Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Die 'bult' tijdens vertrek lijkt normaal. Misschien is het door het extra verbruik voor het opwarmen van de accu. Ik zou alleen verwachten dat hij de accu met netspanning opwarmt als de interieurverwarming wordt ingeschakeld.

Vandaag ging de rit al wat beter; Ik kwam thuis met 45km rated range en zelfs 59km projected range (avg. over 50km) over. Maar ik had vannacht mijn accu weer voor 100% geladen. En ik heb niet harder dan 120km/u gereden. Dus het is wel te doen, al ben ik bang dat ik dat snel beu ben. De echte proef is natuurlijk om met een standaard acculading te vertrekken...

Overigens kreeg ik vanochtend de melding dat het elke dag volledig opladen van de accu slecht is voor de levensduur van de accu. Nu ben ik toevallig zeer bekend met de fysiologie van LiIon en LiPo accu's, dus vind ik die melding een beetje vaag; Ik had graag gequantificeerd willen hebben wat ik kan verwachten als ik dat tóch doe. En natuurlijk welke afname onder die 8 jaar garantie op de accu valt. En of er ontwikkeling blijft in compatible accu's met misschien een grotere capaciteit over een paar jaar en wat een nieuwe accu überhaupt kost.
 
Die 'bult' tijdens vertrek lijkt normaal. Misschien is het door het extra verbruik voor het opwarmen van de accu. Ik zou alleen verwachten dat hij de accu met netspanning opwarmt als de interieurverwarming wordt ingeschakeld.
De accu lijkt niet verwarmd te worden, enkel de cabine.

Ik ging vandaag even rijden en terwijl ik voor een rood licht stond trok de auto 10kW (!!), dat was dus de heater die aan stond gok ik.

Overigens kreeg ik vanochtend de melding dat het elke dag volledig opladen van de accu slecht is voor de levensduur van de accu. Nu ben ik toevallig zeer bekend met de fysiologie van LiIon en LiPo accu's, dus vind ik die melding een beetje vaag; Ik had graag gequantificeerd willen hebben wat ik kan verwachten als ik dat tóch doe. En natuurlijk welke afname onder die 8 jaar garantie op de accu valt. En of er ontwikkeling blijft in compatible accu's met misschien een grotere capaciteit over een paar jaar en wat een nieuwe accu überhaupt kost.
Tot 100% laden elke dag is minder goed voor de accu. Indien het niet nodig is, probeer het niet te doen.

Wat slechter voor de accu is, is helemaal leeg rijden. Beter een range charge dan leeg rijden. Overigens vinden accu's het niet lekker om een lange tijd 100% vol te zitten. Als je hem laad en binnen een paar uur weer vertrokken bent, dan is het geen enkel probleem.

Musk heeft al een keer aangegeven dat de garantie niet vervalt als je veel range charges doet.
 
Ik ben een beetje een koukleum, maar onder de 22 graden vind ik het gewoon koud, vooral aan de handen. Er komt dan ook nauwelijks lucht uit de twee roosters achter het stuur, zelfs in een hoge blaasstand. Iemand anders deze ervaring? (de blaas staat dan ingesteld op beneden en midden, niet op de voorruit.

Ik heb de recirculatiestand uit, want anders gaan de ruiten na een tijdje beslaan. Dus er komt wel steeds verse lucht de auto in (die opgewarmd moet worden).

Vandaag, bij 2 graden, even de heater op 24 gezet maar langer dan 5 minuten hield ik dat niet vol.
Auto gaat geregeld blazen om de temperatuur proberen bij te houden. Resultaat = erg warm.
Leuk experiment maar ik hou het op 18.5 of 19 graden.
En rij dan liever wat harder ter compensatie!
 
Tilburg Middelburg? Ga via Zierikzee, 15 kilometer korter langzamer en kortere tijd

:biggrin::biggrin::biggrin:
Die 'bult' tijdens vertrek lijkt normaal. Misschien is het door het extra verbruik voor het opwarmen van de accu. Ik zou alleen verwachten dat hij de accu met netspanning opwarmt als de interieurverwarming wordt ingeschakeld.

Vandaag ging de rit al wat beter; Ik kwam thuis met 45km rated range en zelfs 59km projected range (avg. over 50km) over. Maar ik had vannacht mijn accu weer voor 100% geladen. En ik heb niet harder dan 120km/u gereden. Dus het is wel te doen, al ben ik bang dat ik dat snel beu ben. De echte proef is natuurlijk om met een standaard acculading te vertrekken...

Overigens kreeg ik vanochtend de melding dat het elke dag volledig opladen van de accu slecht is voor de levensduur van de accu. Nu ben ik toevallig zeer bekend met de fysiologie van LiIon en LiPo accu's, dus vind ik die melding een beetje vaag; Ik had graag gequantificeerd willen hebben wat ik kan verwachten als ik dat tóch doe. En natuurlijk welke afname onder die 8 jaar garantie op de accu valt. En of er ontwikkeling blijft in compatible accu's met misschien een grotere capaciteit over een paar jaar en wat een nieuwe accu überhaupt kost.
 
Ja, na ruim 2 jaar imiev (3x laden heen en weer amsterdam). Een nissan leaf, rijdt nu mijn bedrijfsleider mee, nu ruim een week verslaafd aan mijn tesla s. Op mijn eigen zonne-energie al 1300 kilometer gereden. Met 236 w / km. Tot nu toe.

Leuk! Gefeliciteerd!
Gaaf dat we nu mosterd en mayonaise eten van een Tesla rijder. :cool:

Net nog nog een keer je commercial van begin dit jaar bekeken: Tons Mosterd TV Commercial NL - YouTube
Mooie actie.
 
Dat is versie 0.21... Inmiddels zit men op 0.24..

Doet deze applicatie het ook op een MacBook?
ScreenShot092.jpg


niet geprobeerd, maar in de zip zie ik wel een linkje...
 
Als een zonnetje draait ie

zitten nog wel bugs in.. had via VisibleTesla gisteravond de verwarming vast aangezet - stond standaard op 18 graden. Daarna via de schuif dit naar 20 gezet. Kom ik even later in de auto staat de temperatuur op L0.. staat het ding koude lucht te blazen -;). En helemaal stabiel was de applicatie ook niet. Allemaal niet zo erg, het is nog in ontwikkeling..en gratis..
 
zitten nog wel bugs in.. had via VisibleTesla gisteravond de verwarming vast aangezet - stond standaard op 18 graden. Daarna via de schuif dit naar 20 gezet. Kom ik even later in de auto staat de temperatuur op L0.. staat het ding koude lucht te blazen -;). En helemaal stabiel was de applicatie ook niet. Allemaal niet zo erg, het is nog in ontwikkeling..en gratis..


ik denk dat men een omrekening vergeten is, bij de schuifbalk. zal op 18graden Fahrenheit staan.:wink:
 
Last edited:
ik denk dat men een omrekening vergeten is, bij de schuifbalk. zal op 18graden Fahrenheit staan.:wink:

VisibleTesla is echt een Work in progress. Zo is het monitoren van routes met versie 24 wel mogelijk, maar om ze te zien moet je eerst je app weer afsluiten en daarna weer opstarten. Maar, er zitten wel leuke dingen in. Je kunt het beste the thread volgen in het us forum.