Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht (met vergoeding): Tesla's & bestuurders voor evenement op 19 mei

This site may earn commission on affiliate links.
Een klant van ons wilt een incentive voor een groot buitenlands bedrijf organiseren waarbij de medewerkers van dit bedrijf in Amsterdam aankomen en vervolgens met Tesla's naar de Tesla fabriek in Tilburg rijden. Misschien dat er in groepen rondom de fabriek ook nog wordt gereden (bijvoorbeeld richting de Supercharger in Oosterhout).

Deze klant zoekt minimaal 15 auto's, maar liefst 25. Het is de bedoeling dat de medewerkers van dit bedrijf in de Tesla's morgen rijden, maar onder "toezicht" van de Tesla eigenaar. Ze hechten verder waarde aan de aanwezigheid van de Tesla eigenaar omdat hij een ambassadeur is van het merk (misschien nog wel een betere dan de Tesla medewerker).

We zoeken echter wel Tesla's ZONDER reclamebestickering.

Ga ervan uit dat je voor dit evenement de hele 19e mei onderweg kunt zijn. Wie zou ondanks dat toch zin hebben om tegen een financiële vergoeding (staat nog niet vast, maar ga uit van € 300-500) zijn auto en zichzelf beschikbaar te stellen? Als je interesse hebt mag je me een PB sturen.
 
Zonder de defaitist te willen uithangen: ik denk dat dit enkel mogelijk is voor mensen die zelf eigenaar van de auto zijn. Leasemaatschappijen beperken de bestuurders doorgaans tot de standaard berijder + directe familie/collega's van hetzelfde bedrijf. Verhuur - waar dit feitelijk op neerkomt - mag nooit.
 
Als je geld ontvangt voor het uitlenen van een auto is dat verhuur, en dat is door alle (Nederlandse) verzekeringsmaatschappijen uitgesloten in de polis.
En het maakt niet uit of de eigenaar wel of niet naast zit. Ik zou daar even goed naar kijken, als je jouw auto verhuurd.

Auto verhuren: mag dat wel volgens de polisvoorwaarden?

Die is makkelijk, dan huur je de bestuurder in... Niet de auto...

Misschien een idee, dat de baas een soort calamiteitenverzekering kan afsluiten. Ik zou het op zich erg leuk vinden maar moet kijken of ik die dag geregeld krijg...

Misschien reageren er meer als de eigenaren oor met de rondleidingen mee mogen...

André
 
Last edited:
geen negativiteit hier. verzekering is voor bestuurders met een rijbewijs geen probleem ook. count me in!

Stuur me even een PB als je mee wilt werken. Dan kan ik straks iedereen mooi op de hoogte houden en een lijstje maken van de geïnteresseerden.

- - - Updated - - -

Ik ga er van uit dat de verzekering hier ook niet zomaar met akkoord is ;-)

Hangt van je verzekering af, maar veel verzekeringen hebben geen bezwaar als het om eenmalig een andere bestuurder gaat die met toestemming in die auto rijdt. Pas op het moment dat iemand anders de hoofdbestuurder wordt of er geen toestemming was voor de rit wordt het problematisch.

- - - Updated - - -

Die vereiste is er duidelijk teveel aan! Ik laat geen vreemde rondsollen met een immense en bloedsnelle wagen van méér dan 120k!

Logisch, ik zou ook niet iedereen in mijn privé auto laten rijden. Maar niet iedereen denkt er zo over (gelukkig).

- - - Updated - - -

Die is makkelijk, dan huur je de bestuurder in... Niet de auto...

Misschien een idee, dat de baas een soort calamiteitenverzekering kan afsluiten. Ik zou het op zich erg leuk vinden maar moet kijken of ik die dag geregeld krijg...

Misschien reageren er meer als de eigenaren oor met de rondleidingen mee mogen...

André

Sorry, dat was ook de bedoeling. De bestuurder wordt vergoed voor zijn uren. De auto wordt in principe gewoon geleend.

De kans dat eigenaren met de rondleiding mee mogen schat ik laag in aangezien de groep al dermate groot is dat deze in meerdere delen zal worden opgesplitst voor de rondleiding. En zoals in de openingspost gezegd is het ook nog mogelijk dat tijdens het fabrieksbezoek mensen in groepen naar de Supercharger rijden.
 
Niet om al te zuur te doen, maar even een idee/opmerking. Ik begrijp dat het hier gaat om buitenlandse bestuurders met beperkte ervaring op de Nederlandse wegen. In dat geval ligt een schade natuurlijk wel op de loer. Vermoedelijk wordt die gedekt, maar dat is onzeker. En zelfs als het wordt gedekt zit je natuurlijk wel met je schadevrije jaren en je premie die omhoog gaat.
Is het een idee om dit los te verzekeren? Of via bv Snappcar af te dekken? (ik denk even mee...)
Zodra die angst weg is, zal het voor je waarschijnlijk makkelijker zijn om enthousiastelingen te vinden.
 
Niet om al te zuur te doen, maar even een idee/opmerking. Ik begrijp dat het hier gaat om buitenlandse bestuurders met beperkte ervaring op de Nederlandse wegen. In dat geval ligt een schade natuurlijk wel op de loer. Vermoedelijk wordt die gedekt, maar dat is onzeker. En zelfs als het wordt gedekt zit je natuurlijk wel met je schadevrije jaren en je premie die omhoog gaat.
Is het een idee om dit los te verzekeren? Of via bv Snappcar af te dekken? (ik denk even mee...)
Zodra die angst weg is, zal het voor je waarschijnlijk makkelijker zijn om enthousiastelingen te vinden.

Ik heb de afgelopen jaar met vrijwel iedere verzekeringsmaatschappij/agent gesproken. Dit zijn dingen die bijna niet te verzekeren zijn. Of je moet het al voor langere periodes gaan verzekeren, maar dan moet ik per auto een verzekering van een half jaar nemen, dat is onbetaalbaar.

De enthousiastelingen die hieraan mee willen doen zullen even bij hun verzekering moeten nagaan of dit kan/mag. Maar, in de meeste gevallen zou dit geen probleem moeten zijn.

Onze klant is trouwens een verzekeringsmaatschappij (een wereldwijd actieve en zeer grote) en zelfs zij kunnen dit niet voor een dag verzekeren. Die vraag was al gesteld.
 
Ik heb de afgelopen jaar met vrijwel iedere verzekeringsmaatschappij/agent gesproken. Dit zijn dingen die bijna niet te verzekeren zijn. Of je moet het al voor langere periodes gaan verzekeren, maar dan moet ik per auto een verzekering van een half jaar nemen, dat is onbetaalbaar.

De enthousiastelingen die hieraan mee willen doen zullen even bij hun verzekering moeten nagaan of dit kan/mag. Maar, in de meeste gevallen zou dit geen probleem moeten zijn.

Onze klant is trouwens een verzekeringsmaatschappij (een wereldwijd actieve en zeer grote) en zelfs zij kunnen dit niet voor een dag verzekeren. Die vraag was al gesteld.
Dan zal de eis om anderen de auto te laten besturen af moeten vallen, wil je genoeg auto's krijgen schat ik in. Het idee dat een andere bestuurder een ongeluk zou kunnen veroorzaken met mijn auto en er vervolgens uitstappen met "sorry, bedankt voor de rit" en ik met de gebakken peren blijf zitten gaat er bij mij niet in.

Voor het incentiveren van mensen is meerijden al genoeg volgens mij, de stilte tijdens de rit, een stukje autopilot demo, en een paar (tussen)acceleraties om het koppel en diens beschikbaarheid te demonstreren, en je bent er.

Met alleen mijzelf als bestuurder zou ik wel meedoen, als de eis om anderen te laten rijden blijft staan niet.
 
Ja zeg. Gaan we zelfs elkaars onderschriften lezen...
(Zal wel een reserveringsnummer zijn.)

Dan kun je ook wel vinden dat een non-P met 19" velgen een Model S niet 'full options' maakt.

'Full options' is een betekenisloze (of sterk geïnflateerde) handelsterm, vergelijkbaar met 'auto verkeerd in nieuwstaat'. Als je dat niet in je advertentie zet, ben geen echte handelaar. :biggrin:
 
@Ivo-G.
Uw signatuur is eigenaardig.
Hoe kan je vinnummer 31939 hebben, verwachte levering 03.16 ?
Dat nummer vond ik op de Service Plans pagina, zie screenshot. Het is niet mijn reserveringnummer, dat is in de 366xxx, terwijl mijn VIN in de 117xxx zit. Waar het nummer WEL voor staat konden zelfs enkele sales reps van Tesla NL mij niet vertellen onlangs, dus ik sta open voor suggesties...
ImageUploadedByTapatalk1452529771.664628.jpg


En ik bedoel met full options eigenlijk alleen dat ik alle vakjes die ik aan kon vinken (bij een non-P model) ook aangevinkt heb, had geen zin om ze allemaal stuk voor stuk te benoemen.
19" of 21" wielen en kleuren zijn een kwestie van smaak en keuze, net als interieur trim. Panorama dak is is wel weer een optie in mijn optiek.
 
Dan zal de eis om anderen de auto te laten besturen af moeten vallen, wil je genoeg auto's krijgen schat ik in. Het idee dat een andere bestuurder een ongeluk zou kunnen veroorzaken met mijn auto en er vervolgens uitstappen met "sorry, bedankt voor de rit" en ik met de gebakken peren blijf zitten gaat er bij mij niet in.

Voor het incentiveren van mensen is meerijden al genoeg volgens mij, de stilte tijdens de rit, een stukje autopilot demo, en een paar (tussen)acceleraties om het koppel en diens beschikbaarheid te demonstreren, en je bent er.

Met alleen mijzelf als bestuurder zou ik wel meedoen, als de eis om anderen te laten rijden blijft staan niet.

Ik heb inmiddels een aardig oplopend lijstje van deelnemers. Het is ook echt een eis van de opdrachtgever om de mensen zelf te laten rijden. Dat is natuurlijk hun keuze, als ik daar geen mensen voor vind kan het ook niet doorgaan, ook dat is hun keuze. Ze hebben er in ieder geval over nagedacht.

- - - Updated - - -

Als m'n zoon het mag doen namens mij, is het een leuke bijverdienste voor hem.
In dat geval wil ik wel meewerken

Dat mag hij zeker! Stuur me maar een PB met zijn gegevens dan zet ik hem op de lijst met mensen die ik op de hoogte ga houden.