Bump

Dit weekend heb ik me weer lekker ge-ergerd aan de ruitenwissers; bij de minste spatjes gaat hij los, veel te vlot, en dan kan ik 100 keer zeggen 'Ruitenwissers langzamer' (auto zegt netjes: met 1 vertraagd), maar 't helpt niks. En autopilot (TACC) springt er heel gauw vanaf.
Nou viel me iets op, en ik heb dat thuis eens even nagekeken: Bij mij komt de rechter ruitenwisser niet helemaal tot voorbij de camera-unit - sterker nog, het hangt er een beetje vanaf hoe snel ze gaan, maar verder dan precies middenop de meest linker camera komt hij niet.
Dus in het perspectief van die camera wordt het van wissel eigenlijk alleen maar slechter, precies voor zijn beeld wordt een bak water opgehoopt door de rechter wisser. Dat verklaart een hoop, misschien?
Ik zag in een paar filmpjes op youtube dat bij andere X-en de wisser tot ruim voorbij de camera-unit komt, dus ik denk dat het eigenlijk niet zo hoort.
Ik ga vanavond kijken of ik hem zelf wat kan verstellen; dat is voor de linker niet zo moeilijk (die flapte laatst bij mij juist te ver, tot 'om de bocht' zeg maar). Zo niet mag de mobiele service het op komen lossen, dit is duidelijk een (design)fout.