Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen sunroof, toch dakkoffer

This site may earn commission on affiliate links.
Beste, Ik heb een offerte liggen voor een Metallic blauwe S 75D met AP, 19", premium package en sunroof, maar ik zat even de speuren in de inventory en zag er ook vrij 'kale" Solid blacks staan zonder prem. package en sunroof. 89k vs 97k. Scheelt een hoop en eigenlijk neem ik die sunroof alleen voor de vakantie: zodat de skibox er op kan ( heb een grote hapro). Bovendien vond ik het glazen dak van binnen uit wat mooier. Zou dit met seasucker monkey bars ook kunnen, of iemand een andere oplossing?
 
Beste, Ik heb een offerte liggen voor een Metallic blauwe S 75D met AP, 19", premium package en sunroof, maar ik zat even de speuren in de inventory en zag er ook vrij 'kale" Solid blacks staan zonder prem. package en sunroof. 89k vs 97k. Scheelt een hoop en eigenlijk neem ik die sunroof alleen voor de vakantie: zodat de skibox er op kan ( heb een grote hapro). Bovendien vond ik het glazen dak van binnen uit wat mooier. Zou dit met seasucker monkey bars ook kunnen, of iemand een andere oplossing?
Seasuckers kan maar is duidelijk geen budget oplossing.
 
Seasuckers kan maar is duidelijk geen budget oplossing.
500-600 inclusief btw is nog te doen en 97->89k maakt een hoop goed. Hoewel dat natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar is qua opties. Heb het gevoel dat die premium package en sunroof voor mij uiteindelijk niet zo belangrijk is. Ben geen audiofiel, kinderstoelen hebben geen stoelverwarming nodig, en het hepafilter is wel mooi maar niet onmisbaar. Solid black ipv blauw is wel jammer. 21" sonic wilde ik los kopen, goedkoper, geen bijtelling en BTW corr.

Over de seasuckers: Het lijkt met de seasucker wel te kunnen:SeaSucker
Benieuwd of het zonnedak het aankan. Mijn Hapro zenith weegt 23.5kg en mijn vriendin is niet zo goed in keuzes maken: dus dat ding zit propvol.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Geendiesel
Als het alleen voor je ski's is dan werkt een setje seasuckers prima. Ikzelf heb ook een grote Hapro icm Whispbars, maar deze "bounced" toch best wel wat op hoge (lees 120-130km/h). Om dan maar te vertrouwen op je kit hechtingen van je dakraam.

Solid black is overigens wel geen metallic lak.. Die zou ik in ieder geval wel meteen laten bewerken met een coating (+/-1000 euro).
 
Als het alleen voor je ski's is dan werkt een setje seasuckers prima. Ikzelf heb ook een grote Hapro icm Whispbars, maar deze "bounced" toch best wel wat op hoge (lees 120-130km/h). Om dan maar te vertrouwen op je kit hechtingen van je dakraam./QUOTE]
Ja, dat is ook mijn zorg wel een beetje.

Seasucker gemailed, antwoord:
Yes, lots of Model S and Model 3 customers use our Monkey Bars for Cargo/Ski Boxes. You will love it!
 
Last edited:
Seasucker nog gevraagd of ze denken dat de Tesla glass roof dit kan hebben, antwoord:

Yes, it most certainly will be able to handle this. As I stated in my above email, we have lots of happy SeaSucker Monkey Bar users who are outfitting their Tesla's. Just make sure to stay within the products weight range (150lbs)

We have tested the Monkey Bars on a Lamborghini up to speeds of 170mph. See videos below:

 
Totdat er een bak af waait en een vrachtwagen binnenvliegt en de chauffeur erbij het leven laat... ik denk dat de verzekering zal zeggen: Niet ons probleem, ook Tesla en Seasucker zullen dit zeggen.

Laat staan je gewoon het glas breekt, kan je het bij Tesla ook vergeten.
K
 
Wisten jullie dit al? Model S Roof Rack Installation Support

je kan via een Tesla oplossing dakdragers op je tesla monteren zonder zonnedak! Deze oplossing geldt voor glazen daken. Ik heb een MS 75 met glazen dak. Ondanks dat de S veel ruimte heeft mis ik het gebruik van een dakkoffer tijdens vakanties. Tot mijn verbazing kwam ik er vandaag achter dat je gewoon een oplossing kan bestellen via de Tesla website.

Ben erg benieuwd wat het extra verbruik gaat zijn als ik een dakkoffer ga monteren op de S!
 
Wisten jullie dit al? Model S Roof Rack Installation Support

je kan via een Tesla oplossing dakdragers op je tesla monteren zonder zonnedak! Deze oplossing geldt voor glazen daken. Ik heb een MS 75 met glazen dak. Ondanks dat de S veel ruimte heeft mis ik het gebruik van een dakkoffer tijdens vakanties. Tot mijn verbazing kwam ik er vandaag achter dat je gewoon een oplossing kan bestellen via de Tesla website.

Ben erg benieuwd wat het extra verbruik gaat zijn als ik een dakkoffer ga monteren op de S!

ja en ik heb nog steeds een spiksplinternieuwe liggen, in de doos. Met of zonder bon.