd zonder resultaat. Inmiddels via de app een service afspraak gepland.
 
Met onze Model 3 sinds vanmiddag ook geen auto pilot, cruse control en visualisation meer. De auto blijft in de routeplanner op de zelfde locatie staan terwijl ik rij. Op een gegeven moment kreeg ik ook een SOS e-call melding (contact Tesla Service) in beeld. De computer herstarten met de beide scrolltoetsen op het stuur ingedrukt houden hielp niet.
Daarna telefonisch contact gehad met Tesla Service en moesten de volgende stappen worden doorlopen:
- alle usb poorten leeg maken.
- SOS knop boven spiegel activeren en binnen 9 seconden via het scherm ongedaan maken
- met de twee schrolwieltjes de computer van de auto resetten, (wieltjes ingedrukt houden tot de T weer in beeld komt).
- Via het scherm onder beveiliging de auto uitzetten en na 5 minuten via rempedaal weer activeren
- laadklep voor de laadstekker via scherm openen en weer dicht doen.

Na deze stappen zou het opgelost moeten zijn, helaas is dat nog niet het geval. Misschien toch een stap vergeten. Staan elders deze stappen ergens vermeld?
Misschien eerst maar eens de auto een nacht tot rust laten komen...
Software versie 2021.4.18 staat er sinds pas op.
Schijnt een virus te zijn. Bij mij sinds vandaag exact dezelfde problemen. Zit op 2021.4.18 sinds 3 of 4 dagen.
De b.v. stappen helpen niet. Ga nu een afspraak met de App maken.
Heb het stilletjes gehad met die wagen😡😡
 
Schijnt een virus te zijn. Bij mij sinds vandaag exact dezelfde problemen. Zit op 2021.4.18 sinds 3 of 4 dagen.
De b.v. stappen helpen niet. Ga nu een afspraak met de App maken.
Heb het stilletjes gehad met die wagen😡😡
Ben ik blij dat bij mijn oude s het al een tijd stabiel is. Laat die nieuwe generatie de bugs maar oplossen. En dan krijg ik geteste sw die goed werkt met mijn hardware 🤖