Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Getallen 42, 69

This site may earn commission on affiliate links.
Elon Musk heeft een fascinatie voor de getallen 42 (soms 420) en 69.
Misschien een leuk idee om in een apart draadje daar aandacht aan te geven.
Hier wil ik een begin maken:

Bij de lancering van SN8 (de eerste Starship, die 12,5 km hoog kwam) toonde hij op Twitter het serienummer van een van de Raptor raketmotoren:
upload_2020-12-12_21-2-27.png



Nog wat meer in Closeup:

Temp1.png


Het antwoord op de ultieme vraag over het Leven, het Universum, en Alles. Het antwoord luidt: 42.
(uit The Hitchhiker's Guide to the Galaxy van Douglas Adams)

Wat mij opviel, bij de foto van na de crash van SN8, dat achter op de emergency auto ook dit getal staat:
Temp2.png
 
  • Like
Reactions: Klaas
Meteen nog maar een ander voorbeeld: $ 420
De befaamde email naar de employees (toen hij eigenlijk een beetje "over de rooie" was door al die tegenslagen bij de Model 3 opstart):

Taking Tesla Private
7 augustus 2018
The following email was sent to Tesla employees today:
Earlier today, I announced that I'm considering taking Tesla private at a price of $420/share. . . .


De consternatie kwam van "funding secured", terwijl hij de financiering nog helemaal niet rond had. Het is toen ook niet doorgegaan.

Recent (6-11-2020) had hij het ook weer over 420, maar het is me niet duidelijk in welke context:
upload_2020-12-12_21-35-4.png
 
Uit SpaceX:
Booster 4 met ship 20 maakt 420, merkte Austin Barnard op:
(toeval volgens Elon, zie hieronder)

1628540467108.png

En dat de Booster 69 meter hoog is, is dus ook toeval, vertelde Elon tijdens de rondleiding door de SpaceX fabriek (en in bovenstaande tweet).

Tijdens de rondleiding zei Elon daarna:
(dit had hij ook al eerder getweet, zoals hiervoor al door @michelh is opgemerkt)

1628540925329.png