Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geparkeerd en toch 'Rijden niet mogelijk - authenticatie vereist'

This site may earn commission on affiliate links.
Heren,

Ik heb al maanden dat ik ik het foutmeldingen overzicht heb staan 'Rijden niet mogelijk - authenticatie vereist'
Het leek me een bug en keek er eigenlijks niet meer naar om, maar omdat de batterijen van de bandenspanningssensoren leeg zijn zie ik door die melding ook vaker deze melding weer. Dus laat ik het forum eens vragen.

De meldingen zie ik zelf niet en volgens de tijd noteringen staat de auto dan geparkeerd, zo als bij bijgevoegde foto staat de auto bij men werk op de parkeerplaats en kom ik er ook niet bij in de buurt. Tevens zit er telkens net iets meer als een uur tussen maar ook weer lang niet altijd. Het is dus geen vast repeterend voorval.

Ik ervaar relatief veel vampiredrain van soms wel 10km over de nacht, en dit zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben dat de tesla niet volledig in slaap gaat.

Tevens heb ik nog geen gegevens van de tesla gedeeld met bv. Teslafi of andere apps.
De tesla is een Classic P85 uit 2013 met een nu bijna jaar oude MCU1 (nieuw door tesla) en LTE upgrade.

tesla storing.jpg
 
Niet noodzakelijk. Ik kreeg afgelopen tijd ook regelmatig bovenstaande melding. Toen ik bij Tesla langs ging voor de AP/MCU upgrade heeft men ook de batterij van de keyfob vervangen "omdat deze bijna leeg was". De melding is sindsdien niet meer voorgevallen.

Bedankt voor je antwoord, dit klinkt wel aannemelijk.
En eenvoudig even zelf te testen ik zal eens een batterij bestellen.
 
Als je de batterij hebt vervangen, en de melding is er nog steeds, is het wellicht nodig om de pechservice even te bellen om de Fob te resetten. Ik had een keer talloze batterijen gekocht van verschillende merken, maar de tesla wilde niet meer starten. Toen de reserve Fob gebruikt, maar ik die gaf na een tijdje aan dat hij bijna leeg was. Ik weer allemaal batterijen gekocht en geprobeerd, zonder resultaat.

toen gebeld en toen was het “ah, we moeten de Fob soms even resetten” en klaar.

Noem een winkel of pompstation in mijn stad, en ik weet nu wel of ze daar batterijen verkopen.
 
  • Informative
Reactions: Gaston