Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, dat is ongeveer gelijk aan het vervangen van het scherm zelf. Lijkt me dat ze hier iets door elkaar hebben gehaald.

Het scherm zelf vervangen was - naar ik meen- $3,500 excl tax. Ik moet begin september naar de garage vanwege het euvel van het trillen bij acceleratie. Had daarvoor een notitie laten maken tijdens mijn garantie en ze zouden het verhelpen ook als garantie over was. Ik zal het dan nog wel over het scherm hebben.

1900 dollar is geen 1200 euro, maarreh... om een paar uur een UVlampje op je display te laten schijnen? Zijn ze nu helemaal op hun achterhoofd gevallen?

Was een tikfout moest 1300 Euro zijn. Koers Canadese dollars is ongeveer $1.45 voor een Euro
 
Na mijn bezoek aan SeC Tilburg is de gele verkleuring verdwenen. De UV-behandeling heeft vooralsnog goed gewerkt. Op de factuur staat:

"Opmerking: Customer: touch screen has yellow boarders, one time courtesy UV treatment.

Correctie: Use Ultraviolet Light to Mitigate Yellow Boarder on Touchscreen

Type betaling: Basic Vehicle Limited Warranty"

Ze noemen het dus toch een garantie issue.
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Na mijn bezoek aan SeC Tilburg is de gele verkleuring verdwenen. De UV-behandeling heeft vooralsnog goed gewerkt. Op de factuur staat:

"Opmerking: Customer: touch screen has yellow boarders, one time courtesy UV treatment.

Correctie: Use Ultraviolet Light to Mitigate Yellow Boarder on Touchscreen

Type betaling: Basic Vehicle Limited Warranty"

Ze noemen het dus toch een garantie issue.

Maar ze schrijven ook dat het eenmalig is. Als de randen terugkomen moeten wij dus betalen?
 
Last edited:
Ze noemen het dus toch een garantie issue.

Ze noemen het op jouw invoice op 2 verschillende manieren:
- eenmalige hoffelijkheid
- garantie

Dat rijmt niet met elkaar.
Tevens is die garantie beperkt tot 80.000km, dus dat duurt bij de meesten niet lang meer, of zitten er al over.

Natuurlijk is er non-conformiteit waar je je op kunt proberen te beroepen. Dat wordt hier ook iedere keer heel snel geroepen door mensen die wel eens de klok hebben horen luiden.

Ik vind de positie die Tesla inneemt op dit moment veel interessanter. Ben benieuwd wie als eerste een 2e UV behandeling krijgt en of dat ooit zal gebeuren c. q. überhaupt nodig is.
Het non-conformiteit traject is geen eenvoudig traject, en kost je altijd tijd en geld.
 
  • Like
Reactions: schonelucht
Ik blijf het een beetje een rare actie vinden dat het “eenmalig als goodwill” wordt uitgevoerd. Cosmetisch of niet, het voldoet niet aan de verwachtingen. Zeker omdat pre-2016 wagens dit verschijnsel niet hebben. Als je vanwege kostenbesparing een andere werkwijze gaat hanteren, en achteraf blijkt dat dit niet werkt, dan zorg je voor een permanent fix voor de gevallen die afwijken van het oorspronkelijk ontwerp… Dat dit probleem zo groot zou worden, hadden ze kennelijk niet verwacht.

Even verder kijken, stel dat je je Tesla met gele randen gaat inruilen, wat denk je dat het betreffende bedrijf gaat zeggen? (even ervan uitgaand dat je naar een ander merk overstapt)

Ik houd mijn hart vast voor de shudder fix waarmee ze binnenkort komen, kijken of deze ook op de koper wordt afgeschoven.
 
Bij mij spontaan gele rand na het updaten naar 2019.28.2 afgelopen week. Buitenste kantje in de bovenhoeken zijn nog wit. Lijkt duidelijk op iets softwarematige. Zeker gezien de strakke lijnen.....

De gele strepen zijn ook zichtbaar als het scherm uit staat. Knappe software die dat kan doen.

Daarnaast, doen ze de UV behandeling ook voor het scherm in de cockpit? Die vind ik zelf net zo storend want daar kijk je veel naar ivm de weergegeven snelheid.
 
Het blijft onaanvaardbaar dat Tesla die niet oppakt. Het lijkt me heel stug dat Tesla dit kan blijven volhouden. Totdat mijn scherm vervangen gaat worden ga ik verder met mijn nieuwe Tesla logo. Wellicht een keer in veelvoud als sticker afdrukken en de Tesla vestigingen er mee volplakken. Ludieke actie die wel wat media-aandacht zou kunnen gaan opleveren...

YellowTesla.png
 
Benieuwd wat het resultaat is en of het op de lange termijn wegblijft. Zou mooi zijn als je het resultaat kunt melden (en een update na een paar maand). Ik hoef geen nieuw scherm, maar ik wil wel een keer af van die gele randen. Geen enkel probleem als dat nog 2-3 maanden duurt, maar ik wil er wel zekerheid over dat het wordt opgelost.
 
de gele rand nu helemaal weg en zal over een paar maanden het resultaat tonen en melden. Heb nog een raar verhaal over de voorruit die ik moet laten vervangen, er zijn blijkbaar 2 types en kleuren. De kleur die ik heb met zonwerende folie blijkt niet meer te bestellen te zijn en zal voor een groen gekleurde ruit moeten gaan? heeft iemand ervaring met voorruit vervangen? Mijn voorruit kleurt oranje/geel als hij door regen nat is geworden.Ik heb van Tesla nog geen antwoordt gekregen maar dit was de melding van Carglass die de ruit vervangen, Tesla doet dat niet .
 
  • Informative
  • Like
Reactions: widodh and bugboy
de gele rand nu helemaal weg en zal over een paar maanden het resultaat tonen en melden.
Mooi dat dit lijkt te werken. Hopelijk komt het probleem niet weer terug. Helaas hebben we de warmste maanden achter ons (als het temperatuur of UV gerelateerd is), dus we zullen zien hoe dit op termijn gaat.
Heb nog een raar verhaal over de voorruit die ik moet laten vervangen, er zijn blijkbaar 2 types en kleuren. De kleur die ik heb met zonwerende folie blijkt niet meer te bestellen te zijn en zal voor een groen gekleurde ruit moeten gaan? heeft iemand ervaring met voorruit vervangen? Mijn voorruit kleurt oranje/geel als hij door regen nat is geworden.Ik heb van Tesla nog geen antwoordt gekregen maar dit was de melding van Carglass die de ruit vervangen, Tesla doet dat niet .
Ik heb wel vaker gelezen dat Tesla ook naar CarGlass rijdt als ze de voorruit moeten vervangen. Wel een vreemd verhaal dat de voorruit niet meer leverbaar zou zijn. Dat zou haast inhouden dat de huidige Raven modellen ook groengetinte ruiten heeft. Wellicht dat je iemand daar kunt vragen of de druppels op hun voorruit rood kleuren.
 
Beste klant,

Wij contacteren u met betrekking tot de gele gloed om de randen van uw scherm. Er is gebleken dat dit fenomeen geen invloed heeft op de functionele prestaties van het scherm; het betreft enkel een cosmetisch defect. De oplossing van dit probleem, het vervangen van het scherm door een nieuw model, wordt derhalve niet vergoed onder de garantie en kan worden uitgevoerd tegen een betaling van €1360.35.

Hoewel Tesla zich op het standpunt stelt dat de verkleuring een cosmetisch issue is, het de bediening en werking van uw touchscreen niet negatief beinvloed, en daarmee niet onder de garantieverplichting valt, kunnen we de gele gloed in het scherm wel verwijderen of minimaal sterk verminderen door middel van een behandeling met UV licht. Hiervoor krijgen wij binnen afzienbare tijd een speciaal gereedschap geleverd. Dergelijke behandeling willen we, met uw akkoord, als one-time-courtesy kosteloos voor u uitvoeren.

We vernemen graag waar uw voorkeur naar uit gaat.
MVG Tesla.

Als het blijvend is opgelost zal je me niet horen, maar vind wel belachelijk dat ze het een one time courtesy noemen
 
  • Informative
Reactions: Jelger