Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom echt niet onder de 200wh/km, vandaag anderhalf uur snelweg en zat rond de 230wh/km, lijkt meer op mijn vorige Model S dan een 3. Overigens duurde het de hele heenweg (45min snelweg) om de regen stippeltjes weg te krijgen, daar schrok ik ook wel van.

Ik geef de wind van de afgelopen dagen de schuld van het verbruik, heb nog geen mooie windstille dag gehad, en het was ook maar 9gr.
 
Wat ik vandaag merkte was wel interessant. Hier in het Schwartzwald heb je mooie steile bergwegen, en op een gegeven moment met een vrij volle accu kreeg ik steeds minder regen hoe meer ik daalde. Dus steeds meer stippellijntjes ondanks dat de accu warmer werd door de regen. Ik vermoed dat de accu het bijladen even niet bij kon houden (meer dan 15% hellingen minutenlang naar beneden heb ik het dan over). Misschien mede omdat de accu nog ietwat koud was.

Verder is het echt een genot om hier te rijden! En ook weer prima verbruik ondanks de koude temperaturen en veel hoogteverschil. De procenten vliegen er soms bij als je lang en steil afdaalt.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Wat ik vandaag merkte was wel interessant. Hier in het Schwartzwald heb je mooie steile bergwegen, en op een gegeven moment met een vrij volle accu kreeg ik steeds minder regen hoe meer ik daalde. Dus steeds meer stippellijntjes ondanks dat de accu warmer werd door de regen. Ik vermoed dat de accu het bijladen even niet bij kon houden (meer dan 15% hellingen minutenlang naar beneden heb ik het dan over). Misschien mede omdat de accu nog ietwat koud was.

Verder is het echt een genot om hier te rijden! En ook weer prima verbruik ondanks de koude temperaturen en veel hoogteverschil. De procenten vliegen er soms bij als je lang en steil afdaalt.

Gaaf om te zien dat die regen goed werkt.
Wat men nou bedoelt met die stippellijntjes is mij niet duidelijk. Ik zie nooit stippellijntjes of ik kijk wrs niet goed.
Kan je daar eens een foto van maken?
 
Wat ik vandaag merkte was wel interessant. Hier in het Schwartzwald heb je mooie steile bergwegen, en op een gegeven moment met een vrij volle accu kreeg ik steeds minder regen hoe meer ik daalde. Dus steeds meer stippellijntjes ondanks dat de accu warmer werd door de regen. Ik vermoed dat de accu het bijladen even niet bij kon houden (meer dan 15% hellingen minutenlang naar beneden heb ik het dan over). Misschien mede omdat de accu nog ietwat koud was.

Verder is het echt een genot om hier te rijden! En ook weer prima verbruik ondanks de koude temperaturen en veel hoogteverschil. De procenten vliegen er soms bij als je lang en steil afdaalt.
Ik denk dat die beperking van de regen kwam door overhitting van de stator/motor.