TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Gekraak in stuurkolom

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Aug 11, 2014.

1. Hans69

Hans69 Member

Sinds een 2-tal weken heb ik gekraak in de stuurkolom op het moment dat de wielen uiterst rechts/links staan. Iemand zelfde probleem ?

2. Y33ls

Y33ls Model S Sig #363 EU

Ik heb ook sinds kort een rare klik bij lage snelheden en ook alleen indien je het stuur helemaal naar recht/links draait. A.s. donderdag heb ik een service afspraak voor meerdere issues en zal dan dit ook adresseren.

Ik kwam ook dit tegen:

Steering "Click" at stop and low speed--normal or not

3. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Dat had ik ook en ik heb het gemeld. Bij 32A aanpassing heeft men dat gelijk gefixt.

4. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Ik heb geen gekraak maar maar een wel een vreemd geluid bij volledige uitslag naar rechts. Heb binnenkort een afspraak bij SC. heb het vermeld ze gaan er naar kijken.

5. jm71

jm71 Member

Ik heb dit sinds kort ook. Precies wat je zegt, een "gekraak in de stuurkolom". Geen klik wat sommigen zeggen, maar gekraak. Ook maar eens een service afspraak maken, mijn lijstje met kleine dingetjes begint te groeien.

6. Rutger

Rutger Member

Hier ook, harde tik bij grote stuuruitslag, bij inparkeren vooral.. Moet ook maar eens heen voor armour, 16A laden en deze tik.

7. Wallien

Wallien Member

Ik had precies hetzelfde. Kraken bij grotere stuuruitslag en lage snelheid (bijv tijdens parkeren). Werd steeds erger: bij kleinere uitslag en steeds hogere snelheid. SC Amsterdam heeft het verholpen. Was een stuurstang die te scheef was gemonteerd en daardoor begon te kraken. Nu ca 2 mnd geleden hersteld en geen probleem meer gehad.

Dus ik raad aan even te laten repareren.

8. TisLams

TisLams Member

Zelfde probleem hier bij volledige uitslag, klinkt nogal als een goedkoop gekraak (plastic die duw krijgt)
    stoort me momenteel niet echt maar zal er bij eerste onderhoud toch een opmerking over maken (of zou ik het nu al melden?)

9. dt-td

dt-td Member

Ik zet hier veel tesla's binnen en 9/10 heeft last van wat (LICHT)gekraak in de kolom.

10. TisLams

TisLams Member

Deze week telefoontje ontvangen van Tesla met de vraag of ik een afspraak wou maken in de garage om iets met de stuurinrichting aan te passen ... gerelateerd ?

11. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Het is bij mij afgelopen donderdag gerepareerd. Toen ik het melde leek het er op dat het een bekend euvel is..

12. JayBee

JayBee New Member

Bij mij is het ook sinds een week of twee het geval. Wat vreemd dat die bij allerlei Nederlandse Tesla's tegelijk gebeurt, zou het met het natte weer te maken hebben? :)

13. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

of massahysterie ? :wink:

14. Frank C

Frank C Member

Bij mij valt het enkel op als het koud is... Misschien moet ie opwarmen?

15. Hans69

Hans69 Member

Vandaag de Tesla terug opgehaald in Antwerpen, alle problemen netjes opgelost.
    Prima service, vriendelijke mensen en ook nog eens een gewassen Tesla teruggekregen.

Great job guys!

16. Right_Said_Fred

Right_Said_Fred Model S - Sig. 283 EU

De 'knak' bij een grote stuuruitslag schijnt bekend probleem te zijn; iets met de stuurstang. Er is een fix voor, heb ik gehoord. Eind deze maand de eerste beurt en dan wordt er naar gekeken.

17. Wallien

Wallien Member

Het was gerepareerd zoals eerder gepost maar merkte vandaag dat er toch weer een kraak optreed bij grote stuuruitslag. Zal maar weer een afspraak gaan maken. Blijkbaar is de fix niet meteen de definitieve oplossing.

18. Destiny

Destiny Member

Volgens mij is een oplossing om niet helemaal door te draaien. Ik draai tegenwoordig niet verder dan 360* en een keertje meer steken. Gekraak is nu vrijwel weg...:rolleyes:

19. Wallien

Wallien Member

Tsja, dat kan ook. Ik parkeer echte bijna elke dag op hele krappe plekken dus heb geen keus.

20. nigel

nigel New Member

Hans,
    ervaar het zelfde probleem, het is niet de stuur huis die knakt of kraakt.
    zodra je wielen uiterst links staan Komt er een wrijving tussen 2 stangen bij je wiel ass.
    wat ik wel merk zodra de luchtveren op standaard staat is het geluid niet zo hard, hoe hoger de stand hoe erger het geluid.

Share This Page