Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

GF4 in de buurt van Berlijn

This site may earn commission on affiliate links.
Levertijd gisterenavond voor een LR wit was juli. Ideaal voor mij. Vandaag besteld en niet meer gekeken.
Staat vandaag in de configurator ineens weer op mei.
Op de bestelconfirmatie staat geen levertermijn voor zover ik kan zien. Wat is MSM?
Edit: het ligt aan de 19” velgen. Als je die selecteert springt de leverdatum naar juli.
MSM = Midnight Silver Metallic

Ah, inderdaad. Dit komt komt overeen met wat Tesla in het verleden ook gedaan heeft. Eerst produceren/verkopen met de meeste winstmarge. Het is natuurlijk ook maar een gok langs mijn kant met wat we uit wat er in het verleden gebeurd is / op dit moment weten via geruchten enz. De tijd zal het uitwijzen.
 
MSM = Midnight Silver Metallic

Ah, inderdaad. Dit komt komt overeen met wat Tesla in het verleden ook gedaan heeft. Eerst produceren/verkopen met de meeste winstmarge. Het is natuurlijk ook maar een gok langs mijn kant met wat we uit wat er in het verleden gebeurd is / op dit moment weten via geruchten enz. De tijd zal het uitwijzen.
Ik denk dat de wielmaat niet zoveel uitmaakt voor de winstmarge. Toch niet om 2 maanden leververtraging te veroorzaken. Verkopen ze voldoende 20” om hun productie tot juli te vullen? Ik vrees eerder problemen met de rubberleveringen aan continental. 20” heeft minder rubber nodig.
 
Nu definitieve goedkeuring.

 
Voorwaardelijke toestemming "Grünheide" is binnen, Ik heb de persconferentie gevolgd (en real-time vertaald voor onze engelstalige vrienden).
Tesla heeft 2 weken nodig om met realtime metingen aan te tonen dat de in de aanvraag genoemde waarden niet worden overschreden. Indien dat blijkt te kloppen kan Tesla zonder verdere procedure doorgaan met de productie. Er is geen einddatum aan de vergunningverlening verbonden. (dus onbeperkt geldig).
Aangezien het realtime metingingen zijn start de productie volgens mij dan ook maandag (en wellicht morgen al)direct, want anders kun je niet meten wat de werkelijke emissiewaarden zijn.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Mmhh ik ga van baan wisselen. Dus lever mijn nagelnieuwe Y weer in bij de lease mij. Nu ga ik er privé eentje aanschaffen. Maar nu overweeg ik toch sterk pas te bestellen als de 4680 geleverd wordt.

Dat wordt tijdelijk een oude Renault station kopen voor mijn rondje Frankrijk deze zomer…
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Mmhh ik ga van baan wisselen. Dus lever mijn nagelnieuwe Y weer in bij de lease mij. Nu ga ik er privé eentje aanschaffen. Maar nu overweeg ik toch sterk pas te bestellen als de 4680 geleverd wordt.

Dat wordt tijdelijk een oude Renault station kopen voor mijn rondje Frankrijk deze zomer…
Ik zou kijken naar een kekke tweedehands Model 3 SR of zo om toch niet helemaal naar de middeleeuwen gekatapulteerd te worden :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Omdat ik op een tweedehands S hard ga afschrijven en ik in een Model 3 niet met zijn 5en een rondje Frankrijk wil doen.

Ik koop gewoon een Megane Station. Hopen dat de elektronica het een paar maanden houdt (mei tot oktober ofzo). Wordt wel janken wss. Kom net vandaag terug uit Oostenrijk met de Y, wat een genot.
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Die 3 SR blijft z'n waarde beter houden. En ja de Y is ruimer, maar het is nu niet alsof de 3 krap is als je een S gewoon bent.
Wel qua bagageruimte, dat is geen vergelijking. Met drie jonge kinderen gaat er een hoop zooi mee.

En ja wij zaten vroeger met zijn 8en in een lelijke eend met een door conservenblikken gerepareerde bodemplaat. Dus first world problem, I know:)
 
waarom geen oude S ?
Zat nog een beetje te kauwen op die oude S tip van je. Ik erger me na de Y mss meer aan de oude S, qua laden dan een paar maanden een oude station. Ik realiseer nu hoe groot ik de stap vind van mijn S naar de Y. Het feit dat de het gezin de limiterende factor is voor de stops en niet de auto, vind ik echt fantastisch. Mijn vrouw herhaalde het gisteren onderweg uit Oostenrijk ook wel drie keer.
 

GF4 in de buurt van Berlijn​

1646551970852.png
 
Voorwaardelijke toestemming "Grünheide" is binnen, Ik heb de persconferentie gevolgd (en real-time vertaald voor onze engelstalige vrienden).
Tesla heeft 2 weken nodig om met realtime metingen aan te tonen dat de in de aanvraag genoemde waarden niet worden overschreden. Indien dat blijkt te kloppen kan Tesla zonder verdere procedure doorgaan met de productie. Er is geen einddatum aan de vergunningverlening verbonden. (dus onbeperkt geldig).
Aangezien het realtime metingingen zijn start de productie volgens mij dan ook maandag (en wellicht morgen al)direct, want anders kun je niet meten wat de werkelijke emissiewaarden zijn.
Onjuist over de metingen: Deze kunnen pas over twee weken starten omdat Tesla de vereiste meet-apparatuur de komende twee weken gaat plaatsen. Dus nog even geduld. Start productie over twee weken (of misschien partieel iets eerder als de meetapparatuur in fasen wordt geplaatst, met het creëren van batches in delen van de fabriek waar meetapparatuur gereed is, maar de Duitsers kennende zullen ze alles eerst gründlich willen überprüfen.)
 

Eerste leveringen 22 maart!

"This moment came after 843 days when Tesla CEO Elon Musk announced that the European Tesla factory will be built in Berlin, Germany on November 12, 2019."

Ik ben echt zwaar onder de indruk van deze prestatie!
En dat in een "vreemd" land waar men niet echt staat te popelen om Tesla in het zadel te helpen.
Ik heb zelf ervaring met serieus grote/complexe projecten (vanaf Omgevingsvergunning tot realisatie). Met voorgaand in het achterhoofd kan ik zeggen dat er enorm veel bij komt kijken. De 843 dagen is echt een mega prestatie!

Zoals EM zelf zegt -> "een prototype bouwen is niet zo moeilijk, ga maar eens een complete fabriek/productie opschalen....."

Nogmaals -> TOP!