Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen Tesla meer al lease optie, welk alternatief en waarom?

This site may earn commission on affiliate links.
Werkgever is in zee gegaan met een andere Leasemaatschappij, dewelke geen Tesla meer aanbiedt. Dus zoals de titel aangeeft; wat kies je dan als alternatief en waarom?
De Kia EV 6 is wel een sportieve auto. Mijn zoon kwam helaas 10 euro tekort voor een MY en de EV 6 viel nog net in zijn budget. Wel lange levertijd. En minder bereik maar voor hem, als accountant, voldoende.
Tis en blijft een kwestie van smaak.
PS de EV 6 GT viel er natuurlijk buiten, wel een proefrit in gemaakt. Wat leuk was dat de coredata op de voorruit geprojecteerd worden!
 
Last edited:
De Kia EV 6 is wel een sportieve auto. Mijn zoon kwam helaas 10 euro tekort voor een MY en de EV 6 viel nog net in zijn budget. Wel lange levertijd. En minder bereik maar voor hem, als accountant, voldoende.
Tis en blijft een kwestie van smaak.
PS de EV 6 GT viel er natuurlijk buiten, wel een proefrit in gemaakt. Wat leuk was dat de coredata op de voorruit geprojecteerd worden!
€10 tekort? Als in hij mocht niet boven leasenorm leasen (en dus zelf bijleggen vanuit salaris)?
 
Werkgever is in zee gegaan met een andere Leasemaatschappij, dewelke geen Tesla meer aanbiedt. Dus zoals de titel aangeeft; wat kies je dan als alternatief en waarom?
Biedt de LM geen Tesla aan of heeft de werkgever een restrictie toegepast op aanbod? Dat eerste kan ik me niets bij voorstellen namelijk.

De markt is (nog steeds) dusdanig dat ik de werkgever sowieso hierop zou 'challengen', en in het uiterste geval rond zou gaan kijken of er niet elders meer geld is te verdienen en een Tesla valt te leasen..

Edit: Ik geef dit antwoord omdat ik werkelijk waar geen alternatief kan bedenken. Persoonlijk heb de Ioniq 5 overwogen als vervanging van mijn M3SR+, maar na een testrit overwoog ik weer een M3SR+ te gaan leasen bij mijn nieuwe werkgever. Het was allemaal net niet: goedkoop ogend interieur, niet zo ruim als je mag verwachten van een SUV, beroerd infotainment, al die vreselijke knoppe en rijgedrag was niet slecht maar daar was ook alles mee gezegd. Kia EV6 en VW ID.4 heb ik niet naar gekeken: te duur voor wat ze bieden. En dan dus liever weer een M3. Gelukkig kwam toen de MYRWD voor 50k aankondiging en was de keuze nog dat uur gemaakt (goedkoper dan een instap M3 en groter om de gezinsuitbreiding te faciliteren). De enige auto die ik overwoog was de Kia Nero EV: dan tenminste maar een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Dat trage laden en geen SuC netwerk had me dan op vakantie niet bevallen, maar verder is het denk een prima EV. Niet al te groot ook, maar als alternatief voor de M3 prima.
 
Last edited:
Aangezien jij geswitched bent, ben jij wellicht wel in een positie om tips te geven zou ik zeggen..
Geen idee wat voor leasebudget deze beste man heeft, of hij een boomknuffelaar is, of in België ook bijtellingsregels zijn, dus advies vanuit NL wordt wat lastig. Maar alles van BMW met 300+ pk zou een goede basis zijn voor een nieuwe auto.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Biedt de LM geen Tesla aan of heeft de werkgever een restrictie toegepast op aanbod? Dat eerste kan ik me niets bij voorstellen namelijk.
Prijzen bij de LM zijn voor de concurrentie vaak interessanter door fleetkortingen. Tesla doet niet aan kortingen, dus...

Dan heb je nog de argumenten blingbling, te sportief, bouwkwaliteit zal wel kut zijn of LM twijfelt aan herverkoopwaarde als mogelijke redenen waarom werkgever en LM Tesla weren.

Echte werknemers beseffen war on talent, en weten hoe ze dat talent moeten lokken. En dat doe je niet door de have not's in het verloningspakket te steken.
 
Prijzen bij de LM zijn voor de concurrentie vaak interessanter door fleetkortingen. Tesla doet niet aan kortingen, dus...

Dan heb je nog de argumenten blingbling, te sportief, bouwkwaliteit zal wel kut zijn of LM twijfelt aan herverkoopwaarde als mogelijke redenen waarom werkgever en LM Tesla weren.

Echte werknemers beseffen war on talent, en weten hoe ze dat talent moeten lokken. En dat doe je niet door de have not's in het verloningspakket te steken.
Ik ben bekend met het principe van fleetkortingen. Zou op zich geen belemmering hoeven zijn voor het aanbieden van merken die die korting niet geven: het is immers wat de gek er voor geeft. Andere argumenten zouden kunnen. En/of andere merken kennen overige incentives voor de LM om Tesla -de voornaamste concurrent- buiten de deur te houden.
 
Ik had een paar maanden geleden vernomen dat de pad in de korf voor de LM was dat Tesla zijn prijzen voor bestelorders niet wou vastzetten. Hierdoor zouden er situaties kunnen ontstaan dat een auto die net wel binnen budget viel op moment van bestelling, er buiten zou kunnen vallen op moment van levering.

De werksfeer binnen het bedrijf, de leuke collega’s waar je meer tijd bij spendeert dan je auto doen bij mij de optie “Effe snel andere werkgever zoeken” alvast afvallen. Dan maar ‘plan B auto’.
 
  • Like
Reactions: NielsA and Krisja
Ik had een paar maanden geleden vernomen dat de pad in de korf voor de LM was dat Tesla zijn prijzen voor bestelorders niet wou vastzetten. Hierdoor zouden er situaties kunnen ontstaan dat een auto die net wel binnen budget viel op moment van bestelling, er buiten zou kunnen vallen op moment van levering.
Dat lijkt me bullshit, aangezien je bij een bestelling de prijs vast legt bij Tesla.

Het is de reden waarom een hoop mensen die in 2020 de facelift Model S en X besteld hebben, deze nu kunnen kopen voor makkelijk 20K minder dan waar ie nu voor gaat.