Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geluid valt weg

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een paar weken valt bij mij soms het volledige geluid in mijn Tesla Model 3 weg als ik een telefoongesprek wil opnemen via het scherm.

Zodra ik dat doe hoor ik een kort knetterig geluid en al het geluid is weg. De radio, richtingaanwijzer, navigatie, geen enkel geluid wordt meer afgespeeld.

Door zelf wat te proberen kwam ik er tijdens het rijden achter dat als ik na een paar seconden ga switchten van audiobron telefoon naar radio en weer terug, het geluid weer terugkomt.

Wie heeft dit irritante gedrag ook, en hoe kan ik het permanent oplossen?
 
Sinds 2020.20.x heb ik deze vreselijk irritante bug. Met meerdere modellen Android telefoons (Samsung). Soms als je een gesprek probeert op te zetten, soms als je er een probeert aan te nemen. Alle geluid valt weg, telefoon, radio, richtingaanwijzer-klik.
En helemaal vervelend is dat soms na een paar seconden de radio vanzelf weer terug komt. Op standje KEIHARD. Rechtop in je stoel, zeg maar. Eerst dacht ik: operator error, ik zal wel aan het volume wiel gedraaid hebben, maar nee, ook als ik overal vanaf blijf staat dat volume ineens heel hard.

Elders werd gesuggereerd dat het opnieuw koppelen van de telefoon eea op zou lossen maar dat is bij mij niet het geval.

Ik ben dol op OTA-updates maar ik word wel minder enthousiast als die zaken die voorheen probleemloos werkten, breken.
 
  • Like
Reactions: Rutger_lwd
Sinds 2020.20.x heb ik deze vreselijk irritante bug. Met meerdere modellen Android telefoons (Samsung). Soms als je een gesprek probeert op te zetten, soms als je er een probeert aan te nemen. Alle geluid valt weg, telefoon, radio, richtingaanwijzer-klik.
En helemaal vervelend is dat soms na een paar seconden de radio vanzelf weer terug komt. Op standje KEIHARD. Rechtop in je stoel, zeg maar. Eerst dacht ik: operator error, ik zal wel aan het volume wiel gedraaid hebben, maar nee, ook als ik overal vanaf blijf staat dat volume ineens heel hard.

Elders werd gesuggereerd dat het opnieuw koppelen van de telefoon eea op zou lossen maar dat is bij mij niet het geval.

Ik ben dol op OTA-updates maar ik word wel minder enthousiast als die zaken die voorheen probleemloos werkten, breken.

Ik had dit ook. Ik heb dit weekend een nieuwe telefoon gekocht (niet daarvoor) en dus de nieuwe gekoppeld en de oude verwijderd. Bij mij is het voorlopig opgelost.
 
Had ik ook (iPhone 11 pro), opgelost in 2020.24.6.
Ik had gehoopt dit opgelost zou zijn 2020.20.17 maar helaas(m3). Krijg de updates ook heel laat helaas. .17 pas vorige week vrijdag.

Je kan in de app misschien een verzoek doen om de laatste software versie te pushen. Ik zou ook even controleren of Software Update Preference op 'Advanced' staat anders krijg je niet (snel) de laatste versie gepushed