Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Maar de eerste M3 performance zijn toch ook afgeleverd met een staggered setup?? Ik kan me niet voorstellen dat de range van die versie zo laag was.
En de huidige M3P's (en iets oudere) worden afgeleverd met 20 inch 235 rondom. En die halen ook nog ruim meer dan 400km en hebben volgens mij ook nog een lager verbruik. (tel even de allerlaatste versie met warmtepomp en nieuwe accu niet mee, want dat kan ik zeker begrijpen).
Dan vind ik mijn verbruik nog steeds hoog met alleen iets bredere achterbanden tov die versies.
 
Maar de eerste M3 performance zijn toch ook afgeleverd met een staggered setup?? Ik kan me niet voorstellen dat de range van die versie zo laag was.
En de huidige M3P's (en iets oudere) worden afgeleverd met 20 inch 235 rondom. En die halen ook nog ruim meer dan 400km en hebben volgens mij ook nog een lager verbruik. (tel even de allerlaatste versie met warmtepomp en nieuwe accu niet mee, want dat kan ik zeker begrijpen).
Dan vind ik mijn verbruik nog steeds hoog met alleen iets bredere achterbanden tov die versies.

M3P is voor zover mij bekend altijd geleverd met 235 rondom.

En het is niet alleen ‘iets’ bredere achterbanden, het is ook zware velgen achter.

Het scheelt gewoon 15%. Punt.
 
Maar de eerste M3 performance zijn toch ook afgeleverd met een staggered setup?? Ik kan me niet voorstellen dat de range van die versie zo laag was.
En de huidige M3P's (en iets oudere) worden afgeleverd met 20 inch 235 rondom. En die halen ook nog ruim meer dan 400km en hebben volgens mij ook nog een lager verbruik. (tel even de allerlaatste versie met warmtepomp en nieuwe accu niet mee, want dat kan ik zeker begrijpen).
Dan vind ik mijn verbruik nog steeds hoog met alleen iets bredere achterbanden tov die versies.
Mijn M3P uit maart 2019 heeft 235 rondom en heeft 1 keer 460 km gehaald van vol tot leeg. 20°C, airco op auto, 99% hoofdweg op 104 km/u.

Superchargers in Nederland (NL)

75.000 Wh / 460 km geeft circa 163 Wh/km.
 
Nog steeds erg tevreden over mijn verbruik van de LR RwD met 19 inch, sinds sept 2019.

20210515_175413.jpg
 
Wow @eelcodb heb je een spons onder je acceleratorpedaal? +chill-mode uiteraard.
Ik rij nu vaak met fietsen en kan het niet helemaal zuiver berekenen, maar tot voor de trekhaak zat ik (zoals bij aankoop verwacht) op een krappe 165 Wh/km na exact 1 jaar, dus alle seizoenen meegemaakt. Wel een dual motor en die verbruikt meer, zowel door gewicht als inefficiency, dan de RWD
 
Wow @eelcodb heb je een spons onder je acceleratorpedaal? +chill-mode uiteraard.
Ik rij nu vaak met fietsen en kan het niet helemaal zuiver berekenen, maar tot voor de trekhaak zat ik (zoals bij aankoop verwacht) op een krappe 165 Wh/km na exact 1 jaar, dus alle seizoenen meegemaakt. Wel een dual motor en die verbruikt meer, zowel door gewicht als inefficiency, dan de RWD
Haha, nee ben echt geen slome rijder en heb chill mode nog nooit geprobeerd. Na 28k kms zijn de achterbanden zo glad als die van Max Verstappen....
ik rij heel weinig snelweg, denk dat het daarin zit.
 
Rij reeds in de tweede SR+. (Fremont made)
SnowLeopard I : 32.567 km: gemiddeld verbruik 155 Wh/km
SnowLeopard II : 18.794 km: gemiddeld verbruik 151 Wh/km
Gecombineerd: 51.361km: gemiddeld verbruik 153,5 Wh/km

Opmerking:
SnowLeopard I leefde vanaf 29-6 2019 en nog in het tijdperk van 130 km per uur. Hij verwisselde op 20-4-2020 het tijdelijke voor het eeuwige.
SnowLeopard II leeft vanaf 30-6 2020 (toeval bestaat niet) in zowel het Covid-19 tijdperk als het 100 km per uur tijdperk.
Op 20-4 2021 had SnowLeopard II slechts 16.504 km op de teller staan, ruim de helft van zijn voorganger in exact dezelfde tijd.
Covid-19 heeft echt een effect gehad.
 
Last edited:
ik vind dat ik zelf (na de beginperiode waarin je wilt laten zien dat je snel kunt optrekken) redelijk rustig rijd. Echter mijn auto is wel voorzien van brede banden (245/285 v/a) In Spanje heb ik trouwens voor het eerst meegemaakt dat je energie kunt terugwinnen! Na 500 meter of zo, stond het verbruik op -58Wh/km. Bergje af natuurlijk. Mijn gemiddelde verbruik is echter niet zo best als ik bij jullie allemaal lees. Inmiddels bijna 39000 km gereden en gemiddeld rond 188Wh/km.
De reis van en naar Spanje (4000km) was zelfs 200Wh/km gemiddeld. Dat was met de airco op auto en gemiddelde snelheid (ca. 110/130 Frankrijk en Spanje). Wel met volle bepakking en 4 man erin en het was behoorlijk warm (30C of warmer).
 

Attachments

  • 20210804_145245.jpg
    20210804_145245.jpg
    546.8 KB · Views: 25
ik vind dat ik zelf (na de beginperiode waarin je wilt laten zien dat je snel kunt optrekken) redelijk rustig rijd. Echter mijn auto is wel voorzien van brede banden (245/285 v/a) In Spanje heb ik trouwens voor het eerst meegemaakt dat je energie kunt terugwinnen! Na 500 meter of zo, stond het verbruik op -58Wh/km. Bergje af natuurlijk. Mijn gemiddelde verbruik is echter niet zo best als ik bij jullie allemaal lees. Inmiddels bijna 39000 km gereden en gemiddeld rond 188Wh/km.
De reis van en naar Spanje (4000km) was zelfs 200Wh/km gemiddeld. Dat was met de airco op auto en gemiddelde snelheid (ca. 110/130 Frankrijk en Spanje). Wel met volle bepakking en 4 man erin en het was behoorlijk warm (30C of warmer).
redelijk normaal bij die snelheden, maar dat hangt wel af van je model en bouwjaar, dus maak even een signature aan op je profiel (zie hieronder) en die wielen maken veel verschil, ik denk wel 8% meer dan Aero's. Ik zit op 166 wH/km (en dat is iets hoger geworden sinds ik een trekhaak en fietsendrager heb)
 
Heeft iemand hier ervaring met overmatige phantom drain op een Model 3?
Ik heb mijn auto geparkeerd en ben op vakantie gegaan en zie nu dat ik 9,25% per dag verlies(dat is wat ik gemiddeld eraf rij per dag), heb de auto 85% opgeladen
en uit de oplader gelaten.
heb geen externe apps actief, de widget op IOS eruit gegooid, overheat protection staat uit sentry mode staat aan.
Laat de auto normaal in de lader maar leek mij dit keer niet nodig maar als het zo door gaat moet ik familie gaan bellen die de auto hopelijk weer aan de lader kunnen hangen..
Is trouwens op 2021.12.25.7
 
Heeft iemand hier ervaring met overmatige phantom drain op een Model 3?
Ik heb mijn auto geparkeerd en ben op vakantie gegaan en zie nu dat ik 9,25% per dag verlies(dat is wat ik gemiddeld eraf rij per dag), heb de auto 85% opgeladen
en uit de oplader gelaten.
heb geen externe apps actief, de widget op IOS eruit gegooid, overheat protection staat uit sentry mode staat aan.
Laat de auto normaal in de lader maar leek mij dit keer niet nodig maar als het zo door gaat moet ik familie gaan bellen die de auto hopelijk weer aan de lader kunnen hangen..
Is trouwens op 2021.12.25.7
Sentry Mode aan staan toevallig?