Ik ben in contact met Jork Stapel, die voor zijn PhD de effecten van automatisch rijden op je bovenkamer bestudeerd. Hij zoekt nog deelnemers met AP ervaring voor zijn praktijkonderzoek. Wie heeft interesse om bij te dragen aan deze goede zaak? Meer info:
De duur per persoon is 2.5 uur, vertrek en aankomst vinden plaats in Amsterdam, en deelnemers krijgen als dank een cadeaubon ter waarde van 40 euro.
Het doel van het onderzoek is om de mentale werkbelasting beter in kaart te brengen voor het automatisch rijden.
Verder zal de positie van het voertuig ten opzichte van het omringende verkeer gelogd worden voor een database die gebruikt gaat worden voor veiligheidsmodellen.
De rit die we gaan maken gaat over een stukje van de randweg van Amsterdam, en op en neer naar Lelystad (via de A1 en A6).
Tijdens de rit zullen we stukken met en zonder autopilot rijden.
Ik ga de bestuurder tijdens het rijden en achteraf wat vragen stellen over hoe hij/zij de rijtaak ervaart, en er zullen wat metingen worden verricht:
- observatie met camera’s, die het rijgedrag en kijkgedrag van de bestuurder zullen vast leggen
- hardslag, met een kleine sensor aan een vinger
- een detectie-reactie taak, waarbij de bestuurder een klein knopje moet indrukken wanneer hij/zij een toon hoort. Het knopje zal hiervoor de hele rit aan zijn/haar wijsvinger bevestigd zitten.
- Verder worden er gegevens gelogd van het voertuig en het omringende verkeer.
De ritten vinden plaats van Maandag 6 mart tot vrijdag 10 Maart:
Eerste slot: aankomst en uitleg om 08:30, rijden vanaf 09:00 en terug zijn om 11:00
Tweede slot: aankomst en uitleg om 11:30, rijden vanaf 12:00 en terug zijn om 14:00
Derde slot: aankomst en uitleg om 14:30, rijden vanaf 15:00 en terug zijn om 17:00 (kan bij verkeersdrukte uitlopen tot maximaal 17:30)
Geïnteresseerden kunnen contact op nemen via:
mail [email protected]
tel +31 (0)615379729
De duur per persoon is 2.5 uur, vertrek en aankomst vinden plaats in Amsterdam, en deelnemers krijgen als dank een cadeaubon ter waarde van 40 euro.
Het doel van het onderzoek is om de mentale werkbelasting beter in kaart te brengen voor het automatisch rijden.
Verder zal de positie van het voertuig ten opzichte van het omringende verkeer gelogd worden voor een database die gebruikt gaat worden voor veiligheidsmodellen.
De rit die we gaan maken gaat over een stukje van de randweg van Amsterdam, en op en neer naar Lelystad (via de A1 en A6).
Tijdens de rit zullen we stukken met en zonder autopilot rijden.
Ik ga de bestuurder tijdens het rijden en achteraf wat vragen stellen over hoe hij/zij de rijtaak ervaart, en er zullen wat metingen worden verricht:
- observatie met camera’s, die het rijgedrag en kijkgedrag van de bestuurder zullen vast leggen
- hardslag, met een kleine sensor aan een vinger
- een detectie-reactie taak, waarbij de bestuurder een klein knopje moet indrukken wanneer hij/zij een toon hoort. Het knopje zal hiervoor de hele rit aan zijn/haar wijsvinger bevestigd zitten.
- Verder worden er gegevens gelogd van het voertuig en het omringende verkeer.
De ritten vinden plaats van Maandag 6 mart tot vrijdag 10 Maart:
Eerste slot: aankomst en uitleg om 08:30, rijden vanaf 09:00 en terug zijn om 11:00
Tweede slot: aankomst en uitleg om 11:30, rijden vanaf 12:00 en terug zijn om 14:00
Derde slot: aankomst en uitleg om 14:30, rijden vanaf 15:00 en terug zijn om 17:00 (kan bij verkeersdrukte uitlopen tot maximaal 17:30)
Geïnteresseerden kunnen contact op nemen via:
mail [email protected]
tel +31 (0)615379729