Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Tsja dat geldt voor mij ook, korte ritjes maar mijn verbruik ligt toch een stuk lager.
Dus ik denk dat het wat anders is ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nergens naar kijk, kachel, airco vlotte rijstijl. Ik ga geen comfort inleveren als ik een 75 kwh accu onder me heb ik kom uit een hybride waar ik woon/werk als opa 100% elektrisch kon rijden maar daar heb ik geen zin meer in hoor.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nergens naar kijk, kachel, airco vlotte rijstijl. Ik ga geen comfort inleveren als ik een 75 kwh accu onder me heb ik kom uit een hybride waar ik woon/werk als opa 100% elektrisch kon rijden maar daar heb ik geen zin meer in hoor.

Ah zeg dat dan, dan is dat dus de oorzaak en niet de koude accu/korte ritjes :)
En je hebt groot gelijk. Het is ook geen wedstrijd ofzo he dus je hoeft je niet te verdedigen voor je verbruik.
Het is juist ook interessant voor de statistieken om te zien wat het verbruik is van iemand die daar helemaal niet op let of mee bezig is en altijd vlot doorrijdt.
 
  • Like
Reactions: Jooop and Rohodo
Ah zeg dat dan, dan is dat dus de oorzaak en niet de koude accu/korte ritjes :)
En je hebt groot gelijk. Het is ook geen wedstrijd ofzo he dus je hoeft je niet te verdedigen voor je verbruik.
Het is juist ook interessant voor de statistieken om te zien wat het verbruik is van iemand die daar helemaal niet op let of mee bezig is en altijd vlot doorrijdt.
altijd is een groot woord, maar ik hou me niet in en ben zeker niet met het verbruik bezig. Kom er ook net achter dat ik er al 2400 km op heb staan en niet 1200 zoals ik dacht, zo vaak scroll ik dus naar beneden in het verbruikskaartje:)
 
altijd is een groot woord, maar ik hou me niet in en ben zeker niet met het verbruik bezig. Kom er ook net achter dat ik er al 2400 km op heb staan en niet 1200 zoals ik dacht, zo vaak scroll ik dus naar beneden in het verbruikskaartje:)

Je kan je totale aantal gereden kms ook zien achter de T van Tesla in het hoofdscherm bovenin.
Daar kom ik nogal vaak omdat de kids de scheten zo leuk vinden.... ;)
 
Ja het zal wel aan mijn voet voet liggen
Maakt verder niks uit hoor. Als je er maar plezier in hebt. 203 wH/km versus 218 wH/km betekent op jaarbasis een paar tientjes verschil. Rij je veel korte ritjes dan is het te overwegen om 'range mode' in te schakelen.
Dan verwarmt de auto de accu minder tot niet. Je hebt er weinig aan dat de accu warm is als je weer thuis of op je bestemming bent.
 
Maakt verder niks uit hoor. Als je er maar plezier in hebt. 203 wH/km versus 218 wH/km betekent op jaarbasis een paar tientjes verschil. Rij je veel korte ritjes dan is het te overwegen om 'range mode' in te schakelen.
Dan verwarmt de auto de accu minder tot niet. Je hebt er weinig aan dat de accu warm is als je weer thuis of op je bestemming bent.
Naar mijn weten heeft de M3 geen range modus?
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Maakt verder niks uit hoor. Als je er maar plezier in hebt. 203 wH/km versus 218 wH/km betekent op jaarbasis een paar tientjes verschil. Rij je veel korte ritjes dan is het te overwegen om 'range mode' in te schakelen.
Dan verwarmt de auto de accu minder tot niet. Je hebt er weinig aan dat de accu warm is als je weer thuis of op je bestemming bent.

Je vergelijkt hier een S met een 3 en een 3 heeft idd geen range mode.
 
Ik haal een gemiddelde van 190 wh/km over 4000km
ik doe dagelijks langere afstanden 65km heen en terug, vooral snelweg
de helft van de tijd "vlot" gereden, met verwarming aan
en de andere helft van de tijd cruise control op 120, met verwarming lager
-> op die momenten kan ik aan 150 - 160 wh/km geraken
bij het vlottere rijden is het richting de 210 wh/km
 
Ik haal een gemiddelde van 190 wh/km over 4000km
ik doe dagelijks langere afstanden 65km heen en terug, vooral snelweg
de helft van de tijd "vlot" gereden, met verwarming aan
en de andere helft van de tijd cruise control op 120, met verwarming lager
-> op die momenten kan ik aan 150 - 160 wh/km geraken
bij het vlottere rijden is het richting de 210 wh/km
Idem. Enkel wanneer ik +/- 136 KM/HR rijd haal ik rond de 230 wh/km.
 
  • Like
Reactions: Jooop