Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Firmware 6.0 maar 5.9

This site may earn commission on affiliate links.
Las vandaag op het tesla forum dat sinds versie 5.9 de "feature" dat je met de keyfob alle ramen kunt openzetten er niet meer is... Dat is een feature waarvan ik blij zal zijn deze niet meer te hebben :)

Heb hier ook al twee keer het interieur moeten droog maken. Nu betrap ik mij er op dat als het gaat regenen ik even kijk of de ramen nog gesloten zijn...
 
Bij mij thuis werkt de UMC nooit, noch op een gewone stopcontact, noch op de 32A stopcontact, vermoedelijk door gebrek aan neuter. Maar in andere plaatsen werkt mijn UMC perfect.
Dat maakt mijn vermoeden alleen maar sterker dat voor het Neuter probleem in België op te lossen ze ons een andere UMC moeten geven. Het ligt hem niet aan de auto, want die kan met andere chargers wel gewoon aan een stopcontact zonder Neuter opladen.
 
Klinkt logisch, maar is het ondenkbaar dat de auto andere instructies naar de UMC zendt opdat de UMC zonder neuter kan werken?

Er zijn toch niet alleen een vermogensdragende verbindingen, maar ook stuur/piloot verbindingen tussen auto en UMC?
 
Als ik het goed begrijp dienen die Pilot signalen voor :

Proximity Pilot dient om de stroomsterkte af te spreken :
resistance PP-PE1500 Ω680 Ω220 Ω100 Ω
current capacity13 A20 A32 A63 A
wire cross section1,5 mm²2,5 mm²6 mm²16 mm²
Contact Pilot dient om het laden te starten, te stoppen en ventilatie te activeren:

resistance CP-PEopen2700 Ω880 Ω240 Ω
charging statusA – standbyB – vehicle
detected
C – ready
(charging)
D – with
ventilation
Bron : IEC 62196 - Wikipedia, the free encyclopedia
Sectie Plug Types - Signal Pins
 
Klinkt logisch, maar is het ondenkbaar dat de auto andere instructies naar de UMC zendt opdat de UMC zonder neuter kan werken?

Er zijn toch niet alleen een vermogensdragende verbindingen, maar ook stuur/piloot verbindingen tussen auto en UMC?
Het is de UMC in dit geval die zeurt als hij geen N ziet. Hij meet het voltage tussen GND en N.

In een N-loze situatie is dat voltage ~230V en de UMC wil daar 0V zien.
 
De update stond zojuist klaar, komende nacht gaat het gebeuren. Zal blij zijn dat ik niet meer telkens 2 minuten in de auto hoef te wachten tot mijn laadpaal op gang is gekomen en ik het amperage handmatig omhoog kan schroeven. Ook de 1 seconde hold op een heuvel is welkom. Ben erg benieuwd naar Rdio.
 
Hier staat de update ook klaar. Op zich is dat wel vreemd, want 5.9 is vorige week door SC Amsterdam uitgevoerd. Dat zou betekenen dat er nog een kleine bugfix in de nieuwe release zit.

Ik hoop dat ze nog even naar de Rdio implementatie gekeken hebben. Bij iedere zoekactie komt ie nu terug met een aantal treffers. Als ik er daar 1 van aanklik begint er iets anders te spelen. Je zoekt Pink Floyd, The Wall en na aanklikken van het plaatje hoor je Queen (of de volgende keer weer iets anders). Het lijkt er op dat hij een station vindt waar in het verleden Pink Floyd gedraaid heeft.

De andere verklaring is dat het te ingewikkeld voor me is en ik gewoon niet in staat ben om te begrijpen hoe dit werkt. Dan zou ik het op prijs stellen als ze ergens een korte instructie op kunnen nemen... ;-)