Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Blijft toch wel wat dunnetjes qua animo om de zomer-verbruiksrit te houden.
Als ik goed tel zijn er vier mee willen doen, maar dat vind ik persoonlijk wel wat weinig als je vergelijkingsmateriaal wilt.
Ook handig als er wat meer verschillende configuraties zijn anders is het ook niet zo interessant.

26/72/89/8

is3nevt.jP8521" ...
Hvt1958JJJP8521"...
drdnl????... ...
MaartenjjnP8521" Michelin PS2
Tsja, dat lukt dus in eerste instantie voor geen meter met een quick and dirty tabelletje met spaties...:mad:
Dan maar ff een echte tabel.:smile:

Zie ingevulde tabel,

hoop wel dat zich er wat meer melden
 
Sorry, bedoelde tussen classic en new age van hetzelfde. Standaard 85 in mijn geval. Eerste keer Duitsland haalde ik de max van toen, 202. Software update later :)biggrin:) kan ik 225 halen. Wat, schijnt, nieuwe hardware nodig heeft t.o.v. oudere standaard 85.

Wel lijken alle P's extra onzuinig, al is dat niet zo vreemd.

??? Hoeveel extra onzuinig dan, en waarop gebaseerd?
 
Mijn gemiddelde over 21000 km, was ge-reset door Tesla bij een onderhoudsbeurt anders had ik het gemiddelde van 34000 km gehad, is nu 238.
Zit dus een winter bij, mijn ritten zitten nu rond de 220 maar kan me ook niet inhouden want vandaag op de A27 toch regelmatig 30 km te hard, in ik had nu rond de 225w/km.
Denk ook gunstig omdat ik ook regelmatig terug moest door inhalende vrachtwagens.

Zomer en winter is een hemelsbreed verschil.
 
Maar jij bent een grootverbruiker.....waarom range mode aan bij 1000 km per maand?
Rijd je een auto ton + en dan ga je beknibbelen op een paar Kw centen?......
niet oneens, maar die range mode (niet range charge) zorgt er voor dat alles wat rustiger opwarmt/afkoelt. Maw, ik zet ook wel eens de airco uit (als die staat te BLAZEN!) als ik weet dat het een kort ritje is.

Ja, ik weet dat ik het gisteren nog had over met 200kmh rijden :)

Overigens heb ik het allang weer uitgezet, maar ZSM!!! die accu opwarmen is onzin bij korte ritjes of juist lange stukken snelweg (heb je toch niets aan regen)
 
Die loaner die ik heb noteert gewoon het normale verbruik (ik moet er wel bij zeggen dat dit op de a58 was, daar ligt het verbruik altijd wat hoger).
ImageUploadedByTapatalk1437683014.467303.jpg
 
Blijft toch wel wat dunnetjes qua animo om de zomer-verbruiksrit te houden.
Als ik goed tel zijn er vier mee willen doen, maar dat vind ik persoonlijk wel wat weinig als je vergelijkingsmateriaal wilt.
Ook handig als er wat meer verschillende configuraties zijn anders is het ook niet zo interessant.

26/72/89/8

is3nevt.jP8521" ...
Hvt1958JJJP8521"...
drdnl????... ...
MaartenjjnP8521" Michelin PS2
Tsja, dat lukt dus in eerste instantie voor geen meter met een quick and dirty tabelletje met spaties...:mad:
Dan maar ff een echte tabel.:smile:

Ik ben niet echt een zuinige rijder, maar ik wil ook wel meedoen met jullie verbruiksrit
Jamas j j n S85 19"
 
Mijn gemiddelde over 21000 km, was ge-reset door Tesla bij een onderhoudsbeurt anders had ik het gemiddelde van 34000 km gehad, is nu 238.
Zit dus een winter bij, mijn ritten zitten nu rond de 220 maar kan me ook niet inhouden want vandaag op de A27 toch regelmatig 30 km te hard, in ik had nu rond de 225w/km.
Denk ook gunstig omdat ik ook regelmatig terug moest door inhalende vrachtwagens.

Zomer en winter is een hemelsbreed verschil.

Zomer en winter as in 30 a 40% meer verbruik wanneer het vriest?