Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gele verkleuring Led lamp

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de Tesla opgehaald nadat meerdere problemen verholpen zijn. Nu zie ik zojuist deze gele verkleuring ontstaan. Hebben meerderen hier last van of wat zou dit kunnen zijn?
 

Attachments

  • 545A6D68-39D9-4BFB-B9CB-6044119602A1.jpeg
    545A6D68-39D9-4BFB-B9CB-6044119602A1.jpeg
    134.3 KB · Views: 222
Helaas, dit euvel hebben er meer gezien, koplamp zal wel vervangen moeten worden.
Dank voor je reactie. Het is gewoon te zot voor woorden dat een auto na 17.000km al 6x naar tesla terug heeft moeten gaan. Compressor van de airco was ook al kapot, nu weer een licht. Je mag wel een full time job erbij creëeren als je een Tesla hebt.
 
Dank voor je reactie. Het is gewoon te zot voor woorden dat een auto na 17.000km al 6x naar tesla terug heeft moeten gaan. Compressor van de airco was ook al kapot, nu weer een licht. Je mag wel een full time job erbij creëeren als je een Tesla hebt.
Zou mooi zijn als het de eerste keer direct goed is, zelf is wel mijn ervaring dat bij de service ze er wel goed toe zien dat je geholpen wordt.
 
Dank voor je reactie. Het is gewoon te zot voor woorden dat een auto na 17.000km al 6x naar tesla terug heeft moeten gaan. Compressor van de airco was ook al kapot, nu weer een licht. Je mag wel een full time job erbij creëeren als je een Tesla hebt.

Wat voor model en bouwperiode heb je? Mijn S75D is uit Q3 2018 en ik heb inmiddels ook al de compressor van de airco moeten laten vervangen, gele verkleuring van de koplamp gehad (de koplamp werd als geheel vervangen), gele strepen in het scherm van de touchscreen (wordt morgen met speciaal apparaat behandeld) en de deurbekleding van bestuurdersdeur kwam los. Alle software-glitches laat ik maar even buiten beschouwing.

Ik ben nog steeds dol op mijn Tesla maar ik vraag mij wel af of ik geen pech heb gehad met deze batch....

Succes in ieder geval, zoals Nico180 zegt: het wordt eigenlijk altijd wel keurig gefixed door een SeC.
 
Wat voor model en bouwperiode heb je? Mijn S75D is uit Q3 2018 en ik heb inmiddels ook al de compressor van de airco moeten laten vervangen, gele verkleuring van de koplamp gehad (de koplamp werd als geheel vervangen), gele strepen in het scherm van de touchscreen (wordt morgen met speciaal apparaat behandeld) en de deurbekleding van bestuurdersdeur kwam los. Alle software-glitches laat ik maar even buiten beschouwing.

Ik ben nog steeds dol op mijn Tesla maar ik vraag mij wel af of ik geen pech heb gehad met deze batch....

Succes in ieder geval, zoals Nico180 zegt: het wordt eigenlijk altijd wel keurig gefixed door een SeC.
Het is een S100D uit december 2018. Inmiddels al 3x het deurpaneel laten herstellen, lak moeten laten bijspuiten doordat deze eraf viel, rubberen seals overal in de auto die niet goed zitten, spotify problemen, velg die tijdens haal en breng service beschadigd is, afspraken die niet nakomen worden, panoramadak wat niet goed zat, deurhendels die niet werken, kapotte airco compressor, problemen met niet werkende parkeersensoren en achteruitrijcamera. Dit is nu de 2e Tesla met ontzettend veel problemen. Ik geloof er niet meer in. Denk dat het tijd wordt dat niet nieuwe, maar bestaande klanten gratis supercharging etc krijgen als tegemoetkomer voor dit drama product.
 
  • Informative
Reactions: Hans_TM3
Vandaag de Tesla opgehaald nadat meerdere problemen verholpen zijn. Nu zie ik zojuist deze gele verkleuring ontstaan. Hebben meerderen hier last van of wat zou dit kunnen zijn?

De lamp is niet verkleurd, maar 1 set LEDs is kapot. Dit is een bekend euvel en treft alle auto's met de relatief nieuwe LED DRL (Daylight Running Lights). Ik heb voor 4 september een service afspraak staan :)

Het probleem is dat de LEDs onvoldoende koeling hebben. Bij warm weer branden ze simpelweg kapot door de hitte.

Dank voor je reactie. Het is gewoon te zot voor woorden dat een auto na 17.000km al 6x naar tesla terug heeft moeten gaan.

Ik zit met 35dkm ook al op de 5e visit nadat mijn rechter koplamp vervangen is. Ik troost mij met de gedachte dat het allemaal bekende problemen zijn die iedereen krijgt. Dat geeft gek genoeg toch een gevoel dat de auto betrouwbaar is op een paar specifieke ontwerpfouten na.

De waslijst aan problemen die jij ervaart herken ik mij dus totaal niet in. Mijn auto heeft geen serieuze "onverwachte" issues gehad.

Volgens mij is voor dit oververhittingsprobleem overigens geen oplossing. Ze vervangen dus wel je koplamp, maar die heeft dezelfde ontwerpfout. Houdt er dus rekening mee dat die nog wel een keer gaat, totdat er een definitieve oplossing is.
 
De lamp is niet verkleurd, maar 1 set LEDs is kapot. Dit is een bekend euvel en treft alle auto's met de relatief nieuwe LED DRL (Daylight Running Lights). Ik heb voor 4 september een service afspraak staan :)

Het probleem is dat de LEDs onvoldoende koeling hebben. Bij warm weer branden ze simpelweg kapot door de hitte.



Ik zit met 35dkm ook al op de 5e visit nadat mijn rechter koplamp vervangen is. Ik troost mij met de gedachte dat het allemaal bekende problemen zijn die iedereen krijgt. Dat geeft gek genoeg toch een gevoel dat de auto betrouwbaar is op een paar specifieke ontwerpfouten na.

De waslijst aan problemen die jij ervaart herken ik mij dus totaal niet in. Mijn auto heeft geen serieuze "onverwachte" issues gehad.

Volgens mij is voor dit oververhittingsprobleem overigens geen oplossing. Ze vervangen dus wel je koplamp, maar die heeft dezelfde ontwerpfout. Houdt er dus rekening mee dat die nog wel een keer gaat, totdat er een definitieve oplossing is.
Dank voor je uitleg. Zelfde dus als met de drive shafts die trillen waar ook nog niet echt een oplossing voor is. Afwachten maar weer.
 
Wat voor model en bouwperiode heb je? Mijn S75D is uit Q3 2018 en ik heb inmiddels ook al de compressor van de airco moeten laten vervangen, gele verkleuring van de koplamp gehad (de koplamp werd als geheel vervangen), gele strepen in het scherm van de touchscreen (wordt morgen met speciaal apparaat behandeld) en de deurbekleding van bestuurdersdeur kwam los. Alle software-glitches laat ik maar even buiten beschouwing.

Ik ben nog steeds dol op mijn Tesla maar ik vraag mij wel af of ik geen pech heb gehad met deze batch....

Succes in ieder geval, zoals Nico180 zegt: het wordt eigenlijk altijd wel keurig gefixed door een SeC.

Hier een Q4 75D. Ook veel pech, sommige wel bekende zaken:

- Glazen dak vervangen vanwege een grote scheur bij aflevering.
- Achterlicht vervangen.
- Beide ophangingen vervangen vanwege de bekende rammel.
- Deurhendel bleef hangen, ging met een klap naar binnen. Deze opnieuw laten afstellen. Vervolgens hebben ze het raam niet goed teruggeplaatst, waardoor ik 3 maanden met flink windgeruis heb gereden ( kon niet eerder terecht). Lak beschadigd tijdens het afstellen van de hendel, opnieuw spuiten door Tesla.Hierna thuis erachter gekomen dat ze tevens deurpaneel NIET hadden vastgezet. Dag erna weer terug.
- Beide koplampen ivm defecte led ( geel worden ).
- Gele rand om display.

Dit is wat ik tot zover mij überhaupt kan herinneren. Vaste klant bij SC Den Haago_O
 
Hier een Q4 75D. Ook veel pech, sommige wel bekende zaken:

- Glazen dak vervangen vanwege een grote scheur bij aflevering.
- Achterlicht vervangen.
- Beide ophangingen vervangen vanwege de bekende rammel.
- Deurhendel bleef hangen, ging met een klap naar binnen. Deze opnieuw laten afstellen. Vervolgens hebben ze het raam niet goed teruggeplaatst, waardoor ik 3 maanden met flink windgeruis heb gereden ( kon niet eerder terecht). Lak beschadigd tijdens het afstellen van de hendel, opnieuw spuiten door Tesla.Hierna thuis erachter gekomen dat ze tevens deurpaneel NIET hadden vastgezet. Dag erna weer terug.
- Beide koplampen ivm defecte led ( geel worden ).
- Gele rand om display.

Dit is wat ik tot zover mij überhaupt kan herinneren. Vaste klant bij SC Den Haago_O
Misschien zouden ze klanten zoals ons is gratis superchargen aanbieden i.p.v. nieuwe klanten. Er mag wel eens wat compensatie komen.
 
mijn Tesla 75D uit Dec 18 heeft hetzelfde. Zal wel een x een afspraak maken bij het SeC. Moet daar toch heen ivm een nietwerkende USB poort, een achterruit waar een sort vouw in zit en regelmatig een knipperend scherm achter het stuur.
Krijg je dan wel een leenauto (hoop op de P90D)?

Leenauto krijg je als reparatie niet langer duurt dan 4 uur en 't binnen garantie valt. Maar ik zou het in je service aanvraag expliciet vermelden dat je het graag wil.
 
Leenauto krijg je als de reparatie wel langer duurt dan 4 uren en het binnen garantie valt...
Hm, aardig wat jonge MS-en met heel wat opgetreden gebreken, niet leuk inderdaad voor degenen die het meemaken. Mijn MS 75 RWD uit Q4-2017 was dan blijkbaar beter, inmiddels ruim 145.000km vrijwel probleemloos (alleen in begin probleem gehad met aandrijving, was iets met een hoogspanningskabel). Ook mijn Classic van 2013 was behoorlijk betrouwbaar en heeft me meer dan 350.000km vervoerd.
 
Wat voor model en bouwperiode heb je? Mijn S75D is uit Q3 2018 en ik heb inmiddels ook al de compressor van de airco moeten laten vervangen, gele verkleuring van de koplamp gehad (de koplamp werd als geheel vervangen), gele strepen in het scherm van de touchscreen (wordt morgen met speciaal apparaat behandeld) en de deurbekleding van bestuurdersdeur kwam los. Alle software-glitches laat ik maar even buiten beschouwing.
Ik heb mijn auto ook in Q3 2018 opgehaald en ik heb echt allemaal dezelfde issues als jij:
  1. Geel touch-screen.
  2. Compressor airconditioning kapot
  3. Deurbekleding van de passagiersdeur zit los
  4. Van beide koplampen brandt bovenaan slechts een halve LED strip (de binnenste kant lijkt weg te vagen). Ziet er overigens helemaal niet verkeerd uit als beide kanten het hebben.
Daarbij heb ik natuurlijk ook de standaardproblemen:
  1. Rammelende assen bij hard optrekken.
  2. Krakende vering bij het nemen van drempels.
  3. Windgeruis bij het "driehoekje" van de passagiersdeur.
Mijn lijstje is nu zo lang dat ik niet meer tekst mag invullen in het tekstveld. Ik heb een afspraak staan voor volgende week, maar ik verwacht niet dat dit binnen de 4 uur gerepareerd kan worden. Zal wel een loaner worden. Hopelijk krijg ik een AP1 mee. Zou ik ook wel eens willen ervaren...

regelmatig een knipperend scherm achter het stuur.
Dat heb ik ook, maar dat heb ik in andere auto's ook wel eens gezien. Heb de indruk dat het alleen kort na het starten is, want het valt me eigenlijk alleen maar op als ik wegrij (of je went er aan).

De lamp is niet verkleurd, maar 1 set LEDs is kapot. Dit is een bekend euvel en treft alle auto's met de relatief nieuwe LED DRL (Daylight Running Lights). Het probleem is dat de LEDs onvoldoende koeling hebben. Bij warm weer branden ze simpelweg kapot door de hitte.
Dat zou verklaren waarom het nu gebeurd, want we hebben een nogal warme vakantie achter de rug en ook de airconditioning heeft het daar dus begeven. Vorig jaar was ik met een oude Audi cabriolet uit 1994 op stap en die heeft minder issues gekend in de hitte. Het lijkt er op dat ik volgend jaar maar weer de hitte op moet zoeken en daarna bij het SeC nog een keer weer de hele boel kan laten vervangen...

Het kan best zijn dat een auto wat problemen heeft en ik wist dat Tesla wat meer problemen hadden dan overige auto's (in de statistieken). Ik ben danwel niet stil komen te vallen, maar ik heb bij de Tesla nu na 30.000km al meer problemen gehad dan in de 25 jaar hiervoor met mijn andere (dagelijkse) auto's.

Ik heb dan ook spijt dat ik deze auto gekocht hebt i.p.v. full operational lease en zit er sterk over te denken om deze te gaan verkopen na 2 jaar (als het tenminste wat opbrengt). Ik zie echt op tegen de onderhoudskosten van deze wagen als het uit garantie is. Het lijkt namelijk allemaal te worden vervangen door dezelfde rommel (dus gaat het waarschijnlijk weer net zo snel kapot) en de prijzen voor onderdelen en arbeidsloon zijn exorbitant hoog. Ik heb even nagekeken, maar buiten garantie zou het vervangen van beide koplampen meer dan €2.500 hebben gekost. Ik vond het al waanzin dat mijn New Beetle 20 jaar geleden naar de dealer moest om een koplamp te vervangen, maar dan was je onder de €100 tenminste klaar. Bij mijn oude kever vervang ik zelf een lampje voor €5 en het lampje dat ik er 10 jaar geleden in heb gedraait doet het nog steeds...
 
Last edited:
Het lijkt namelijk allemaal te worden vervangen door dezelfde rommel (dus gaat het waarschijnlijk weer net zo snel kapot) en de prijzen voor onderdelen en arbeidsloon zijn exorbitant hoog. Ik heb even nagekeken, maar buiten garantie zou het vervangen van beide koplampen meer dan €2.500 hebben gekost.

In ieder geval in Nederland komen ze er niet mee weg om continue te blijven vervangen met dezelfde slecht ontworpen componenten en daar de eigenaar voor op te laten draaien. En ik heb ook niet het idee dat dat is wat Tesla doet.

bv. de shudder zijn ze echt al jaren mee bezig, er zijn iets van 4 of 5 revisies van de half-shafts en nu schijnt er een permanente fix te zijn. Het yellow-border issue zijn ze ook duidelijk mee bezig, of het UV-verhaal een definitieve oplossing is moet nog blijken, maar ze werken er in ieder geval aan.

Het koelprobleem van de DRL LEDs is ook opzich geen technisch ingewikkeld probleem. Kwestie van betere koeling, andere LEDs, minder fel laten branden of een combi van die mogelijkheden. Ik verwacht ook dat dat gewoon zal worden opgelost.

Je leest veelal dezelfde problemen, die jij inderdaad nu ook opsomt. Ik heb ze ook allemaal met uitzondering van die deurbekleding en de airco. Daar heb ik geen last van. Maar je leest hier eigenlijk nooit over andere problemen. Dus afgezien van een paar onderdelen die overduidelijk ontwerpfouten hebben lijkt de rest wel goed te zitten.

Overigens: Ik heb de verlengde garantie van Allianz genomen. Misschien is dat nog een optie? Heb je 4 jaar of (ik meen, kan ook minder zijn) 80.000 km extra garantie.
 
  • Like
Reactions: horta