Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
9,794
11,098
Waasmunster, Belgium
het komt wel. En... zo levensnoodzakelijke dingen zitten er nu ook weer niet in.
Groter lettertype voor de tijd en de km. hill assist,... en wat leuke radio , home en work locoatie (laat dat nu de enige locaties zijn die ik toevallig goed weet te vinden)
oh ja, ik heb natuurlijk de luchtvering niet! is het DAT dan misschien?:wink:

Right_Said_Fred

Moderator
May 11, 2012
4,106
36,976
The Netherlands
Hier staat de update ook klaar. Op zich is dat wel vreemd, want 5.9 is vorige week door SC Amsterdam uitgevoerd. Dat zou betekenen dat er nog een kleine bugfix in de nieuwe release zit.

Ik hoop dat ze nog even naar de Rdio implementatie gekeken hebben. Bij iedere zoekactie komt ie nu terug met een aantal treffers. Als ik er daar 1 van aanklik begint er iets anders te spelen. Je zoekt Pink Floyd, The Wall en na aanklikken van het plaatje hoor je Queen (of de volgende keer weer iets anders). Het lijkt er op dat hij een station vindt waar in het verleden Pink Floyd gedraaid heeft.

De andere verklaring is dat het te ingewikkeld voor me is en ik gewoon niet in staat ben om te begrijpen hoe dit werkt. Dan zou ik het op prijs stellen als ze ergens een korte instructie op kunnen nemen... ;-)

Dat Rdio heb ik ook nog niet helemaal door. Zoek je een song, zeg Suburbia van Pet Shops Boys, dan vindt-ie er een heleboel, allerlei varianten, en is het raden welke je moet hebben.

En als de song afgelopen is, gaat-ie verder met allerlei andere groepen uit die tijd/genre (Depeche Mode, Erasure en zo). Dat is best wel leuk om doorheen te klikken, maar liefst had ik dan nog wat andere muziek van dezelfde groep gehad als waar ik op zocht.

Ik zie ook geen mogelijkheid om direct terug te gaan naar de zoekresultaten, dat lukt alleen door op 'Browse' en vervolgens weer 'Search' te klikken (waar de oude zoekterm gelukkig nog in staat). Handig is anders, maar misschien moet ik het nog leren kennen. Of misschien moet er nog wat gefinetuned worden door Tesla.

(Yep, ik was jong in de eighties)

Rsvarthur

Member
May 17, 2013
796
11
Hengelo
ik heb het daarnet ook eens getest, het ging redelijk goed tot ik vroeg:
play "ik hou niet van madammen met een bondjas van Urbanus":tongue:
het resultaat was wel grappig!

ook de hill assist werkt wel.

je moet het wel met een enorm Amerikaans accent uitspreken. Dan kom je een heel eind. Ik heb ook al lopen worstelen met hurmen broed

Ruben7113

Member
Feb 25, 2013
131
0
Netherlands
Ook nog steeds aan het wachten op 5.9 (maar ja het is Tesla en we hebben geleerd om te wachten ;-). Was vanmiddag bij het service centrum in Den Haag om een afspraak te maken voor de eerste beurt (20k) kunnen ze gelijk naar de brom kijken en het onderstel monteren. Vroeg of ze nog even 5.9 konden installeren. Gaven aan dat dat soms lang kan duren (2 uur). Omdat ik op doorreis was maar laten schieten maar baalde wel een beetje.

Vreemd verhaal, de download (middels Tesla Service laptop) kost 5 minuten dan kun je weer verder.
10 minuten later presenteert de update zich net als bij een OTA update. Installeren kun je dus doen wanneer het je uitkomt.

widodh

Model S 85 and 100D
Jan 23, 2011
6,860
2,824
Venlo, NL
Vreemd verhaal, de download (middels Tesla Service laptop) kost 5 minuten dan kun je weer verder.
10 minuten later presenteert de update zich net als bij een OTA update. Installeren kun je dus doen wanneer het je uitkomt.
Waar pluggen ze in met de laptop?

bpsmits

Member
Oct 15, 2013
782
235
Bilthoven
Hier ook 5.9 sinds gisteren. Ik vind de liedjesfunctie supercool. Allemaal ouwe meuk gedraaid. Op 11. Aanrader: la Grange ZZ Top. Klinkt heerlijk in de S

wel goed articuleren als je een Voice command geeft ;-)

Net m'n auto terug gekregen met 5.9 (1.51.94)
Erg leuk inderdaad die liedjes functie

Rrreutel

Member
May 31, 2013
398
19
Haarlem
Heb ik iets gemist?
Zat de fileinfo in het navigatiescherm (groene, gele en rode lijnen afh van de drukte) ook al in FW 5.8.x?

Ja zat er al in, met stippellijnen. (weergave met stoplicht ikoontje in navigatiescherm aan/uit te zetten). Ik heb nog geen 5.9, dus kan niet vergelijken, misschien ziet het er daar wel iets anders uit.

Gerardf

Active Member
Sep 16, 2013
1,430
3,825
Beusichem, The Netherlands
Weet iemand of je in je MyTesla Dashbord op de software-updates pagina een update al te zien krijgt als deze klaar staat, maar nog niet is geinstalleerd ?

Dan kan ik remote zien of de 5.9 update er al is, zonder steeds in de auto te hoeven gaan kijken :)

JoeNe

EU P 1662
Dec 24, 2012
1,620
124
Wijgmaal, Belgium, Europe
Weet iemand of je in je MyTesla Dashbord op de software-updates pagina een update al te zien krijgt als deze klaar staat, maar nog niet is geinstalleerd ?

Dan kan ik remote zien of de 5.9 update er al is, zonder steeds in de auto te hoeven gaan kijken :)
Bij mij staat 5.9 er al op en ik heb nog geen Release notes in 'My Tesla'. Neen dus.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,566
1,754
Breda, Netherlands

Dat zou een hoop tijd schelen inderdaad ;)

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,119
6,233
Grobbendonk, Belgium
gisterenmorgen update gekregen, gisterenavond geladen en vandaag eerste lange rit.

dankzij het verlaagde chassis vandaag +/- 8% minder verbruik.
de schaal van de kph-teller vind ik minder geslaagd, deze is nu volledig lineair.

op-regelen van de laadstroom gaat langzamer, duidelijk om een mogelijke overbelasting beter te detecteren.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC