Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gepland vertrek

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een dubbele laadpaal met SmartEVSE modules in master slave configuratie. Gisteren heb ik ze even als stand alone geconfigureerd en werkt het "vertrektijd gebaseerde laden" gewoon zoals ik zou verwachten:

upload_2020-12-22_12-3-25.png


Nu heb ik ook wel net 's avonds een SW update gehad.

@fivari Heb jij ervaring met "Departure Time Based Charging" in combinatie met Smart EVSE modules in M/S configuratie?
 
Vannacht weer geprobeerd, maar nu weer met mijn laadpaal in Master / Slave configuratie. Limiet stond maar een klein beetje hoger dan actuele SoC, dus verwachtte hele korte laadtijd en dus een vrij late start.

Laden startte om 04:45. Eén keer weer uit en weer aan gegaan. En dan om 05:04 weer uit (hoefde maar en paar % bij te laden). Overigens nog steeds zowat een uur te vroeg, maar niet 100 keer schakelen tussen aan / uit.

Wat het verschil is? Geen idee nog.
 
Apart, Teslafi zou gewoon het wakeup commando moeten versturen. Je kunt met Teslafi wel het laden schedulen maar niet zo dynamische als wellicht noodzakelijk (dus, 8am op ~80% bij 100 pack, indien 10kWh en momenteel 60%, dan laden starten om 6am). Zou echt mooi zijn!

Zelf heb ik een tooltje dat dit wel berekend. Sterker, ipv een tijdstip gebruikt deze m'n agenda naar de eerstvolgende afspraak inclusief reistijd :). Echter, mijn auto hangt niet elke dag aan de lader maar het werkt wel.

Nog een andere feature die ik heb gemaakt is een dynamische charge alert, zodra ik bereken dat ik op één dag m'n afspraken niet op de huidige charge haal dan krijg ik notificatie dat ik niet moet vergeten dat ik m'n auto aan de laadpaal zet de dag ervoor.

Welk tooltje is dat die deze feature biedt?
 
M'n eigen creatie. Tesla API, Google calendar API, Google maps Api en Pushover. Enige is dat de maps API vrij eenvoudig enkel de afstand geeft en niet een verbruik maar gewoon mn all-time average gebruik. Maar dat is uiteraard te configureren.
Beste Ramonneke, Ik zag dit relatief oude draadje langskomen en raakte geïnteresseerd. Ik ben op zoek naar iets wat jij beschrijft te hebben gemaakt met Tesla Api en pushover. Ik probeer dit ook voor elkaar te krijgen maar hoe krijg je welke data van Tesla richting Pushover? Hoe krijg je een trigger vanuit Tesla naar pushover? Ben hier erg benieuwd naar!
 
Ik heb het gisteren voor de eerste keer geprobeerd. En ik vond het perfect. Begon gisteren om 2100 te laden en om 0745 was het lekker warm in de auto, de MS nog steeds op 90 procent en de rit, naar de Jumbo 15 km verder op, verrassend zuinig. Maar okay, het zal ook wel de nodige energie gekost hebben.