Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gigafactory annoncering

This site may earn commission on affiliate links.
Op de Tesla Blog wordt de Gigafactory nu aangekondigd:

As we at Tesla reach for our goal of producing a mass market electric car in approximately three years, we have an opportunity to leverage our projected demand for lithium ion batteries to reduce their cost faster than previously thought possible. In cooperation with strategic battery manufacturing partners, we’re planning to build a large scale factory that will allow us to achieve economies of scale and minimize costs through innovative manufacturing, reduction of logistics waste, optimization of co-located processes and reduced overhead.

The Gigafactory is designed to reduce cell costs much faster than the status quo and, by 2020, produce more lithium ion batteries annually than were produced worldwide in 2013. By the end of the first year of volume production of our mass market vehicle, we expect the Gigafactory will have driven down the per kWh cost of our battery pack by more than 30 percent. Here are some details about what the Gigafactory will look like.


Meer details hier: http://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/gigafactory.pdf

Behoorlijk indrukwekkende plannen!

- - - Updated - - -

En Tesla gaat $1.6 miljard financieren via convertable notes!

http://www.cnbc.com/id/101449629
 
Op de Tesla Blog wordt de Gigafactory nu aangekondigd:




Meer details hier: http://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/gigafactory.pdf

Behoorlijk indrukwekkende plannen!

- - - Updated - - -

En Tesla gaat $1.6 miljard financieren via convertable notes!

Tesla to offer $1.6 billion in convertible notes

Het is echt bizar (in enorm positieve zin) wat Mr Musk verzint en tot uitvoering brengt.
Dit is ook wel leuk artikel wat de consequenties zijn van zijn fabriekje.
Ik zeg alleen maar respect!
http://inthecapital.streetwise.co/2...-musks-battery-announcement-could-disrupt-dc/
 
Eindelijk beginnen beleggers ook in te zien dat die Lithium van ergens moet komen. Maanden geleden wees ik al op SQM en Rockwood... (alleen spijtig dat Western Lithium USA Corporation nu zo gehyped wordt)
 
Eindelijk beginnen beleggers ook in te zien dat die Lithium van ergens moet komen. Maanden geleden wees ik al op SQM en Rockwood... (alleen spijtig dat Western Lithium USA Corporation nu zo gehyped wordt)


Klopt dat je het had gezecht, toen zat ik echter nog te twijfelen over SQM en Rockwood.

Ik las trouwens dat SQM een serieuze speler is in de lithium markt (27 %)

Zijn SQM of/en Rockwood nog steeds koopwaardig?
 
Klopt dat je het had gezecht, toen zat ik echter nog te twijfelen over SQM en Rockwood.

Ik las trouwens dat SQM een serieuze speler is in de lithium markt (27 %)

Zijn SQM of/en Rockwood nog steeds koopwaardig?
ik zit van augustus met een hoop SQM aandelen. heel die tijd bijna verlies. de helft met een beetje verlies verkocht om terug in tesla te stappen. Tesla heeft het verlies snel goed gemaakt.
de andere helft in SQM begint nu bijna winst te maken. als je ziet waar ze vorig jaar stonden is er wel nog potentieel denk ik.
 
ik zit van augustus met een hoop SQM aandelen. heel die tijd bijna verlies. de helft met een beetje verlies verkocht om terug in tesla te stappen. Tesla heeft het verlies snel goed gemaakt.
de andere helft in SQM begint nu bijna winst te maken. als je ziet waar ze vorig jaar stonden is er wel nog potentieel denk ik.

Het ineenstuiken van de koers midden vorig jaar had te maken met het einde van een kartel voor de prijzen van meststoffen (Kalium).
Aangezien het feit dat nieuwe "Lithiumbronnen" er niet zomaar snel zullen bij komen denk ik dat die nog wel verder zullen stijgen, ja.

Anderzijds, als ik zeker was dat ik de waarheid in pacht had, dan zou ik niet meer moeten werken... :rolleyes:

Edit: Tesla Plans Boosting Lithium ETF (LIT, TSLA, ROC, FMC, SQM) - NASDAQ.com
 
Het ineenstuiken van de koers midden vorig jaar had te maken met het einde van een kartel voor de prijzen van meststoffen (Kalium).
Aangezien het feit dat nieuwe "Lithiumbronnen" er niet zomaar snel zullen bij komen denk ik dat die nog wel verder zullen stijgen, ja.

Anderzijds, als ik zeker was dat ik de waarheid in pacht had, dan zou ik niet meer moeten werken... :rolleyes:

Edit: Tesla Plans Boosting Lithium ETF (LIT, TSLA, ROC, FMC, SQM) - NASDAQ.com
Ik ben heel erg "out of my league" hier, hoor, dus vergeef me als ik onzin uitkraam. Maar ik herinnerde me van vorig jaar op het Tesla forum dat er een bericht langskwam over een gigantische Lithium voorraad die in de US ontdekt was, ironisch genoeg terwijl ze naar olie zochten. Ik heb even kort gegoogled, kwam dit tegen, weet niet eens of het om hetzelfde veld gaat maar ik heb iig niet het gevoel dat Lithium bij voorbaat al "de nieuwe schaarse delfstof" is.

New Lithium Reserve Discovered in Wyoming Could Meet All US Demand | Inhabitat - Sustainable Design Innovation, Eco Architecture, Green Building
 
De convertable is al verhoogd naar 2 Miljard, omdat deze zwaar overtekend was.

Over de grootte van deze plannen: Het vloeroppervlak waar het hier over gaat is 10M square foot. Dat is bijna een kilometer bij een kilometer. Ofwel, 1,5 keer het totale vloeroppervlak van het Pentagon.....
Dat zijn een heleboel batterijtjes......