Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Je stelling dat 14 km drain per dag geen enkel punt is, deel ik niet.
Dat is 11 km per dag meer dan mijn S aan drain heeft, zonder Teslalogs.
Dat is 4015 km per jaar en zeker 1000 kWh. Dat vind ik op het schandalige af om zoveel energie weg te gooien om iets meer informatie te krijgen.
Ah OK, ik zal het anders formuleren: ik persoonlijk vindt het geen enkel punt ;-). Als je toch geïnteresseerd bent in verbruik en dergelijk, zoals ik dat ben, dan kun je de Monitor State uitzetten, dan mis je voor zover ik het nu kan zien alleen de laadsessies en deels temperatuur gegevens (wat ik persoonlijk niet zo bijster interessant vind). Voor ieder wat wils dus.
 
Net aangekomen in Tours, dit verbruik leek me er 1 voor in het plakboek...

Model S85 19 inch Michelin zomerbanden, 2 graden buiten, flinke wind tegen en forse snelheid... toch vind ik een 85 dan wel heel hard leeg gaan... wordt nog lachen in Spanje morgen om Tordesillas -Caceres 300km te halen...
 

Attachments

  • E3325FB5-E604-4A21-BCF8-A47208F647A6.jpeg
    E3325FB5-E604-4A21-BCF8-A47208F647A6.jpeg
    278.9 KB · Views: 166
Net aangekomen in Tours, dit verbruik leek me er 1 voor in het plakboek...

Model S85 19 inch Michelin zomerbanden, 2 graden buiten, flinke wind tegen en forse snelheid... toch vind ik een 85 dan wel heel hard leeg gaan... wordt nog lachen in Spanje morgen om Tordesillas -Caceres 300km te halen...

Ja, je hebt gereden met een gemiddelde snelheid van 134 km/uur, gemiddeld dus met pieken die aanzienlijk hoger liggen.
Daar ligt het aan.
 
Ik las op de USA-kant een (voor mij opzienbarend) bericht van een echtpaar, waarvan de vrouw zonder AP en TACC in de auto reed, 10% zuiniger reed dan haar man mét AP en TACC in dezelfde Tesla.
Hier hetzelfde. Ik rij 132 op de 130 stukken, 124 op de 120 stukken en 103 op de 100 trajecten.
Zij rijdt ergens tussen de 90 en 115.

10% zuiniger lijkt me nog aan de lage kant.
 
Ja, je hebt gereden met een gemiddelde snelheid van 134 km/uur, gemiddeld dus met pieken die aanzienlijk hoger liggen.
Daar ligt het aan.

Dit was gisteravond laat in Frankrijk, een van de voordelen daar (ook in Spanje) is dat je continue zonder te remmen 140 op de cruise kan rijden, om dan te zeggen dus met pieken aanzienlijk hoger klopt niet. Niet alleen omdat de AP het boven de 150 niet doet.

Ik snap ook wel dat verbruik toeneemt met de snelheid. Ik ben alleen een gemiddelde van 230wh gewend van mijn vorige, over 43.000km. Daarmee deed ik dezelfde dingen.

Dan is dit even schrikken.
 
694DA68F-7644-4D33-ADBA-4B48F564BF2A.jpeg
E5BB568B-FF58-4FAB-8A1C-2F0B73CEADC0.jpeg
Tordesillas - Caceres gehaald,
de auto vond na 50km al dat ik 100 moest gaan rijden, cruise / AP continue op 115-120 gehouden.
Aangekomen met 3%, liep supermooi voorspelbaar terug vanaf 10%

1 ding vind ik raar en lijkt me een beïnvloeding van wat wij te zien krijgen,
In Tordesillas had ik bij 96% echt geen zin meer om nog langer te wachten. AP op 115-120 gezet, na 153km zat ik op 45% accu en iets van 43kWh verbruikt.
Gemiddeld verbruik 251Wh, wat bijna net zo hoog was als de hele dag 140 rijden.

Aangezien ik 302km moest afleggen en een 85 heb, dacht ik 43x2 gaat nooit lukken. Bij 39% bleef het percentage hangen voor zeker 15km, gemiddeld verbruik bleef dalen, uiteindelijk aangekomen met bijgevoegd resultaat. Grappige is dat de navigatie 6% aankomst bleef aangeven tot het laatste stuk, liep terug naar 4 en toen naar 3%

Weer wat geleerd, gewoon doorrijden ;-)
 
  • Like
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN and HWS
Pfff, vandaag ook voor mijn doen uitzonderlijk hoog gebruik. Van Zuidbroek (ten oosten van Groningen) naar Voorburg, afstand 260km, gestart vol met 387 typical, aangekomen met 9 km over! Niet boven de 115 km/h gereden maar meestal 100 km/h om verbruik binnen de perken te houden. Zo erg heb ik het eigenlijk in 4 jaar nog niet eerder meegemaakt.
 
  • Informative
Reactions: Phil_BE
Pfff, vandaag ook voor mijn doen uitzonderlijk hoog gebruik. Van Zuidbroek (ten oosten van Groningen) naar Voorburg, afstand 260km, gestart vol met 387 typical, aangekomen met 9 km over! Niet boven de 115 km/h gereden maar meestal 100 km/h om verbruik binnen de perken te houden. Zo erg heb ik het eigenlijk in 4 jaar nog niet eerder meegemaakt.
Zal de WZW wind zijn icm de temperatuur.
De kerstboom in de tuin heeft ook moeite om overeind te blijven ondanks de touwen waarmee ik dat probeer te doen.
 
Pfff, vandaag ook voor mijn doen uitzonderlijk hoog gebruik. Van Zuidbroek (ten oosten van Groningen) naar Voorburg, afstand 260km, gestart vol met 387 typical, aangekomen met 9 km over! Niet boven de 115 km/h gereden maar meestal 100 km/h om verbruik binnen de perken te houden. Zo erg heb ik het eigenlijk in 4 jaar nog niet eerder meegemaakt.
Het is zeer verklaarbaar. Je hebt recht tegen windkracht 6 tot 7 Bft in gereden. Stel de windsnelheid was precies tussen 6 en 7 Bft in, dan heb je een windsnelheid van 50 km/u. Bij 100 km/u op de teller rijdt de S in werkelijkheid 150 km/u. Bij 115 km/u dus 165 km/u.
Tel daarbij op de lage temperatuur en zie daar.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Andersom werkt het ook (uiteraard -;) - gisteravond met een S richting het oosten gereden. Bij 140 km/u kwam het verbruik slechts op 250 wh/km. Op de terugweg was het verbruik heel wat hoger. Omdat ik toch bij Zevenaar moest stoppen, dan maar zo leeg mogelijk aankomen, In D stukken op 170 tot max 222 km/u gereden. Gaat dan redelijk snel met je juice -;).
 
Last edited:
Gistermiddag Eindhoven-Hoofddorp. Gemiddeld max snelheid en rond10km/u daarbovenop behalve op trajectcontrole tussen Utrecht en Amsterdam. Maar dus ook hele stukken met 135km/u en met AP. Ik kan zelf bijna niet geloven dat ik dit ben..View attachment 293404

Eveneens gistermiddag Den Bosch - Amsterdam, met mijn classic S rear wheel drive, continu 100 km/h.
 

Attachments

  • D26E040C-E7FF-4F65-98EC-18BF320669B9.jpeg
    D26E040C-E7FF-4F65-98EC-18BF320669B9.jpeg
    430.5 KB · Views: 73
  • Like
Reactions: ErnstT and S-19910
Ik heb meer dan sterk de indruk dat mijn P85 een stuk zuiniger is geworden dan toen ik hem net had.
Volgens mij door de software, maar kan natuurlijk niets bewijzen. :rolleyes:

Wat volgens mij ook best veel uitmaakt is de verkeersintensiteit, en dan bedoel ik zowel te druk als te rustig. Een te drukke weg lijkt me duidelijk. Maar een te rustige weg helpt evenmin: dan heb je minder kans op een voorganger die al een beetje luchtweerstand opheft. Dat duo van Discovery channel testte eens op welke afstand je nog profijt hebt achter een voertuig. Daaruit bleek dat je zelfs op vrij grote afstand nog in de slipstream rijdt. Dus: allemaal bumperkleven, goed voor de CO2-footprint.