Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gek van die ruitenwissers

This site may earn commission on affiliate links.
Heb jij al wel die nieuwe ruitenwisserbladen gehad bij een beurt? Ik heb er sindsdien geek klagen meer over. Die oude veegden de detector vaak niet goed schoon.

Ik heb zelf die Bosch ruitenwissers gekocht en erop gedaan en een half jaar later zijn ze bij een beurt waarschijnlijk nogmaals vervangen, maar ze werken nu weer als hierboven beschreven...

Net even de voorruit bovenaan met glasex schoon gemaakt, kijken hoe het morgen is
 
Last edited:
Had ook de ruitenwissers zelf vervangen door de Bosch exemplaren. Zijn echt 10x beter. Na 4 weken servicebeurt laten doen en toen zaten er weer Tesla wissers op. Echt dramatisch slecht. Gebeld en toen heeft Tesla mij Bosch wissers gestuurd. Die werkten weer prima.
Was wel vorig jaar rond juni en volgens mij zit er nu standaard Bosch op.
 
Ik had ook altijd klachten maar bij een service beurt zijn er nieuwe ruitewissers(van Bosch) op gekomen en heb bijna geen problemen meer.
Zou toch wel graag een interval stand willen zodat ik zelf kan bepalen hoe snel die dingen gaan, maar dat heeft misschien meer met mezelf te maken.. :smile:
 
Ik vond de ruitenwissers ook slecht, en heb een coating op de ruit laten zetten.
Nu gebruik ik bijna alleen nog een ruitenwisser als er veel spray, van de wagens voor mij, is.
Echt een aanrader!

Wat heb je erop laten zetten? Kosten? Ik zat te kijken naar opti coat windshield, enkel het product kost ronde de 70 euro. (doe het zelf)
 
Goede coating die je zelf kunt doen is "Aquapel" van PPG. Ik ken deze goed omdat dit merk ook alle vliegtuigruiten van Boeing maakt. En dus ook de coatings.
Zelfs de standaard Tesla autolak is van PPG.
Via marktplaats zijn ze al te koop voor €10,- en blijft ongeveer 6 maanden goed, incl wasstraten etc.
Wel de ruit erg goed schoonmaken als je het aanbrengt.
 
  • Informative
Reactions: MaH
Wat heb je erop laten zetten? Kosten? Ik zat te kijken naar opti coat windshield, enkel het product kost ronde de 70 euro. (doe het zelf)

Gyeon Q2 View. Behandeling koste 150€
Het wordt zoals de lakbescherming op het behandelde oppervlak gebakken.

Bij regen zet ik bijna geen ruitenwisser meer op. Alleen met de spray van andere wagens veeg ik af en toe mijn ruit eens schoon.
 
1. Te gek voor woorden. Je staat stil en het miezert en de ruitenwissers gaan op standje 180 km/h. Beetje slimme auto kan toch bedenken dat je als je stilstaat niet in het hoogste tempo zwierende wissers op de ruit nodig hebt.
2. Waarom gaan die wissers niet één keer aan als je van nul de eerste automatische stand kiest. De bestuurder van de auto zet zijn wisser aan niet omdat het droog is. We mogen toch wel een klein beetje logica verwachten van dit verkeerd gekozen stukje techniek en daarmee softwarematig een beter systeem van maken?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MaH
Ben het met je eens, maar Tesla wil ontzorgen, alles moet automatisch gaan (zo min mogelijk instellen), anders zat het er al lang in denk ik.
Heeft niets met instellen te maken. Als ik niet rij heb ik NOOIT de hoogste stand nodig. Dus programmeren dat dit op de 1e twee standen niet kan bij stilstaand voertuig.
En als de bestuurder een hogere stand kiest en er gebeurt NIETS dan is het toch gewoon domme techniek en een gemiste kans? Dus wordt er een hogere stand gekozen IS er behoefte aan wissen. Dus moet hij minimaal 1 x wissen.
Hiervoor is GEEN instelling van de bestuurder nodig.
Gewoon slimmere software!
 
Ik heb tegen het “fladderen” van mijn ruitenwissers eens de montage hiervan nader bekeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er millimeters ruimte zit in de aansluiting van Bosch en de arm van het mechanisme. Door dit op te vullen met kunststof strookjes van een creditcard is dit nagenoeg opgelost. Aan de ene kant 2 en aan de andere kant 3 lagen heeft voor veel verbetering gezorgd.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: shthpnz and ERvee