Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen beweging meer te krijgen in S100D

This site may earn commission on affiliate links.
Het moeilijke aan een 12V accu is dat als ie helemaal leeg is, ie nog altijd +12V levert. Het zit 'm dan tekort aan het aantal amperes dat het ding kan geven. Dus je voltmeter zegt dat alles OK is, maar er is gewoon te weinig vermogen om de nodige systemen te voeden.

Agreed. Ik zie nog altijd mensen een batterij "doormeten" met een voltmeter. Het gaat om de belasting van de accu, vergelijkbaar met dat de lampen altijd wel blijven branden (12 volt weinig ampère) maar dat ze uitgaan zodra je probeert te starten (vermogensvraag en dus wegvallen van spanning).

Met de 12V accu van Tesla is dit nog lastiger. Die is niet gemaakt voor zware belastingen (er zit geen startmotor in) en kun je dus zelf niet effectief meten. Fijn dat Tesla dat dus doet :)
 
111F0FAA-8741-4508-899C-1CD9F4491390.png
 
Hier een M3 waar geen beweging meer in te krijgen was. De auto wordt zo bij SeC Den Haag afgeleverd. Dat mag toch niet gebeuren bij een auto van ruim een jaar oud?

Das ook toevallig. Hier precies dezelfde combinatie, maar hier doet alles het nog :)

m3mini.jpg

Alleen mag ik met de Mini niet meer rijden anders word ik kort gemaakt door de winterbandenpolitie....