Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
houdt dus ook in dat de 6.0, met de broodnodige traffic info voor de navi, langer gaat duren :(... anders was er nu niet een 5.9 uitgebracht. Ws om van het verschrikkelijke gedoe af te zijn van de Amerikanen die uit principe geen updates installeerden omdat auto lowering ze was afgenomen...
 
Ik heb vandaag de auto met 5.9 terug gekregen van Tesla.
De laagste snelheid vanaf waar die automatisch lager kan is 80, anders krijg je de optie 'always'... dat vind ik toch iets te :)


Mij valt overigens op dat de wel erg overdadige aanwezigheid vd subwoofer nu weg is; geluidsbeeld is nu erg goed (en ik was al tevreden!)
 
Iemand dat RDio al kunnen proberen? Werkt het goed? Ben erg benieuwd!

Vandaag mijn Tesla opgehaald! Daarop direct de nieuwe firmware 5.9. Vanavond al even gespeeld met RDio. Als fervent Spotify gebruiker even wennen, maar werkt wel direct goed! Je krijgt van Telsa een persoonlijk account voor RDio die "voorgeprogrammeerd" is. Kwaliteit is goed en wat ik zou snel gezocht heb qua muziek staat erop!!
 
Heb nu dan toch maar 5.8 erop gezet… Hoop niet dat ik er spijt van krijg.
Dan staat straks 5.9 er sneller op. Laat dat toch maar snel komen.
Morgen gaan ik dus merken 'standard' en 'low' in het rijgevoel zoveel uitmaken.
Als je stilstaand naar low zet, zakt ie echt merkbaar een paar centimeter.
Ben ook benieuwd naar effect op het verbruik.
 
Verschil in verbruik valt volgens mij reuze mee, rij al weken met een verlagingsset rond en merk geen verschil. Verbetering in wegligging ligt denk ik ook meer "tussen de oren", denk dat de banden een veel grotere rol spelen. Vanochtend weer de winterset er op laten leggen (morgen naar Oostenrijk) en hij rijd nu echt als een slappe drol vergeleken met de zomer (breed) set.
 
Vandaag mijn Tesla opgehaald! Daarop direct de nieuwe firmware 5.9. Vanavond al even gespeeld met RDio. Als fervent Spotify gebruiker even wennen, maar werkt wel direct goed! Je krijgt van Telsa een persoonlijk account voor RDio die "voorgeprogrammeerd" is. Kwaliteit is goed en wat ik zou snel gezocht heb qua muziek staat erop!!

Hey, dus je hebt geen eigen abonnement a € 9,95 nodig??
 
Verschil in verbruik valt volgens mij reuze mee, rij al weken met een verlagingsset rond en merk geen verschil. Verbetering in wegligging ligt denk ik ook meer "tussen de oren", denk dat de banden een veel grotere rol spelen. Vanochtend weer de winterset er op laten leggen (morgen naar Oostenrijk) en hij rijd nu echt als een slappe drol vergeleken met de zomer (breed) set.

Verlagingsset tov van de low-stand? Dan wordt het echt een buikschuiver volgens mij :biggrin:
 
Verschil in verbruik valt volgens mij reuze mee, rij al weken met een verlagingsset rond en merk geen verschil. Verbetering in wegligging ligt denk ik ook meer "tussen de oren", denk dat de banden een veel grotere rol spelen. Vanochtend weer de winterset er op laten leggen (morgen naar Oostenrijk) en hij rijd nu echt als een slappe drol vergeleken met de zomer (breed) set.
+1, maar vlak ook het effect van 19" versus 20" niet uit
 
+1, maar vlak ook het effect van 19" versus 20" niet uit

Ik heb de sterke indruk dat het Perf.Plus onderstel is afgesteld op lowering boven de 100.
Vandaag op snelweg duidelijk verminderde rechtuitstabiliteit in de standard-setting.
Het kreng wilde inderdaad niet zakken.
En voor het eerst geen geel klokje meer rechts naast het Tesla-logo bovenin het scherm.
5.9 mag heel snel komen van mij.
 
Ik heb de sterke indruk dat het Perf.Plus onderstel is afgesteld op lowering boven de 100.
Vandaag op snelweg duidelijk verminderde rechtuitstabiliteit in de standard-setting.
Het kreng wilde inderdaad niet zakken.
En voor het eerst geen geel klokje meer rechts naast het Tesla-logo bovenin het scherm.
5.9 mag heel snel komen van mij.
Ff over de 160 Peet en dan niet meer onder de 100 komen. Dan blijft ie laag meen ik. Of was dat bij de voorlaatste update:confused:. En anders ff lang een service center rijden.
 
Verschil in verbruik valt volgens mij reuze mee, rij al weken met een verlagingsset rond en merk geen verschil. Verbetering in wegligging ligt denk ik ook meer "tussen de oren", denk dat de banden een veel grotere rol spelen. Vanochtend weer de winterset er op laten leggen (morgen naar Oostenrijk) en hij rijd nu echt als een slappe drol vergeleken met de zomer (breed) set.

Op standaardonderstel? Heb je meer details?
 
Ff over de 160 Peet en dan niet meer onder de 100 komen. Dan blijft ie laag meen ik. Of was dat bij de voorlaatste update:confused:. En anders ff lang een service center rijden.
Ja, de verlaging boven 160 km/h heb ik woensdagavond nog even uitgeprobeerd (net voorbij Zevenaar, :wink: ) om de rechtuitstabiliteit van een P+ met de 20" velgen i.c.m. 285 achterbanden te beoordelen. Ik kan niet anders zeggen dan 'als op rails'.
Wat mij betreft volledig 'Autobahn fähig'.
 
Net 5.9 gekregen in Amsterdam ZO.
Was in gesprek over een paar puntjes die ze volgende week vrijdag gaan oppakken. Toen ik 5.9 noemde werd ik spontaan uitgenodigd om even langs te rijden om het update bestand in het systeem te zetten. Kijk dat is nog eens klantvriendelijk :)
Was 5 minuten aan de laptop voor de download (300mb). Installatie gedaan na terugkomst in garage, ben benieuwd vanmiddag!