Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: deelnemers PhD onderzoek m.b.t. Autopilot (in ruil voor gratis geld)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben in contact met Jork Stapel, die voor zijn PhD de effecten van automatisch rijden op je bovenkamer bestudeerd. Hij zoekt nog deelnemers met AP ervaring voor zijn praktijkonderzoek. Wie heeft interesse om bij te dragen aan deze goede zaak? Meer info:

De duur per persoon is 2.5 uur, vertrek en aankomst vinden plaats in Amsterdam, en deelnemers krijgen als dank een cadeaubon ter waarde van 40 euro.

Het doel van het onderzoek is om de mentale werkbelasting beter in kaart te brengen voor het automatisch rijden.

Verder zal de positie van het voertuig ten opzichte van het omringende verkeer gelogd worden voor een database die gebruikt gaat worden voor veiligheidsmodellen.

De rit die we gaan maken gaat over een stukje van de randweg van Amsterdam, en op en neer naar Lelystad (via de A1 en A6).

Tijdens de rit zullen we stukken met en zonder autopilot rijden.

Ik ga de bestuurder tijdens het rijden en achteraf wat vragen stellen over hoe hij/zij de rijtaak ervaart, en er zullen wat metingen worden verricht:
- observatie met camera’s, die het rijgedrag en kijkgedrag van de bestuurder zullen vast leggen
- hardslag, met een kleine sensor aan een vinger
- een detectie-reactie taak, waarbij de bestuurder een klein knopje moet indrukken wanneer hij/zij een toon hoort. Het knopje zal hiervoor de hele rit aan zijn/haar wijsvinger bevestigd zitten.
- Verder worden er gegevens gelogd van het voertuig en het omringende verkeer.

De ritten vinden plaats van Maandag 6 mart tot vrijdag 10 Maart:

Eerste slot: aankomst en uitleg om 08:30, rijden vanaf 09:00 en terug zijn om 11:00
Tweede slot: aankomst en uitleg om 11:30, rijden vanaf 12:00 en terug zijn om 14:00
Derde slot: aankomst en uitleg om 14:30, rijden vanaf 15:00 en terug zijn om 17:00 (kan bij verkeersdrukte uitlopen tot maximaal 17:30)

Geïnteresseerden kunnen contact op nemen via:

mail [email protected]

tel +31 (0)615379729
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Eigen auto is niet nodig; ik huur er namelijk een bij Chris' EC-Rent.

In dat geval geef ik mij graag op. Ik ben een student, maar heb door de Tesla Drive to Believe challenge inmiddels zo'n 1400 km ervaring in een Model S met autopilot. Ik zal een mailtje sturen en hoor graag of ik mee kan doen. Ik rijd heel regelmatig en ook grotere afstanden. Ik ben niet het standaard studentje dat af en toe in het weekend auto rijdt ;)
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik ga de bestuurder tijdens het rijden en achteraf wat vragen stellen over hoe hij/zij de rijtaak ervaart, en er zullen wat metingen worden verricht:
- observatie met camera’s, die het rijgedrag en kijkgedrag van de bestuurder zullen vast leggen
- hardslag, met een kleine sensor aan een vinger

Wordt er hard geslagen of zou het toch om de hartslag gaan :confused:
 
Dat had inderdaad hartslag moeten zijn. We gaan ook niet op 6 Mart maar op 6 Maart rijden.
Ik ben wel vaker geneigd om taalvoutjes te maken wanneer ik veel tussen twee talen switch.

Shoot... ik heb 6 mart in onze planning gezet ;) Trouwens... leuk weetje: ik kom er net achter dat de auto die je krijgt "Delft" heet. Dit omdat hij Delfts blauw is en we hem in ontvangst hebben mogen nemen op de dag dat het Delftse Hyperloop team de competitie voor de beste Pod won. Doe er je voordeel mee... :D
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Als het goed is, gaan we de spits op slinkse wijze omzeilen; op de heenweg kunnen we er op de andere weghelft langs zoeven, en tegen de tijd dat we terug rijden is ie al weer opgelost.
Dat is wel een gemis. Het grootste voordeel geeft de AP in de file, die handelt hij helemaal zelfstandig af. Nauwelijks concentratie vereist en de stress van je af laten glijden, rustig achterover leunen met een bakkie koffie terwijl de tesla kalmpjes optrekt en afremt.
Iedere dag een extra uurtje rust.
 
Dat is wel een gemis. Het grootste voordeel geeft de AP in de file, die handelt hij helemaal zelfstandig af. Nauwelijks concentratie vereist en de stress van je af laten glijden, rustig achterover leunen met een bakkie koffie terwijl de tesla kalmpjes optrekt en afremt.
Iedere dag een extra uurtje rust.
Dat zal ik niet ontkennen. Maar file rijden is toch een heel ander beestje dan rijden in goed doorstromend verkeer. Als ik een studie wil doen naar filerijden kan ik daar beter een gericht onderzoek van maken. De truc met dit soort onderzoek is om niet teveel variabelen tegelijk te veranderen, anders weet je op het laatst niet meer wat de oorzaak was van de verschillen in de resultaten.