TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

gisteren mijn P90D ge-update naar Ludicrous voor 6100,-

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by clydetf, Feb 5, 2016.

1. clydetf

clydetf Member

Ik heb een P90D en heb bij de bestelling in augustus 2015 de Ludicrous update er niet bijgedaan, het leek me toen veel geld voor iets wat niet meer is als een software update (10100,- destijds).

Na levering midden december 2015 heb ik meteen een offerte aangevraagd voor de update en kreeg toen eerst 6100,- door wat vervolgens later werd gecorrigeerd naar 8350,-

De afspraak in SeC Rotterdam kon niet eerder dan 4 februari.

Een paar dagen voor de afspraak kreeg ik de factuur met de mededeling dat de update toch 6100,- is.

Vandaag de auto opgehaald, Ludicrous mode met bijbehorende badge zitten erop:biggrin:

2. MichelB

MichelB ICE driver but TesIa fan

Netjes dat ze de eerste prijs hebben gerespecteerd,
    Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en veel plezier er mee :biggrin:

3. ericride

ericride Member

Jaloerrrrsss! Ik ga ook maar eens voorzichtig polsen of er niet een leuke prijs voor zo'n upgrade te regelen is.

En hoe bevalt het? :)

Ik weet nog dat ik m'n eerste testritje in kennelijk een P90D met Ludicrous maakte. Heb nog steeds last van ingedeukte wangen, en van de bigsmile kom ik ook niet meer af.

4. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Dat is de Tesla-grin. ;-)

5. Zuid5.nl

Zuid5.nl Member

En veel verschil? misschien even meten met Jpet en zijn datalogger :)

6. LuckyLuke

LuckyLuke Model S P85DL

Nu de hamvraag: hoe "voelt" het? Echt merkbaar verschil?

7. ericride

ericride Member

Die zal altijd blijven :)

8. clydetf

clydetf Member

Voor het echte testwerk moet ik helaas nog even wachten tot de wegen kurkdroog zijn..... als ik nu vol wil optrekken gaat ie over 4 wielen spinnen :frown:

9. timb

timb Member

Dus best een groot verschil dan, want hier met regenweer volop in de gas met de 90D en die blijft stabiel en spint niet

10. DimiVdb

DimiVdb Member

geweldig, ik ben echt eens benieuwd of die 3,0 seconden van 0 tot 100 km/u realiteit is. En ik zou natuurlijk ook eens graag meerijden :biggrin:

11. Kooky675

Kooky675 Member

Veel plezier gaat vast wel lukken. Wacht in spanning de eerste meetresultaten van Jpet af... popcorn.gif

12. Daniel 74

Daniel 74 Active Member

Dit is toch wel een vreemd prijsbeleid van Tesla. Ik had ook liever pas achteraf de ludicrous optie geactiveerd ivm de (weliswaar beperkte) bijtelling. Zeker als die dan minder kost dan de 11k die ik nu betaal.

Wat was de reden waarom je hiervoor in aanmerking bent gekomen?

13. Wolfke

Wolfke Member

Je vergelijkt het verschil tussen een 90D en een P90DL? Mijn P85D spint ook op natte wegen, al weet ik niet goed of het voornamelijk achteraan of alle 4 de wielen is. Ik ben voornamelijk benieuwd naar het verschil tussen de P90D en P90DL. :)

14. clydetf

clydetf Member

Ik vond het ook een raar beleid om iets retrofit aan te bieden voor 6100,- wat fabriekaf 11000,- kost.

Het SeC gaf als uitleg dat bepaalde vin nummers die de Ludicrous nog niet konden bestellen, deze nu met een korting kunnen krijgen.

In mijn geval was de optie toen al lang mogelijk, maar ik heb deze bewust niet genomen toen omdat ik ervan uitging dat deze later goedkoper te verkrijgen zou zijn. Het is niets meer als een software aanpassing voor een P90D.

Misschien dat ze deze prijsstelling gaan wijzigen, anders bespaar je 5000,- om het na leveren pas te doen (en ook de besparing op de bijtelling).

Share This Page