Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Niet álles staat daar in ;)

Idd, wel jammer heb nu bijna twee lange europatrips er op zitten, had een van die 'andere' nwe features er al graag op gehad .
bizar ook om te lezen hoe sommjge amerikanen helemaal los gaan op een half onofficieel bericht....

- - - Updated - - -

Navigators van navigon, er wordt ook met hun software berekend. De berekende route wordt vervolgens in je center console op Google mals geplot... Niks meer, niks minder... Er zit dus geen link tussen de blauwe lijn, en de map eronder :)

Klopt, dat kan je mooi zien als je 3g weg is.
heb het nog niet goed getest, maar begin het idee te krijgen dat chargemap.com openen in de browser de boel laat vastlopen, of het is het doorgeven van de huidige locatie aan dat soort sites. Ik kon in de alpen al een paar keer de boel resetten...
 
On board kaart heeft volgens mij alleen betrekking op het navigatiedeel in je dashboard, niet in de centrale display.

Toevallig zat ik hier de afgelopen dagen over na te denken. Mooi natuurlijk dat het systeem een backup heeft in geval van geen-internet. Maar als ik wel internet heb (zoals in 99,9% van de tijd) waarom dan nog steeds 2 verschillende systemen tonen?

Voelt een beetje als zo'n Volvo V60PIH: een beetje van beide, maar op beide vlakken net-niet. Maar wel dubbel onderhoud (want 2 systemen).

Antwoord zal wel zijn: Google ondersteunt aan Tesla (nog) geen step voor step navi. Maar toch: het voelt aan als dubbel, grotendeels overbodig en daardoor net-niet helemaal.

Google kan natuurlijk zelf prima navigeren: zie de fantastische Google maps app. Die vertelt me zelfs in NYC hoe ik moet lopen naar de metro, welke lijn ik dan moet nemen, welk veerpont vervolgens naar Brooklyn, maar daar aangekomen en in de huurauto stuurt hij je ook de juiste weg op.
 
Ben er toch wel blij mee. Internet valt nogal eens weg en vindt ik nog geen betrouwbare bron voor navigatie. Tijdens de E-rally die zich vooral op het grensgebied tussen België en Nederland afspeelde was navigatie via Google totaal onmogelijk.

Hmmm, daar heb je wel weer een punt: misschien zijn we (ik in ieder geval) wel een beetje verwend in een gebied te wonen waar goede dekking is.

(Heerlijk ook om overal 4G op je smartphone te hebben, I like!)
 
Zou het een hele verbetering vinden. Nu is het soms zo traag (mn als ik naar oost-NL/platteland ga) dat ik mijn Iphone als hotspot gebruik voor de auto.

- - - Updated - - -

Tuurlijk dat hoort bij de marketing van iets kopen dat steeds beter wordt!

Weet jij of iemand anders waarom jij (en anderen) alleen de voor de tekst noodzakelijke verticale ruimte op de browser inneemt..l ? terwijl bij mij standaard een minimale verticale ruimte nodig is.. gevolg is een groot stuk wit ook als ik maar één zin intik.. heb bij TMC-settings gekeken , maar kan geen optie vinden..
 
- - - Updated - - -
Het valt me nu na enig gepuzel, op dat bij degenen die niet hun auto met specs in hun vaste handtekening hebben beschreven de
replys qua ruimte gebruik, korter zijn. Dus niks competents, maar simplicity heeft weer eens efficiency tot gevolg!
 
Last edited:
Very high, high en standaard rijhoogte bij een bepaalde snelheid in kunnen stellen, rij veel op polderweggetjes waar je de berm in moet igv tegenliggers, zou fijn zijn als hij dan automatisch op high gaat rijden, ook bij drempels een fijn idee dat hij een standje hoger gaat onder de 50 of zo.
 
Very high, high en standaard rijhoogte bij een bepaalde snelheid in kunnen stellen, rij veel op polderweggetjes waar je de berm in moet igv tegenliggers, zou fijn zijn als hij dan automatisch op high gaat rijden, ook bij drempels een fijn idee dat hij een standje hoger gaat onder de 50 of zo.
Same here, en dan ook meteen de instelling van het stuur automatisch kunnen instellen (bijvoorbeeld <30 op comfort en >130 op sport).

De snelweg gaat over in de provinciale weg, dus dan zou het handig zijn als de instelling van het stuur automatisch van sport af zou gaan.