Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen verbinding met Internet bij opstarten

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn model X van 2017. Elke keer als ik de auto opstart, heeft hij geen verbinding met Internet. Na 5 minuten heeft hij pas verbinding en die is dan ook de rest van de rit perfect.

Erg irritant, omdat je de navigatie natuurlijk invoert als je de auto net start. Ik weet niet of dit na een update is gebeurd.

Mijn vraag is of dit probleem bekend is, of dat er een instelling is waar ik iets mee moet. Het lijkt in ieder geval niet op een hardwareprobleem lijkt me.

Alvast bedankt.
 
Dit is inderdaad een bekend probleem die al bij meerderen is gemeld, waaronder bij mij. Ik heb nog een case lopen bij Tesla Rotterdam waar ze met engineering naar kijken maar het komt waarschijnlijk gewoon neer op een software update die nog uitgegeven moet worden voor onze gevallen.
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn model X van 2017. Elke keer als ik de auto opstart, heeft hij geen verbinding met Internet. Na 5 minuten heeft hij pas verbinding en die is dan ook de rest van de rit perfect.

Erg irritant, omdat je de navigatie natuurlijk invoert als je de auto net start. Ik weet niet of dit na een update is gebeurd.

Mijn vraag is of dit probleem bekend is, of dat er een instelling is waar ik iets mee moet. Het lijkt in ieder geval niet op een hardwareprobleem lijkt me.

Alvast bedankt.
Ik heb hetzelfde probleem sedert de installatie van 2021.24.5 (M3LR). Inmiddels staat de volgende update klaar, versie 2021.32.20.1. Hopelijk is het euvel dan opgelost.
 
Dit is inderdaad een bekend probleem die al bij meerderen is gemeld, waaronder bij mij. Ik heb nog een case lopen bij Tesla Rotterdam waar ze met engineering naar kijken maar het komt waarschijnlijk gewoon neer op een software update die nog uitgegeven moet worden voor onze gevallen.
Ergens, bijna 9000 kilometer verderop in Palo Alto, vermoedelijk in een kelder, zit een groep nerds de image van onze auto's bij te houden. Ik heb het vermoeden dat deze mensen niet eens weten waar Nederland ligt, laat staan dat ze weten dat jou auto in Rotterdam (en onze auto's) af en toe een internet hikje hebben.

Ik heb de auto al meerdere keren meer dan een week bij een van de SeC's gehad en stuk terug gekregen met de melding, tja... software update. Even wachten en aanzien. Ik heb het idee dat als de auto nog enigszins kan rijden het Sec al gauw tevreden is :)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: djlorenz and watt
Heb ik ook last van. Heb je (ook) al een MCU2? En komen bijvoorbeeld het laadscherm en de dashcam in een keer tevoorschijn, of moet je deze menu’s altijd meerdere keren aanklikken voordat ze werken?
Yep, ik heb een paar maanden geleden een update gedaan naar MCU2. Daar heb ik trouwens 2500 euro voor betaald. Twee weken later werd de prijs met 1000 euro verlaagd. Maar ik kon niet op enige coulance rekenen helaas, haha.

Ja het laadscherm moet ik inderdaad soms meerdere keren indrukken. Dashcam weet ik niet, doe ik eigenlijk nooit.
 
Ik ben jaloers op je software versie. :cool: Ik weet niet wat ik fout doe maar ik loop altijd achter.

De instelling: Scherm > Energie besparing daar achter staat een vinkje voor altijd verbonden.
Haha, volgens mij zit er bij de auto onder tabblad software een optie om beta updates ook uit te voeren (of iets dergelijks). Misschien kan dat het zijn.

Ahh, top, ga ik proberen!
 
  • Like
Reactions: job-lek
#metoo
Raketten de ruimte inschieten geen probleem, maar dit probleem belooft nog wat voor skynet 😂
Sorry jongens, de wereld heeft even geen internet omdat we op een software update wachten.
Persoonlijk vind ik het hilarisch en frustrerend tegelijk.
Na update van MCU1 naar MCU2 was het raak, nu al ongeveer 1 jaar 99% van de keren als ik de auto instap geen connectie of toegang via de app.
De auto gaat in slaap en komt daar niet meer uit totdat je de auto instapt.

Dit probleem heeft nul prioriteit. Bla bla software update is het standaard antwoord.
 
Dit probleem heeft nul prioriteit. Bla bla software update is het standaard antwoord.
Ik zou het wel fijn vinden als je zou kunnen kiezen tussen verschillende firmwares. Zoals het nu gaat is er telkens weer een ander onderdeel wat niet lekker werkt. Dan is de dashcam/usb weer van streek, dan heeft ie weer insomnia, vervolgens hikt de muziek weer een paar weken, of kun je geen lange routes meer plannen, werkt je app pas na 1 minuut.

Als ze nog niet eens een stabiele radio/navigatie kunnen leveren, hoe kunnen ze dan de rest van de ambities waarmaken?
 
Bij mij hetzelfde euvel. Soms duurt het wel 30 min voor er weer verbinding is. Op dit moment zelfs al meer dan 2 uur.

Oh, jij hebt dan vermoedelijk een ander issue. Mijn verbinding is vaak binnen 3 minuten weer terug, naar ik begreep is dit ook bij de meeste anderen aan de hand (slechts enkele minuten en zeker geen 30 tot 2+ uur).