Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: Tesla voor een verjaardag 10 November.

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, wel even opletten dat mijn stelling enkel opgaat naar het vergoeden van een derde partij als de schade veroorzaakt is door de bestuurder. De verzekeraar schat het risico zo in op basis van de regelmatige bestuurders vermeld op het verzekeringscontract, al dan niet de inwonende leden van het gezin en het occasioneel uitlenen. Als je je auto uitleent en degene die je auto geleend heeft veroorzaakt een ongeval, zal je verzekering de schade aan derden vergoeden maar zonder all risk verzekering heb je dan als eigenaar het recht om de schade op jouw wagen te verhalen op degene die je auto geleend heeft, voor zover dat risico tevoren niet is afgesproken en al dan niet op papier is gezet.

De websites van de meeste verzekeraars geven een ander beeld.(Auto uitlenen, is dat verzekerd? bijvoorbeeld). Ook in mijn leasecontract staat dat ik de auto niet mag uitlenen, ivm met niet achter willen laten bij Schiphol eens nagevraagd bij onze lease afdeling, auto blijft verzekerd echter je houdt je niet aan de regelementen.

Succes met zoeken uit.
 
In mijn omgeving heeft iemand hier helaas recent ervaring mee gehad. (de geleende auto was wa verzekering dus dat maakt het nog iets complexer)
Al dan niet of de schade verzekerd is je hebt altijd te maken met een eigen risico en bij een prive verzekering ook een terugval in schadevrije jaren.

Laten we er vanuit gaan dat het allemaal goed gaat maar, voor het geval dat is er een verzekering af te sluiten voor als je een auto leent. Voor de goede orde een aansprakelijkheidsverzekering van de lenende bestuurder dekt dit niet.

Voor lease auto's is uitlenen uitgesloten tenzij het inwonende gezinsleden betreft of je er zelf naast zit.
kortom: Gewoon even uitzoeken, kleine moeite en kan uit nabije ervaring melden scheelt een hoofdpijn dossier.

on topic ik heb een lease auto dus kan je helaas niet verder helpen om bovenstaande reden, succes hopelijk gaat het lukken!

Sorry maar dit is echt onzin over leaseauto’s!
Het is maar net wat is afgesproken.

Ik mag de leaseauto aan iedereen uitlenen, zolang het maar met mijn expliciete goedkeuring gebeurt. Ik hoef er ook niet bij aanwezig te zijn. Verzekering is op voertuig, waarbij de bestuurder wel een rijbewijs moet hebben (logisch).
 
De websites van de meeste verzekeraars geven een ander beeld.(Auto uitlenen, is dat verzekerd? bijvoorbeeld). Ook in mijn leasecontract staat dat ik de auto niet mag uitlenen, ivm met niet achter willen laten bij Schiphol eens nagevraagd bij onze lease afdeling, auto blijft verzekerd echter je houdt je niet aan de regelementen.

Succes met zoeken uit.

Ditzo is toch zo’n goedkope partij?
Bij mij was de leasemaatschappij ook altijd verzekeraar (leaseplan en Athlon). Die maken afspraken met de werkgever. En daarin is afgesproken dat ik iedereen (met mijn goedkeuring) mag laten rijden. Of dat nou mijn zwager of buurman is, maakt niet uit.
 
Ditzo is toch zo’n goedkope partij?
Bij mij was de leasemaatschappij ook altijd verzekeraar (leaseplan en Athlon). Die maken afspraken met de werkgever. En daarin is afgesproken dat ik iedereen (met mijn goedkeuring) mag laten rijden. Of dat nou mijn zwager of buurman is, maakt niet uit.

Hey nu lijkt het net of ik aangaf dat het een probleem zou zijn om de auto uit te lenen :) zelfs Ditzo (als goedkope verzekeraar) geeft aan dat het gewoon verzekerd is.