Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gestrand in Avoriaz.. wie kan mij helpen?

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zijn, zoals elk jaar, in Avoriaz (le portes du soleil) op wintersportvakantie. Vanmiddag aangekomen en een laadplek gereserveerd in de parkeergarage. Maar nu gaat mijn frunk niet open. Daar liggen de laadkabels in. De frunk gaat wel het eerste stukje open, maar de tweede vergrendeling gaat er niet af. Ook reeds de noodontgrendeling achter de wielkasten geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik zie in de parkeergarage diverse NL en BE tesla's staan op enkele heb ik reeds een blaadje met bel verzoek gehangen. Graag leen ik van iemand die nu in Avoriaz is, een laadkabel. Zodat ik kan laden. Ik heb te weinig in de accu om tot een supercharger of andere openbare snellader (met vaste kabel) te geraken. HEEFT IEMAND OP DIT FORUM OP DIT MOMENT EEN BEKENDE IN AVORIAZ ZITTEN?? DAN KOM IK DAAR GRAAG MEE IN CONTACT! ZATERDAG 28 JANUARI GAAN WE WEER GRAAG NAAR HUIS, DUS VOOR DIE TIJD KAN IK HULP GEBRUIKEN. Alvast bedankt voor jullie mogelijke hulp.
 
Ik heb dit ook gehad met mijn model S, Je kan met je vingers net onder de frunk komen als het goed is dan kan je de tweede verdgrendeling afkrijgen. Je kan met je vingers het tweede haakje dan omduwen.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: robertvg
ja dat heb ik ook gehad met mijn oude model S. Die is wel open te maken met je vingers, beetje pielen maar het lukt wel. Ik moet een blokje omlaag duwen om hem te ontgrendelen. Is wel een oudere Model S van 2013, dus mogelijk dat die vergrendeling veranderd is.
 
Balen! Ik vond hier een uitleg hoe je hem met de hand open kan maken, hopelijk kun je daar iets mee. Halverwege de pagina staat een filmpje, het linker palletje moet je wegduwen. Nog mooier als een andere tesla/ev rijder je berichtje gevonden heeft en je al voorzien bent.

Laat je niet teveel afleiden en geniet van je vakantie!! ⛷️👍
 
Sjoester is nu even niet beschikbaar. La Folie Douce gaat pas om zes uur dicht
precies dat.. ik heb ondertussen bij 4 NL tesla's een blaadje onder de ruitenwisser gelegd met verzoek mij te helpen (helaas nog zonder resultaat)
Maar wel de tip van PVKEEP opgevolgd. Woensdag rijd ik de berg af naar Morzine naar hotel en spa La Dahu. Daar mag ik van 10:00 tot 16:00 uur gebruik maken van een Dec. Maar voorlopig hoop ik n og dat ik hier in Avoriaz een laadkabel kan lenen. Morgen vroeg zal ik ook Tesla nog bellen, maar ik heb er weinig hoop op dat ze vanuit Geneve een ranger gaan sturen.
 
  • Like
Reactions: dutchchili
Even met een lampje onder je kap kijken, bij voorkeur terwijl hij zo ver mogelijk open staat. De haak die de tweede vergrendeling is, kan vrij simpel opzij gedrukt worden, bij voorkeur met een langere stok, skistok misschien, wandelstok? Als dat lukt, gelijk even een tiewrap of zo er aan doen, zodat je daarna simpel open kan trekken. Ik heb een ranger dat eens zien doen, en natuurlijk zal hij het vaker doen, maar het ging vrij simpel.
 
  • Helpful
Reactions: robertvg
Een tweede keer op de frunk ontgrendeling drukken, of op het scherm of op de keyfob, helpt bij mij altijd.
Of op de ontgrendeling (in de app of keyfob) klikken, terwijl je het deksel iets terug naar beneden drukt.
Soms zit er zo veel spanning op de haak dat de wrijving haak-oog te groot is om te openen. Door op het frunkdeksel te drukken komt de haak los van het oog waar hij inklikt.
 
Zojuist weer gaan posten of er een Tesla of andere EV ging laden.. en ja ik had beet. Een Fransman wilde zijn MS net wegzetten. In mijn beste Frans gevraagd of ik zijn laadkabel kon gebruiken omdat de Frunk niet open ging. Toen lachte hij, wees naar zijn Frunk en maakte me duidelijk dat zijn frunk al 2 jaar niet meer open ging/van de beveligingshaak af ging, maar hij was zeer handig om de beveiligingshaak met zijn vinger open te duwen. dat heeft hij mij ook gewezen, binnen 2 seconde frunk open. MS aan de lader gehangen en gelijk met de behulpzame Fransman naar Le Yeti gelopen voor een grote Grimbergen. Die hadden we wel verdiend 😀😀 Eind goed, al goed. Het draadje kan dus op slot. PS. zodra de frunk op de kier staat, ga je met je vinger naar binnen en naar onder. vervolgens voel je ongeveer 3 cm dieper een haak. Deze druk je zonder veel kracht naar RECHTS en de frunk is open.
 
Zojuist weer gaan posten of er een Tesla of andere EV ging laden.. en ja ik had beet. Een Fransman wilde zijn MS net wegzetten. In mijn beste Frans gevraagd of ik zijn laadkabel kon gebruiken omdat de Frunk niet open ging. Toen lachte hij, wees naar zijn Frunk en maakte me duidelijk dat zijn frunk al 2 jaar niet meer open ging/van de beveligingshaak af ging, maar hij was zeer handig om de beveiligingshaak met zijn vinger open te duwen. dat heeft hij mij ook gewezen, binnen 2 seconde frunk open. MS aan de lader gehangen en gelijk met de behulpzame Fransman naar Le Yeti gelopen voor een grote Grimbergen. Die hadden we wel verdiend 😀😀 Eind goed, al goed. Het draadje kan dus op slot. PS. zodra de frunk op de kier staat, ga je met je vinger naar binnen en naar onder. vervolgens voel je ongeveer 3 cm dieper een haak. Deze druk je zonder veel kracht naar RECHTS en de frunk is open.
En liever met de S dan met de Y ?