Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen beweging meer te krijgen in S100D

This site may earn commission on affiliate links.
9ABF6294-3794-43AF-AB67-54D91FAA82E4.png
Lijkt als 2 druppels op deze laro switch
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Lijkt als 2 druppels op deze laro switch
https://epc.tesla.com/#/systemGroups/60350
upload_2021-1-1_13-49-38.png


... maar vergelijkbare schakelaars vind je ook voor $43 en $9,13.

Motorcraft SW-7810 Brake Stop Light Lamp Switch for Ford Mercury Brand New | eBay
Standard® SLS-510 - Brake Light Switch

Vanzelfsprekend gaat een Tesla Service Center geen wit product in hun auto's installeren, maar enkel de OEM versies die hun eigen aankopers aankopen.

Een beetje zoals je BMW dealer ook niet zo een schakelaar van de Halfords installeert.
BMW 328dX Stop light switch. Rex, alpina, pedal - 35006876896 - Genuine BMW Part
 
Wil je gokken hoe lang het gaat duren alvorens Arri ook geld gaat vragen, als iedereen aan hem z'n problemen voor legt? Of werk jij gratis voor je baas?
Ik vindt het bedrag voor de diagnose wel meevallen hoor;) Zeer vergelijkbaar met andere merken.

Ik had onlangs een storing in mijn ander auto (ja ik heb ook nog een ICE), en daar had ik een storing in mijn automatische handrem......bleek achteraf een slechte accu te zijn, maar voordat ze daar achterkwamen waren ze bijna 30 uur verder met diagnose stellen en testen. Uit coulance hoefde ik gelukkig maar een deel van de kosten te betalen, maar toch wel veel meer dan de €65,=. Dus de prijs van Tesla valt dan nog wel mee.
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Als je 30 uur nodig hebt om er achter te komen dat de accu slecht is, dan zou je eigenlijk helemaal niets mogen rekenen voor de diagnose.
Nog iemand die voor niks werkt ;)

Nee, voor mij hoeft niemand voor niks te werken, maar commerciële gestes zoals coulance kan en mag wel natuurlijk, al valt ook weer te discussiëren hoeveel van die coulance al in de marge zit in berekend...
 
Als je 30 uur nodig hebt om er achter te komen dat de accu slecht is, dan zou je eigenlijk helemaal niets mogen rekenen voor de diagnose.
Er zijn genoeg garages die de accu, dynamo en startmotor vervangen en dan pas de massakabel van het motorblok naar de carrosserie die €10,- kost en dan zeggen dat ze hun best hebben gedaan. Als je tandarts zo werkt stond je al 3 x buiten zonder tanden en kiezen als je alleen kiespijn had.
 
Als je 30 uur nodig hebt om er achter te komen dat de accu slecht is, dan zou je eigenlijk helemaal niets mogen rekenen voor de diagnose.
De garage had de accu wel doorgemeten, maar gaf geen vreemde waardes en leek in eerste instantie goed te zijn.
De storingsmelding en uitlezing wezen in op een defecte sensor en dat klinkt op zich ook wel logisch om daar eerst te gaan zoeken. Toen dit niet het probleem bleek te zijn, zijn ze verder gaan zoeken naar diverse componenten en kabels die zorgen voor de aansturing en terugmeldingen in het circuit van de handrem.
Na overleg met de fabriek hebben ze nog wat dingen getest en uiteindelijk toch maar de accu vervangen, wat blijkbaar het euvel was.
Van de 30 uur werk en enkele weken een splinternieuwe leenauto te hebben gereden heeft de dealer nog geen halve dag in rekening gebracht. Het overgrote deel van de kosten hebben ze niet doorbelast. Mij hoor je dus niet klagen.
 
Het moeilijke aan een 12V accu is dat als ie helemaal leeg is, ie nog altijd +12V levert. Het zit 'm dan tekort aan het aantal amperes dat het ding kan geven. Dus je voltmeter zegt dat alles OK is, maar er is gewoon te weinig vermogen om de nodige systemen te voeden.
 
Het moeilijke aan een 12V accu is dat als ie helemaal leeg is, ie nog altijd +12V levert. Het zit 'm dan tekort aan het aantal amperes dat het ding kan geven. Dus je voltmeter zegt dat alles OK is, maar er is gewoon te weinig vermogen om de nodige systemen te voeden.

Als die helemaal leeg is zit die toch echt onder de 12V hoor. ;) Maar snap wat je bedoelt, niet leeg maar gewoon te weinig capaciteit. Alleen onder belasting kun je dan wel goed zijn dat de spanning te ver naar beneden zakt. Er zijn gewoon accutesters die een accu onder belasting kunnen meten, hebben we bij ons op het werk ook. Iedere garage zal zo'n ding ook wel hebben. Bij een slechte accu zal die direct aangeven dat die niet meer goed is. Maarja, ik snap best dat er soms niet direct aan de accu gedacht wordt. Alleen is het een kleine moeite om deze even snel door te meten, dat had een hoop uren gescheeld waarschijnlijk.