Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gegevens onderhoud/opties op een MS opvragen?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is juist. Maar om identificerend te zijn moet je het dus kunnen koppelen aan een persoon. Wat (ik) niet kan. Dus geen overtreding AVG.

Dat is jouw mening, en contra aan de wet. Dat heb ik al eerder succesvol betoogd.

Dank voor alle replies aan iedereen. Ik heb inmiddels gewoon van Tesla de data gekregen die ik wilde. Gelukkig maar, want ik had het raar gevonden omdat ik - zoals ik eerder berichtte - het in de regel van werkelijk elk merk ook gewoon heb gekregen.

En daarmee geeft Tesla aan de wet aan hun laars te lappen.

Lees Waarom is een IP-adres een persoonsgegeven en een kenteken niet? - Ius Mentis eens zou ik zeggen.
 
  • Like
Reactions: Tozz
En hoe moet tesla weten of jij de eigenaar kent of niet? Op goed geloof?

Lijkt me sterk dat ze na de hele GDPR aanpassing zulke vragen inwilligen.

Zulke vragen en rapporten moeten gewoon via de verkoper gaan, en daar moet je geen 100 km voor rijden. Dat kan je gewoon mailen.
 
Het op kunnen vragen van dit soort informatie over auto’s van anderen zou bij mij erg oncomfortabel voelen als je in overweging neemt hoeveel voertuigen “op bestelling” gestolen worden.

Zelf slachtoffer geweest van motor diefstal waarbij hele specifieke motoren met bepaalde kenmerken uitgezocht zijn. Bij auto’s zien we dat ook gebeuren.

Alles wat dat makkelijker maakt ben ik dus tegen. Vind het dan ook logisch dat je bij auto’s die bij dealer of particulier te koop staan wel alle kenmerken kan zien, maar niet zomaar bij alle auto’s.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Even for the sake of argument:

Het is jouw inziens dus niet OK, als ik nu info over onderhoud anoniem krijg zonder toestemming van de eigenaar.

Maar het is wel OK als ik als nieuwe eigenaar info krijg over onderhoud van de periode voordat ik eigenaar was?

In beide gevallen krijg ik dezelfde informatie, zonder expliciete toestemming van de toenmalige eigenaar.

Nogmaals, het is standaard procedure bij (in mijn ervaring) alle merken.
Klopt inderdaad, informatie over auto die je in bezit hebt is logischerwijs beschikbaar voor jou. Auto die je niet in bezit hebt “heb je niks mee te maken”.

En even over “geen privacy van de auto” argument: onderhoudsgegevens vertellen wat over handelen eigenaar, dus zeker AVG plichtig
 
Ik ben jurist. Dat is geen mening, en niet contra aan de wet. Een auto heeft geen recht op privacy...

Heb je de link gevolgd en gelezen? Je kunt jurist zijn tot je een ons weegt, maar het hangt helemaal van je vakgebied af. Arnoud E. is jurist met specialisatie op dit vakgebied. Ik ben (on der andere) specialist op het gebied van AVG en ik zeg je dat jouw mening noch de intentie noch de letter van de wet is. Ga maar in discussie met vakgenoten. Hier heb en krijg je geen gelijk.

Je verhaal over het verkrijgen van de informatie is overigens volstrekt ongeloofwaardig zoals ook door anderen aangegeven.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Heb je de link gevolgd en gelezen? Je kunt jurist zijn tot je een ons weegt, maar het hangt helemaal van je vakgebied af. Arnoud E. is jurist met specialisatie op dit vakgebied. Ik ben (on der andere) specialist op het gebied van AVG en ik zeg je dat jouw mening noch de intentie noch de letter van de wet is. Ga maar in discussie met vakgenoten. Hier heb en krijg je geen gelijk.

Je verhaal over het verkrijgen van de informatie is overigens volstrekt ongeloofwaardig zoals ook door anderen aangegeven.

Ik heb de link gelezen en begrepen. Er staat daar niet wat jij denkt dat er staat. En het is hier geen twitter; mijn inziens geen noodzaak om aanvallend en belerend te doen.

Of het geloofwaardig is of niet zal me een rotzorg zijn, ik weet inmiddels dat de auto waar ik interesse in had premium geluid heeft, autopilot geactiveerd, carbon inleg, en luchtvering.... en daar was het me om te doen.