Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gekleurde (gele) rand om scherm

This site may earn commission on affiliate links.
Tjsa, cosmetisch of niet, in Europa en in Nederland valt dit wel degelijk onder garantie, of beter gezegd, conformiteit. Was de gele rand te verwachten (aangekondigd)? Nee. Dus functioneel gebrek. Dus garantie.
 
Tjsa, cosmetisch of niet, in Europa en in Nederland valt dit wel degelijk onder garantie, of beter gezegd, conformiteit. Was de gele rand te verwachten (aangekondigd)? Nee. Dus functioneel gebrek. Dus garantie.
Mee eens. Gelukkig heb ik een lease en ga ik me er niet druk om maken maar dit alles is wel behoorlijk onbehoorlijk.

Ps voor degenen die nu een Tesla aanschaffen kan het wel eens anders uitpakken. Zij weten wat ze krijgen, een scherm met yellow bands
 
Tjsa, cosmetisch of niet, in Europa en in Nederland valt dit wel degelijk onder garantie, of beter gezegd, conformiteit. Was de gele rand te verwachten (aangekondigd)? Nee. Dus functioneel gebrek. Dus garantie.
Over die boeg zal ik het bij Tesla ook gooien als ze met deze houding door gaan. Een gele rand hoort gewoon niet in het scherm.

Ps voor degenen die nu een Tesla aanschaffen kan het wel eens anders uitpakken. Zij weten wat ze krijgen, een scherm met yellow bands
Ja? Moet je dan eerst het hele internet af struinen om dit te vinden waarna Tesla tegen je kan zeggen: "maar je wist dat dit kon gebeuren".

Het is gewoon een defect.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Oeh! Dat is wel een mooie factuur om te hebben zeg! Mocht het zo ver komen ik we Tesla moeten dwingen vind ik die factuur wel een mooi stukje bewijs.


Ik heb op 6 September de afspraak staan. Ik ben benieuwd.


Hier vervangen dec 2018 ondertussen weer terug.... was wel warranty, zal hem nogmaals aanmelden.

screen.JPG
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Beste klant,

Wij contacteren u met betrekking tot de gele gloed om de randen van uw scherm. Er is gebleken dat dit fenomeen geen invloed heeft op de functionele prestaties van het scherm; het betreft enkel een cosmetisch defect. De oplossing van dit probleem, het vervangen van het scherm door een nieuw model, wordt derhalve niet vergoed onder de garantie en kan worden uitgevoerd tegen een betaling van €1360.35.

Hoewel Tesla zich op het standpunt stelt dat de verkleuring een cosmetisch issue is, het de bediening en werking van uw touchscreen niet negatief beinvloed, en daarmee niet onder de garantieverplichting valt, kunnen we de gele gloed in het scherm wel verwijderen of minimaal sterk verminderen door middel van een behandeling met UV licht. Hiervoor krijgen wij binnen afzienbare tijd een speciaal gereedschap geleverd. Dergelijke behandeling willen we, met uw akkoord, als one-time-courtesy kosteloos voor u uitvoeren.

We vernemen graag waar uw voorkeur naar uit gaat.
MVG Tesla.

Als het blijvend is opgelost zal je me niet horen, maar vind wel belachelijk dat ze het een one time courtesy noemen
Ik heb precies dezelfde reactie van tesla ontvange. Heb aangegeven dat het niet aan mij is om te bepalen wat de juiste methode is om van de gele balk af te komen, vervangen scherm of uv behandeling. Zij zijn de expert en moeten zelf beslissen wat ze doen mits het maar opgelost wordt. De geven aan dat het een defect is, een defect valt onder garantie er kan dus geen sprake zijn van one-time-courtesy al willen ze zich zog raag vrijwaren van toekomstige problemen. Ik teken geen overeenkomst maar heb enkel verzocht om met een datum te komen voor het oplossen van een door Tesla geconstateerd defect. Zullen zien
 
Ik heb precies dezelfde reactie van tesla ontvange. Heb aangegeven dat het niet aan mij is om te bepalen wat de juiste methode is om van de gele balk af te komen, vervangen scherm of uv behandeling. Zij zijn de expert en moeten zelf beslissen wat ze doen mits het maar opgelost wordt. De geven aan dat het een defect is, een defect valt onder garantie er kan dus geen sprake zijn van one-time-courtesy al willen ze zich zog raag vrijwaren van toekomstige problemen. Ik teken geen overeenkomst maar heb enkel verzocht om met een datum te komen voor het oplossen van een door Tesla geconstateerd defect. Zullen zien
Dit!
 
De mijne heeft er sinds kort ook last van, en dit op beide schermen. Het valt heel hard op als er rechtstreeks zonlicht op schijnt, anders valt het best wel mee.
Het lijkt me vrij recent te zijn want was me tot nu toe nooit opgevallen.
In ieder geval lijkt me het cosmetische aspect maar een vrij flauw excuus; op die manier kunnen er veel fouten worden weggezet als "cosmetisch" en dus niet onder de garantie vallend. De verkoper dient een conform product af te leveren, simpel.
 
als ze nou echt een klant kwaad willen maken moeten ze vooral een bericht sturen als wat ik zojuist ontving:


U ontvangt dit bericht naar aanleiding van uw selfschedule. Zoals in het vorige bericht te lezen valt is het speciaal gereedschap nog niet bij ons op het service center. Wij zullen bij deze de afspraak bij ons uit de agenda halen en daarbij aan u de vraag om het met een paar maanden nog eens te proberen. U zult dan van ons terugkoppeling krijgen of wij de reparatie dan kunnen uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Tesla Service Team
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB