Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: witte Model S met stoffen bekleding voor inzet van een maand

This site may earn commission on affiliate links.
Of je wilt een maand campagne voeren en je groen voordoen, en daarna stap je weer terug in je diesel....
Of in je benzine bijna-oldtimer. Die zijn pas weer te gebruiken vanaf 1 Maart a.s. toch?
https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/mrb said:
Sinds 1 januari 2014 geldt er een MRB-vrijstelling voor alle voertuigen van 40 jaar en ouder (datum eerste toelating). Met uitzondering van personen- en bestelauto’s die op LPG of diesel rijden (deze gaan het volledige MRB tarief betalen) is er een overgangsregeling voor voertuigen die op 1 januari 2017 29 jaar of ouder zijn, maar nog geen 40 jaar oud.

De overgangsregeling houdt in dat deze voertuigen totdat ze 40 jaar oud zijn in aanmerking komen voor het kwarttarief MRB over het hele kalenderjaar met een maximum van € 120,-. Voorwaarde hierbij is dat in de maanden januari, februari en december niet van de openbare weg gebruik gemaakt wordt. Wordt er toch gereden in die maanden, dan geldt een forse verzuimboete. Moet de auto in deze maanden naar de apk-keuring, dan kan een tijdelijke ontheffing aangevraagd worden. Wil je in deze maanden wel rijden met zo'n auto, kies dan niet voor deze overgangsregeling en betaal de volledige MRB.
 
Ik heb ook wel eens een auto 2 maanden gehuurd. Had mijn oude auto verkocht en de nieuwe was nog in bestelling. Ik weet dat er ook wel mensen zijn die een auto soms een paar weken huren voordat ze 'm bestellen, als een soort van extra lange proefrit. Zo zullen er vast nog wel meer redenen zijn, maar ik ga weer eens off-topic zie ik :)
 
Het artikel is uit 2011, maar als je het leest dan kan je op het punt van auto's geen enkele kritiek hebben op Marianne Thieme:

Nou, “Elektrische auto’s blijken binnen de bebouwde kom vaker dan benzineauto’s bij ongelukken betrokken."?
Daar ben ik toch wel benieuwd naar, heb er nog nooit enig bewijs van gezien.

Tenzij die stelling significant waar is, ben ik falikant tegen.
Wordt het net een beetje stiller, moeten we weer herrie gaan maken...:confused:

Oeps, ik laat hier een draadje potentieel ontsporen. Maar ja, kon niet laten om hier even op te reageren...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: basvk

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-02-09 om 17.16.05.png
    Schermafbeelding 2017-02-09 om 17.16.05.png
    279.6 KB · Views: 45
Het is plan B geworden zo te zien -;)

Marianne Thieme on Twitter
Wow...en die haat die ze krijgen ook meteen..."in de pocket van Tesla" en "een auto van 115000 van ons belastinggeld", etc.

Door veel nare journalisten en politici heeft Tesla bij het "klootjesvolk" een erg elitaire en slechte naam gekregen. Zelf zo erg dat men denkt dat een Opel Ampera-e goedkoper is dan de 3 zal zijn en meer van die dingen.

Rij je in een soort van vegan auto....is het nog steeds niet goed.