Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen telefoonkabeltjes meer voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij SeC Duiven begrepen dat er voor de Model 3 geen telefoonkabeltjes meer verstrekt of na-/verstuurd worden.
Er schijnt een nieuw (draadloos) dock achtig iets aan te komen wat via de webshop besteld/gekocht kan worden.

Iemand al meer info hierover ?
 
Natuurlijk jammer dat er nu geen kabel meer bijzit, maar aan de andere kant: ik heb nog nooit een auto gehad waar oplaadkabeltjes voor de telefoon bijzaten, laat staan een houder.

Daarnaast vind ik de oplossing met de kabel niet goed werken, altijd gepriegel om het kabeltje erin te krijgen. Heb dan ook meteen een wireless charger gekocht.
 
  • Like
Reactions: pvh
Voor zover ik begrepen is dat nieuwe dock dus zowel geschikt voor draadloos als bedraad laden.
Hoe ze dat willen doen met verschillende aansluitingen: geen idee en konden ze me ook nog niet vertellen...
 
Natuurlijk jammer dat er nu geen kabel meer bijzit, maar aan de andere kant: ik heb nog nooit een auto gehad waar oplaadkabeltjes voor de telefoon bijzaten, laat staan een houder.

Daarnaast vind ik de oplossing met de kabel niet goed werken, altijd gepriegel om het kabeltje erin te krijgen. Heb dan ook meteen een wireless charger gekocht.

Bij VW en Audi heb ik het er altijd bij gekregen hoor toen ze van die rare dockconnectors installeerden. Je hebt voor de TM3 een kabeltje nodig die niet standaard in de winkel te krijgen is. De mag je er toch vanuit gaan dat ze die ook erbij leveren. Ik heb ook direct een QI pad geplaatst aangezien mijn telefoons dat ondersteunen, maar kan me voorstellen dat anderen nu zitten te klooien.
 
Het grootste verschil is dat ze een 90 graden knick hebben zodat ze precies passen.

Zo ver ik weet zijn ze momenteel (in ieder geval in NL) niet te bestellen, anders had ik dat wel gedaan.

Ik heb echter geluk dat een collega van mij die wel de snoertjes heeft gekregen alleen de apple snoer gebruikt en ik zijn usb-c stekker mocht hebben.
 
Ik vond dit net

Model 3 Phone Charging Cable

Ik ben technisch redelijk blond, voor rest trouwens ook ;)

Als ik naar de montage plaatjes kijk, dan zie ik 2 normale usb aansluitingen waar de kabel ingestoken wordt, het 90 graden deel moet je blijkbaar ook ergens indrukken. Hoe verbind ik de telefoon dan, of wijst zich dat vanzelf als ik libe in de auto zit?
 
Ja, die moet je hebben, maar volgens mij zijn die alleen in de VS te koop en niet in NL.

Als je die volgens de instructie die je eronder ziet staan installeert (fluitje van een cent) dan steekt er dus onderaan een oplaadpunt uit en daar prik je de telefoon vrij makkelijk in.
 
Weet iemand toevallig of de Belkin kabel in de console van de Model 3 past?

Op amazon heb ik wel andere kabels gevonden waar bij staat dat ze zouden moeten passen, echter niet meer leverbaar...

Ik wacht inmiddels meer dan een maand op die kabeltjes en ik irriteer me aan het inpluggen van een losse kabel en dan een positie vinden voor mijn telefoon met Flitsmeister in het dock.