Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Interessant, ik heb de laatste dagen al een paar meldingen gekregen over een USB-fout. Ik heb zo'n USB-hub die ik er dan even uit trek en uur m terug in streek. Ik ben benieuwd of het formatteren bij jou helpt.

Edit: mijn 'gevoelsmatig' verbruik blijkt wel overeen te komen met de uitgebreidere tests van Teslabjorn.
 
Last edited:
Ga eerst eens een nacht je zonder USB-drives aanzien. Ik zie ook in Teslamate dat de auto de hele nacht online is geweest, exact vanaf het moment dat ik het laden met de App had gestopt.
USB-devices (één muziek en één TeslaCam) liggen even in huis; Ik zie nu al dat hij enkele uren geslapen heeft en dat zal de rest van de nacht wel zo blijven.
Morgenavond eens met USB-drives (hersteld) proberen. Wordt vervolgd,
 
Kijk nog eens of je een waarschuwing (geel waarschuwingsbordje bovenin je scherm) hebt dat je USB van je TeslaCam niet leesbaar is, want dat veroorzaakte vermoedelijk inderdaad mijn soortgelijke ervaring;
Teslacam-drive hersteld en opnieuw geformatteerd, teruggeplaatst en het probleem van de drain is verdwenen.
 
Kijk nog eens of je een waarschuwing (geel waarschuwingsbordje bovenin je scherm) hebt dat je USB van je TeslaCam niet leesbaar is, want dat veroorzaakte vermoedelijk inderdaad mijn soortgelijke ervaring;
Teslacam-drive hersteld en opnieuw geformatteerd, teruggeplaatst en het probleem van de drain is verdwenen.
Ik heb geen waarschuwingsbordje en geen problemen met de USB. In mijn geval is de drain hoogstwaarschijnlijk Sentry mode.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
na precies 2 jaar rijden zijn dit mijn cijfers:

20210901_083058.jpg
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and JCK
% is toch erg veel. Dat is ongeveer de helft van wat een gezin thuis per dag gemiddeld verbruikt met verlichting, TV, computers en dan nog de zware verbruikers voor koken, wassen en plassen en dat voor een camera en wat connectie???

Daarom is een dashcam ook de betere keuze. Enige voordeel van SentryMode is de camera's links en rechts maar de putjes in m'n deur zijn niet terug te vinden op m'n Sentry Events. Sentry Mode is tof ALS HET WERKT maar het werkt niet altijd en de kwaliteit is van een aardappel.

Toevallig staat m'n S100D nu 12 uur met SentryMode aan. Als ik dit extrapoleer naar 24 uur dan kost Sentry 5.31kWh per dag. Op mijn resterende 88.3kWh tot 0% rijden kost me dit dus 6% per dag van m'n capaciteit. Met een Model 3 LR of SR is het natuurlijk een nog grotere impact.

Maar ja, wat wil je. De AP computer staat continu te video capturen en neuralnets te draaien. Als ze nou gewoon enkel een h265 encoder 24/7 laten draaien zonder neural nets. Geen idee hoe het met het verbruik van de ultrasonic sensors is want anders zou je die nog voor event detectie kunnen gebruiken.

Het idee van SentryMode is echt tof maar het is een bijproduct. Misschien dat met de Plaid MCU of HW4 betere designs zijn gemaakt voor dit soort gebruik.
 
Trouwens, als je wilt dat je Tesla snel in slaap valt moet je ook zorgen dat deze niet met een AP thuis kan connecten. De auto kan soms gerust 2 uur na parkeren nog niet echt slapen omdat deze nog verbonden is met je wifi.
 
Ik blijf het veel vinden.
Noch onze oude Zoe, noch onze nieuwe Zoe noch de e-tron vertonen enig ladingverlies bij stilstand. Zij kunnen ook vanop afstand aangesproken worden om laadtoestand te checken of airco te starten. De e-tron nog wat extra's zoals vanop afstand openen en positie vinden.
 
Ik blijf het veel vinden.
Noch onze oude Zoe, noch onze nieuwe Zoe noch de e-tron vertonen enig ladingverlies bij stilstand. Zij kunnen ook vanop afstand aangesproken worden om laadtoestand te checken of airco te starten. De e-tron nog wat extra's zoals vanop afstand openen en positie vinden.

Eens! Tijdje terug bleek m'n all-time average door phantomdrain en losses best veel te zijn. Tesla heeft dan wel een goede drive efficiency maar de idle efficiency is ruk.
 
blijf me af en toe nog steeds verbazen over mijn LR RWD (19 inch wielen) verbruik cijfers... maandagmiddag van een rit naar Hellendoorn gereden, graad of 24 buiten, airco aan, 5 minuten file... en dan op 120WH/km uitkomen. Dag er na de terugweg was het koeler, en kwam het uit op 135wh/km. En nee, beide ritten niet achter een vrachtwagen gehangen!

View attachment 803221
wind mee gehad?
 
Ik heb nu sinds een paar dagen een dec 2021 Model 3 (Heet geen SR+ meer) als leenauto voor schadereparatie. Deze heeft een 60 kWh pack, en een warmtepomp en dat geeft echt veel verschil in range tov mijn eigen uit 2019. Nu een paar ritten gemaakt, ook best lange van Eindhoven naar Schiphol met ook erg nette verbruikscijfers, waarbij de auto aangaf in totaal op een 100% lading in de buurt van de 450 km te komen op 1 lading. Dit vind ik erg mooie cijfers voor de basis versie van de Model 3. In de toekomst zie ik mezelf ook wel weer een nieuwe versie van het basismodel aanschaffen.
 
Supernetjes, ik haal ook erg lage scores in deze warme periode, rond de 140/150 Wh/km op de wat langere afstanden met rustig rijden. Maar 120 Wh/km kom ik nog niet aan.

Je all time verbruik laat overigens goed zien dat je sowieso een behoorlijk zuinige chauffeur bent.
ik denk vooral dat het aan de zuinige LR RWD motor ligt… ben nl een redelijk vlotte rijder. Wel is 80% van de kms niet op de snelweg afgelegd.
 
  • Like
Reactions: ERvee
De RWD is exact hetzelfde als de AWD, minus één motor. Laatste sessie in Middelburg maximaal 254 kW. Van 11% naar 49% in 7 minuten.
120 Wh/km haal ik echter niet omdat de meeste ritten vanuit Vlissingen over de snelweg gaan. Bij gunstige wind is overdag 135 Wh/km haalbaar.
 
Last edited:
De RWD is exact hetzelfde als de AWD, minus één motor. Laatste sessie in Middelburg maximaal 254 kW. Van 11% naar 49% in 7 minuten.
120 Wh/km haal ik echter niet omdat de meeste ritten vanuit Vlissingen over de snelweg gaan. Bij gunstige wind is overdag 135 Wh/km haalbaar.

Een paar keer geprobeerd om zuinig te rijden met "2019 M3 AWD" door ventilatie symbool 2 sec. in te drukken -> ventilatie/verw./airco gaat dan helemaal uit. Bij buitentemp. van 20 Gr.C. of hoger sta je vervolgens versteld van het enorm lage verbruik :cool::eek:.