Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: Model X P90D of P100D Ludicrous fully loaded in de kleur rood

This site may earn commission on affiliate links.
My name is Linda from Belgium (French side),pls is this Model X yes i
would like to buy it for my son that studying over there in
Africa and let me know the cost of this camera and i will give 200.000 euro for the
car and shipping via post office through AANGETEKEND,kindly get back to me with your bank details l
ike your name,accountnumber and the name of your bank this will help to transfer
the money via Citibank into your account firstly tomorrow morning and
please am not too good in dutch and i want this deal to be completed in English,
Ik zou er een road trip van maken, misschien valt er iets te regelen met "Paris-Dakar" begin volgend jaar ;-)
 
Voor een klant in Nigeria zoek ik een Tesla Model X met alles er op en er aan. Natuurlijk kan hij er eentje bestellen bij Tesla, maar dat duurt hem te lang. Dus als iemand toevallig een MX binnenkort geleverd krijgt en er direct van af wil tegen een meer prijs: stuur mij even een PM. Het liefst wil hij een rode...
Hi, A.
Je kunt hier natuurlijk leuk je tijd verdoen met de andere grappenmakers, maar waarom niet gewoon naar Tesla gegaan? Zij kennen de pijplijn van nog te leveren exemplaren precies en kunnen vast helpen.
Realiseer je nl. ook nog even dat het geen verschil uitmaakt of het een EU of een US spec exemplaar betreft in een land waar toch geen Tesla (m.n. SuC) aanwezig is.
 
Uiteraard is de optie met Tesla open. En ik zal zeker contact zoeken met Tesla, maar ik dacht dat er misschien iemand hier interesse zou hebben.

Ik doe al tientallen jaren zaken in het buitenland. Oekraine of Nigeria. Zo erg is het allemaal niet. Het is niets voor goedgelovige en naieve types, dat dan weer wel.

Ik heb een PM gehad van @AnalysiZ en dat wordt opgevolgd, en ja @Bankroetlama het is een serieus verzoek en ja @Herbie65 ook met Nigeria kan je gewoon eerlijk zaken doen (mocht hij een dashcam willen, kan je op lokatie inbouwen? LOL).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: BobbyKings
Het probleem is dat Shell dacht dat je een pijplijn van 50 km van de swamps naar zee kan aanleggen. Er zijn daar mensen die het daar niet mee eens zin en, waarom ook niet, de pijplijn opblazen. Colleteral damage is ernstige milieu schade en dat neemt men voor lief en de eigenaar van de olie is eindverantwoordelijk en mag betalen en opruimen. En als je dat jaar in jaar doet dan gaat het niet goed komen.

@Hans Allis & @Art747 : vanavond nog te zien op de Correspondent: Big Men, over olie in Gana en Nigeria.
Dit weekend te zien op De Correspondent: een onvergetelijke film over olie, corruptie en kapitalisme
Pijpleiding vervangen door zonnepanelen en een batterij, daar zouden een hoop mensen in Nigeria gelukkiger van worden
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
  • Like
Reactions: HerrJones
@Hans Allis & @Art747 : vanavond nog te zien op de Correspondent: Big Men, over olie in Gana en Nigeria.
Dit weekend te zien op De Correspondent: een onvergetelijke film over olie, corruptie en kapitalisme
Pijpleiding vervangen door zonnepanelen en een batterij, daar zouden een hoop mensen in Nigeria gelukkiger van worden


Ik het de docu bekeken. Beetje off topic zullen we maar zeggen. Helaas is het veel landen niet gegeven een goede regering te hebben. Buitenlandse investeerders zetten hun geld in om olie velden te ontwikkelen. Dan gaan de revenues uiteraard voornamelijk naar die investeerders. De locale bevolking wordt er niet veel beter van. De overheden worden pas wakker als ze beseffen dat de deal wel erg in het voordeel van de investeerders was en steken vervolgens zelf het een en ander in de eigen diepe zakken, en dan blijft er nog wat over voor het land zelf, en de locals.

In Nigeria is de locale bevolking in de Delta daar teleurgesteld en boos over. En saboteert de boel of probeert wat olie af te tappen (populair gezegd). En omdat dat land zeer corrupt is zijn er mensen die er wat mee verdienen en al snel is het een chaos.. En zo gaat het het op veel plaatsen in de wereld. Kapitalisme heeft ook nadelen.

In Nigeria kan je als particuliere eigenaar van een olieveld je olie verkopen. Dat systeem kennen we in Nederland niet? Nu ja, toch wel. Want dat is hier in Nederland natuurlijk ook zo. Immers de NAM (Exxon/Shell) is ook de eigenaar van een groot veld in Groningen en Gaz de France van een veld op de Noordzee en Wintershall idem etc etc. Met dat verschil dat hier de Nederlandse staat er voldoende aan verdiend en controle heeft. In sommige landen zoals Nigeria werkt dat wat anders.

Maar goed, oliemaatschappijen en de kleinere oliemannetjes, waar dan ook in de wereld, hebben spullen en diensten nodig. Of je dat wel of niet wil leveren, als je dat gevraagd wordt, is een keuze. Sommige oliemannetjes willen een Tesla.

Overigens gloort er al weer een nieuwe uitdaging in olie en gas: Cyprus. Er is een groot gasveld gevonden ten zuiden van Cyprus. Kost miljarden om dat op de markt te brengen. Meerdere wells boren, productiepatforms bouwen en installeren, pijplijn aanleggen, logistiek, schepen etc. De Cypriotische regering heeft die miljarden niet. En de gas prijs is (te) laag. Vandaag of morgen komt er een bedrijf die die miljarden wel heeft, en een deal maakt met Cyprus. Wat de man in de straat er dan in Cyprus van merkt is dan weer de vraag. Maar of ik nee zeg als mijn bedrijf gevraagd wordt goederen en diensten te leveren? .... DONG gaat de windparken Borssele I en II op zee ontwikkelen. Of mijn bedrijf nee zegt als we gevraagd worden? .....
 
  • Like
Reactions: robertvg