Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Giga Texas

This site may earn commission on affiliate links.
Op 22 juli 2020 maakte Elon zijn keuze voor de volgende Giga Factory bekend, het wordt Texas.

upload_2020-8-4_16-49-27.png


Vandaag de eerste drone vlucht over het terrein.

Onvoorstelbaar hoeveel er al is gedaan in de 10 dagen sindsdien.

upload_2020-8-4_16-53-57.png


Drone-vlucht, TIP: begin op 4,5 minuut om 7 minuten te zien (de irritante inleiding weglaten):

 
Last edited:
De blueprints voor Giga Texas zijn gepubliceerd. Elon schrijft daarover:
upload_2020-9-20_12-10-48.png



Een overzicht:
upload_2020-9-20_12-12-11.png


Meer uitleg op de volgende link (8 minuten):

Tip: 1 square foot = 0,09 m2. Dus delen door 10 dan heb je ongeveer de vierkante meters.
 
Last edited:
De "lanen" tussen de 3 hoofdgebouwen van Giga-Texas zijn wegen.
upload_2020-9-21_14-44-55.png


upload_2020-9-21_14-47-5.png


Het gebouw is ruim 1 km lang. Stel je voor de stinkende diesels die door die overdekte lanen rijden en afleveren.
Dat kan toch niet?
Of zou Elon er vanuit gaan dat het elektrische vrachtwagens zijn (van Tesla natuurlijk).
Die moeten dan wel met een jaar beschikbaar zijn.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Iets off-topic: ik ben volgende week in SFO en heb de ochtend vrijgemaakt om het Tesla terrein in Fremont te bezoeken, daar komt natuurlijk mijn S vandaan en is toch een beetje Holy ground. Ik neem aan dat er echt helemaal niets te bezoeken is en ik waarschijnlijk niet eens voorbij de slagbomen kom?
 
Iets off-topic: ik ben volgende week in SFO en heb de ochtend vrijgemaakt om het Tesla terrein in Fremont te bezoeken, daar komt natuurlijk mijn S vandaan en is toch een beetje Holy ground. Ik neem aan dat er echt helemaal niets te bezoeken is en ik waarschijnlijk niet eens voorbij de slagbomen kom?
Is een draadje over. Wellicht ook van toepassing op Texas, om on topic te blijven.


Ben benieuwd naar je spy shots
📸😀.