Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Helft van de tijd 80 en de andere helft van de tijd 120 levert hetzelfde gemiddelde op als de hele tijd 100, maar een heel wat hoger verbruik. Je zou er iets bij moeten hebben als de standaard deviatie (als ik het me goed herinner) ;)
 
Wat het ook allemaal mag betekenen, zuinig of niet. Ik rij mijn ding met mijn snelheid en vind het heerlijk met mijn M3. Onze Zonnenpanellenplan in combinatie met Jip (onze M3) doen hun werk. Het is echt super..
 

Attachments

  • 5E388633-0713-4031-9DA5-141CA12E8C17.jpeg
    5E388633-0713-4031-9DA5-141CA12E8C17.jpeg
    325.5 KB · Views: 106
M3 LR AWD: Gemiddeld ergens tussen de 165 en 185 Wh/km. Afhankelijk van windrichting en snelheid (ook ritten met stukken Duitse autobahn met 160ish km/u). Alles nog in de zomer gereden. Als ik dan van het weekeinde Bjorn Nyland op Youtube een Mercedes EQC zie testen en die komt met 80-110km/u rond de 250-280Wh/km....dan denk ik maar weer: Die gasten bij Tesla hebben echt een beest van een auto gemaakt!
 
  • Like
Reactions: jmin and M.W.
161 kWh/km met 23.000 km. Ik rij nu ruim een maand zonder aero’s en zie t gemiddelde niet meer dalen, wat je wel zou zien met aero’s dus t maakt wel degelijk uit en die 3-4% minder verbruik betekent ook dat de batterij 4% langer meegaat cq minder snel degradeert. Ik zou het gemiddelde verbruik over de levensduur om meerdere redenen meewegen bij de aanschaf van een gebruikte tesla. Maar ja, heb al een nieuwe ;). Bij 500.000 km scheelt t 15.000 km .. dus we moeten dit draadje misschien maar sluiten. Wij kunnen allemaal ver genoeg rijden in onze Tesla’s, De zwaarte van onze rechtervoet bepaalt het meest het verbruik en we hoeven elkaar toch nergens van te overtuigen. De fabriek’s opgave klopt behoorlijk En in de winter is het 20% meer verbruik dan in de zomer. Basta?
 
  • Disagree
Reactions: DeHakkelaar
Een nuttige referentie voor het verbruik bij vakanties (M3 LR AWD).
140 km/h geeft een verbruik van 200 Wh/km
Constante snelheid, vol bepakt, vrij vlak wegdek, geen hoogteverschil, tolweg in Frankrijk, geen wind en 23C.
Afbeelding.jpg
 
Ik heb nu na 4 maanden 10.000km op de teller en een gemiddeld verbruik van 165Wh/km
Circa 60% snelweg km's, de rest 80km wegen.
Snelheid op snelweg vaak +7. Op n wegen zo hard als mogelijk.
Da's voor alleen de zomermaanden best veel, maar ja zeeland... daar rij je ook vaker maximum snelheid, dan op in de spits op de A1..
En bedoel je met "zo hard als mogelijk" dat je continu een gevaar voor je omgeving bent (+ 7 op snelwegen is toch ook wel de goden verzoeken (en dan hopelijk alleen om boetes))?
 
Wat is eigenlijk gemiddeld genomen de bruikbare afstand bij een SR+ als je tot max 90% wil laden en tot minimaal 20% wil ontladen?

(WLTP - 100 km.) x 0,7 en je zit aardig in de buurt van praktijkverbruik. De vermelde 90% lijkt me redelijk maar ik zou ontladen tot 10% (en al rijdende richting een lader het laatste stukje eventueel nog wat gas erbij zodat je rond de 5% aankomt als het een vakantie rit betreft)