Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gegarandeerde restwaarde Tesla ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik overweeg om mijn Tesla S uit 2019 (Financial lease, 56.000 km) in te ruilen voor Tesla Y.
Dus vraag om inruil bod van Tesla. Ze bieden € 36.000.
Interessant want Gegarandeerde Restwaarde Tesla is per dec. 2024 met 100.000 km: € 37.500.
(Leasesbijtellingvriendelijk suggereert: € 80.000, uiteraard in consignatie)
Heb om verklaring gevraagd maar nog geen reactie.
Hier allicht iemand met een verklaring dan wel soortgelijke ervaring?
 
Ik overweeg om mijn Tesla S uit 2019 (Financial lease, 56.000 km) in te ruilen voor Tesla Y.
Dus vraag om inruil bod van Tesla. Ze bieden € 36.000.
Interessant want Gegarandeerde Restwaarde Tesla is per dec. 2024 met 100.000 km: € 37.500.
(Leasesbijtellingvriendelijk suggereert: € 80.000, uiteraard in consignatie)
Heb om verklaring gevraagd maar nog geen reactie.
Hier allicht iemand met een verklaring dan wel soortgelijke ervaring?


De gegarandeerde restwaarde is vanuit de lease en niet Tesla geloof ik.

80K vind ik wel erg enthousiast overigens 😅
 
Gegarandeerde Restwaarde Tesla is per dec. 2024 met 100.000 km: € 37.500.
Dat is dan toch oke ?

Als jij in december 2024 de auto afgeeft(en onder de 100.000km zit) heb je 0,- kosten nog open staan bij de financial lease.

Een Tesla zal momenteel meer opleveren in de vrije markt (maar reken je ook niet te rijk met; de langzame markt begin van het jaar, en de vele prijsverlagingen wordt de occasion prijs niet bepaald hoger op )
 
Ik overweeg om mijn S op korte termijn in te ruilen.
Dan is het m.i. beetje vreemd dat Tesla nu 26K biedt (voor inruil) terwijl ze gegarandeerd hebben per eind 2024 E 37.7 K?
(Restwaarde garantie komt volgens mij wel degelijk van tesla zelf)
Of mis ik iets ?
 
Ik ben benieuwd naar hun antwoord, maar ze kunnen er zich zo simpel af maken als "die gegarandeerde restwaarde is voor in 2024 met 100K op de teller, niet nu". Elk gezond persoon zal dan menen dat de huidige restwaarde hoger moet zijn, maar dat maakt eigenlijk weinig uit voor de discussie met Tesla. Zij hebben namelijk die afspraak met jou om 'm in te ruilen in 2024, en niet nu, en het kan voor hen inderdaad interessanter zijn om te wachten tot in 2024 omdat je dan misschien boven de kilometers zit of de auto daadwerkelijk maar 37,5K waard is.

Ik had ook gegarandeerde restwaarde, maar zat op het einde een eind boven de kilometers dus maakte het toch niks meer uit...
 
Trek er maar 10K vanaf tov vorig jaar. Prijsdaling nieuw zet gewoon door in de 2e hands markt. Net een Model 3 voor 10K minder verkocht dan eentje die eind vorig jaar weg ging (zelfde auto, beide 2019 en bijna dezelfde maand).

Je betaald ook pak minder voor nieuwe, per saldo maakt het dus niet zoveel uit.
Als je de ruimte/mogelijkheden hebt: leasebijtellingsvriendelijk (uit eigen ervaring) werkt prima (je vangt zeker meer dan inruil..... 80K is wel hoog, ze zijn daar wat te optimistisch).

Nadeel: je kon wel eens even zonder auto zitten, dus reken extra kosten voor overbrugging.
 
Particulier een model S verkopen is zeer moeilijk momenteel. Ik hoor van de meeste handelaren dat ze er niet vanaf komen omdat vrijwel iedereen voor iets meer geld toch liever een splinternieuwe 3 of y koopt.
In November had ik nog diverse mensen die mijn S wilden kopen voor 35000 euro, nu ik hem vorige maand verkocht heb kwam ik er zelf voor mijn vraagprijs van 26000 net van af en heb ik hem uiteindelijk voor maar 22000 verkocht.
 
Particulier een model S verkopen is zeer moeilijk momenteel. Ik hoor van de meeste handelaren dat ze er niet vanaf komen omdat vrijwel iedereen voor iets meer geld toch liever een splinternieuwe 3 of y koopt.
In November had ik nog diverse mensen die mijn S wilden kopen voor 35000 euro, nu ik hem vorige maand verkocht heb kwam ik er zelf voor mijn vraagprijs van 26000 net van af en heb ik hem uiteindelijk voor maar 22000 verkocht.
Eerlijk verhaal, dank voor het delen👍
 
  • Like
Reactions: one-ten
Model 3's zitten ook al in die range (25-35K), 2019. En die gaan ook nog verder dalen (nieuw goedkoper geworden en meer aanbod door ex-lease, inruil Y en straks inruil op de highland-versie).

Maakt Tesla's wel bereikbaar voor een grotere groep. En we weten allemaal, eenmaal Tesla gereden dan is de kans erg groot dat je Tesla of EV blijft rijden.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Is ook mijn ervaring. Mijn MS90D heeft ook niet veel interesse uit de markt. Op de duur had ik even goed op het overnamebod van tesla kunnen ingaan paar maand geleden. "wie niet waagt,, niet wint" .. maar het lijkt erop dat de markt voor tweedehands MS redelijk afgekoeld is.
Had/heeft jouw MS90D ook overdraagbare gratis Supercharging, @maarten.claes?
Die 90 modellen zouden namelijk nog wel redelijk snel verkopen, hoorde ik.
 
Heert iemand al gebruik gemaakt van de Tesla Gegarandeerde Restwaarde? Mijn Model S (75D, sep 2018) komt over twee maanden vrij en gezien de huidige prijsontwikkeling van de Model S/X kan het wel eens interessant zijn. Het zal waarschijnlijk afhangen van je kilometrage, maar mijn Model S had een nieuwwaarde van €101.920 en heeft een gegarandeerde restwaarde van €37,710.40 (beide bedragen incl. BTW) na 60 maanden en een max. kilometrage van 125.000km. Dat komst dus neer op een restwaarde van 37%.

In het kort zijn de voorwaarden dat de auto fatsoenlijk moet zijn onderhouden volgens het schema van Tesla. Nu is dat schema volledig losgelaten, dus dat lijkt vrijwel niet meer van toepassing. Verder wordt er 20ct/km in mindering gebracht bij meer-kilometers (in mijn geval heb ik 20.000km minder gereden) en is het niet overdraagbaar.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn op het forum die ervaring hebben met deze garantie. Vooral hoe Tesla omgaat met het onderhoudsinterval, eventuele kleine beschadingen (bijv. steenslag) en hoe soepel het proces loopt. Gezien de huidige teruglopende prijzen op de markt voor deze auto's lijkt de restwaarde bij Tesla beter te zijn dan bij particuliere verkoop via Marktplaats. Ook scheelt het een boel gedoe.

Voor de volledigheid, de officiële voorwaarden van Tesla...

Tesla Gegarandeerde Restwaarde
Welkom bij de Tesla Familie! Uw voertuig zoals hierboven geïdentificeerd (“Voertuig”) komt in aanmerking voor onze gegarandeerde restwaarde ("Tesla Gegarandeerde Restwaarde"). De Tesla Gegarandeerde Restwaarde houdt in dat Tesla Motors Netherlands B.V. (“Tesla”) u de optie biedt om uw Voertuig na hierboven gespecificeerde looptijd aan Tesla te verkopen tegen een vooraf vastgestelde prijs ("Verkoopprijs"). In de periode van de laatste 30 dagen van uw contract, vanaf de Garantie Effectieve Datum (zoals hierboven gespecificeerd), heeft u de optie om uw Voertuig aan Tesla te verkopen voor de Verkoopprijs. De volgende voorwaarden zijn van toepassing op de Tesla Gegarandeerde Restwaarde:

VOORWAARDEN

  • Uw Voertuig komt in aanmerking voor de Tesla Gegarandeerde Restwaarde doordat u de aankoop van uw Voertuig heeft gefinancierd middels een door Tesla geverifieerde financieringsovereenkomst. Het Voertuig dient gefinancierd te blijven middels die financieringsovereenkomst en u dient gedurende de gehele looptijd van het contract aan uw verplichtingen uit hoofde van die financieringsovereenkomst te voldoen.
  • Het Voertuig dient te worden onderhouden door Tesla of aan haar gelieerde ondernemingen zoals bepaald in Tesla’s aanbevolen onderhoudsschema. U mag geen actie hebben ondernomen die de Nieuwe Voertuig Beperkte Garantie nietig of vernietigbaar maakt.
  • Het Voertuig zal worden geïnspecteerd door Tesla en de Verkoopprijs zal worden aangepast indien blijkt dat sprake is van schade, excessief gebruik of slijtage naar maatstaven van Tesla’s standaarden voor normaal gebruik. Indien er meer kilometers zijn gereden dan de jaarkilometrage zal de Verkoopprijs worden verminderd met een bedrag van €0,20 (inclusief BTW) per kilometer.
  • Om Tesla’s Gegarandeerde Restwaarde uit te kunnen oefenen, dient u contact met ons op te nemen en het Voertuig aan ons te leveren voor inspectie en aankoop gedurende de periode van de laatste 30 dagen van uw contract, vanaf de Garantie Effectieve Datum. Voor of tegelijk met onze aankoop, en levering door u, van het Voertuig dient u het bewijs dat u de eigenaar bent van het Voertuig en registratiebewijs van het Voertuig aan ons te overhandigen. Het is uw verantwoordelijkheid om alle uitstaande verplichtingen met het financieringsbedrijf te vereffenen zodat Tesla de onbezwaarde eigendom van het Voertuig verkrijgt.
  • De Tesla Gegarandeerde Restwaarde is een persoonlijk recht dat enkel aan u als oorspronkelijk eigenaar toekomt en kan niet worden toegekend of overgedragen aan een ander, op welk moment dan ook. Geen andere persoon (waaronder mede wordt verstaan enig erfgenaam of opvolger onder algemene of bijzondere titel) zal enig recht toekomen onder de Tesla Gegarandeerde Restwaarde. De Tesla Gegarandeerde Restwaarde is alleen van toepassing op het Voertuig en niet op enig vervangend voertuig of ander voertuig. Tesla mag de Tesla Gegarandeerde Restwaarde (of enig recht of enige verplichting daaronder) toekennen of overdragen aan een derde, met welke overdracht u hierbij instemt, en Tesla mag aan een derde het recht verschaffen het Voertuig (terug) te kopen. De Tesla Gegarandeerde Restwaarde vervalt van rechtswege na verloop van de hierboven gespecificeerde looptijd, vanaf de Garantie Effectieve Datum
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Heert iemand al gebruik gemaakt van de Tesla Gegarandeerde Restwaarde? Mijn Model S (75D, sep 2018) komt over twee maanden vrij en gezien de huidige prijsontwikkeling van de Model S/X kan het wel eens interessant zijn. Het zal waarschijnlijk afhangen van je kilometrage, maar mijn Model S had een nieuwwaarde van €101.920 en heeft een gegarandeerde restwaarde van €37,710.40 (beide bedragen incl. BTW) na 60 maanden en een max. kilometrage van 125.000km. Dat komst dus neer op een restwaarde van 37%.

In het kort zijn de voorwaarden dat de auto fatsoenlijk moet zijn onderhouden volgens het schema van Tesla. Nu is dat schema volledig losgelaten, dus dat lijkt vrijwel niet meer van toepassing. Verder wordt er 20ct/km in mindering gebracht bij meer-kilometers (in mijn geval heb ik 20.000km minder gereden) en is het niet overdraagbaar.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn op het forum die ervaring hebben met deze garantie. Vooral hoe Tesla omgaat met het onderhoudsinterval, eventuele kleine beschadingen (bijv. steenslag) en hoe soepel het proces loopt. Gezien de huidige teruglopende prijzen op de markt voor deze auto's lijkt de restwaarde bij Tesla beter te zijn dan bij particuliere verkoop via Marktplaats. Ook scheelt het een boel gedoe.

Voor de volledigheid, de officiële voorwaarden van Tesla...

Tesla Gegarandeerde Restwaarde
Welkom bij de Tesla Familie! Uw voertuig zoals hierboven geïdentificeerd (“Voertuig”) komt in aanmerking voor onze gegarandeerde restwaarde ("Tesla Gegarandeerde Restwaarde"). De Tesla Gegarandeerde Restwaarde houdt in dat Tesla Motors Netherlands B.V. (“Tesla”) u de optie biedt om uw Voertuig na hierboven gespecificeerde looptijd aan Tesla te verkopen tegen een vooraf vastgestelde prijs ("Verkoopprijs"). In de periode van de laatste 30 dagen van uw contract, vanaf de Garantie Effectieve Datum (zoals hierboven gespecificeerd), heeft u de optie om uw Voertuig aan Tesla te verkopen voor de Verkoopprijs. De volgende voorwaarden zijn van toepassing op de Tesla Gegarandeerde Restwaarde:

VOORWAARDEN

  • Uw Voertuig komt in aanmerking voor de Tesla Gegarandeerde Restwaarde doordat u de aankoop van uw Voertuig heeft gefinancierd middels een door Tesla geverifieerde financieringsovereenkomst. Het Voertuig dient gefinancierd te blijven middels die financieringsovereenkomst en u dient gedurende de gehele looptijd van het contract aan uw verplichtingen uit hoofde van die financieringsovereenkomst te voldoen.
  • Het Voertuig dient te worden onderhouden door Tesla of aan haar gelieerde ondernemingen zoals bepaald in Tesla’s aanbevolen onderhoudsschema. U mag geen actie hebben ondernomen die de Nieuwe Voertuig Beperkte Garantie nietig of vernietigbaar maakt.
  • Het Voertuig zal worden geïnspecteerd door Tesla en de Verkoopprijs zal worden aangepast indien blijkt dat sprake is van schade, excessief gebruik of slijtage naar maatstaven van Tesla’s standaarden voor normaal gebruik. Indien er meer kilometers zijn gereden dan de jaarkilometrage zal de Verkoopprijs worden verminderd met een bedrag van €0,20 (inclusief BTW) per kilometer.
  • Om Tesla’s Gegarandeerde Restwaarde uit te kunnen oefenen, dient u contact met ons op te nemen en het Voertuig aan ons te leveren voor inspectie en aankoop gedurende de periode van de laatste 30 dagen van uw contract, vanaf de Garantie Effectieve Datum. Voor of tegelijk met onze aankoop, en levering door u, van het Voertuig dient u het bewijs dat u de eigenaar bent van het Voertuig en registratiebewijs van het Voertuig aan ons te overhandigen. Het is uw verantwoordelijkheid om alle uitstaande verplichtingen met het financieringsbedrijf te vereffenen zodat Tesla de onbezwaarde eigendom van het Voertuig verkrijgt.
  • De Tesla Gegarandeerde Restwaarde is een persoonlijk recht dat enkel aan u als oorspronkelijk eigenaar toekomt en kan niet worden toegekend of overgedragen aan een ander, op welk moment dan ook. Geen andere persoon (waaronder mede wordt verstaan enig erfgenaam of opvolger onder algemene of bijzondere titel) zal enig recht toekomen onder de Tesla Gegarandeerde Restwaarde. De Tesla Gegarandeerde Restwaarde is alleen van toepassing op het Voertuig en niet op enig vervangend voertuig of ander voertuig. Tesla mag de Tesla Gegarandeerde Restwaarde (of enig recht of enige verplichting daaronder) toekennen of overdragen aan een derde, met welke overdracht u hierbij instemt, en Tesla mag aan een derde het recht verschaffen het Voertuig (terug) te kopen. De Tesla Gegarandeerde Restwaarde vervalt van rechtswege na verloop van de hierboven gespecificeerde looptijd, vanaf de Garantie Effectieve Datum
Geen antwoord op jouw vraag, maar is het prijsverval zo groot? Vorig jaar kreeg ik nog meer voor mijn MS90 van 6 jaar en 200000km, met redelijk wat kleine carrosserieschade. Verkocht aan een particulier in Frankrijk.
 
Geen antwoord op jouw vraag, maar is het prijsverval zo groot? Vorig jaar kreeg ik nog meer voor mijn MS90 van 6 jaar en 200000km, met redelijk wat kleine carrosserieschade. Verkocht aan een particulier in Frankrijk.
Ik zag vandaag een particuliere verkoper voorbijkomen die 39K vroeg voor een erg nette 100D met 21" velgen. Dat was een auto van mei 2018 met 100.000km op de teller. Ik dacht dat begin dit jaar ook om de auto zelf over te nemen, maar als de prijs zo hard inzakt dan vind ik dat privé een te groot risico. Daarbij vervalt ook mijn gratis laden, omdat de auto van naam af moet om hem naar privé te kunnen halen. Ook vind ik de Model S eigenlijk te groot voor Europa en ik merk dat ik regelmatig een andere auto meeneem voor vakanties waarbij ik rondreis. Voor woon/werk vind ik de auto geniaal, maar ik rijd nog maar 1x per week naar kantoor, dus prioriteiten verschuiven ook een beetje.

Ook zijn er in 2018 ruim 8000x Model S/X verkocht, dus de markt zal echt volstromen met auto's en ik verwacht dat de prijzen nog wel harder onderuit gaan.
 
Daar ben ik niet helemaal zeker van. Tesla kan ook naar laatste RDW registratie kijken van de auto's. Dan weet je het 100% zeker. Om niet teveel off-topic te gaan heb ik hierover een nieuw topic ingeschoten. Graag daar de discussie verder voeren over dit onderwerp en het hier over de gegarandeerde restwaarde te houden...
 
  • Like
Reactions: nico180
Daarbij vervalt ook mijn gratis laden, omdat de auto van naam af moet om hem naar privé te kunnen halen.

Wij hebben hem in maart naar privé gehaald vanuit de BV en gratis SC is gewoon nog actief.

De prijzen waren destijds al gekelderd wat het juist erg aantrekkelijk maakt om een auto met relatief weinig kilometers naar privé te halen.
 
  • Like
Reactions: bugboy