Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gocycle

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla moet gewoon zo'n fiets bij geven. Wat betekent nu 3k als je net 120k voor een auto gegeven hebt?

Je weet wat ze van Nederlanders zeggen. Direct komt de vraag of ze 3k korting krijgen als ze de fiets niet nemen :)

- - - Updated - - -

Voor fietsen gebruik ik Strava, legt nog veel meer data vast

Wel veelzeggend dat ze als voorbeeld op hun site een route aangeven die rond Palo Alto loopt :) Ik probeer hem in ieder geval ook eens.

Schermafbeelding 2015-06-20 om 19.58.41.png
 
01c4e8a016383f747291dcbef998a111.jpg

c1a16350adb5cc794e6db54c3e245e59.jpg


Toevallig vanavond even deze trip gemaakt. In vergelijking met een gewone fiets rijdt hij lichter (ook zonder hulp van de motor voor), wendbaarder en met heel goede remmen.

Voor de rest is het naar keuze. Ik had nu de city-instelling wat betekent dat de rijhulp het sterkst is. Dan trekt hij snel op en kruis je bijna zonder inspanning boven de 20 km/uur, ongeacht tegenwind en viaduct klimmen.
Eigenlijk gaat dat te snel en zou ik een helm moeten kopen bij deze vlotte ritten. Overigens moet je wel zelf trappen en voel je het wel als je thuis bent. Al helpt hij 40% dan moet je toch zelf 60% trappen op een afstand die ik al lang niet meer gewend was.

Overigens in een ruime week al 192 km gereden. Is een beetje verslavend, net als....

Morgen ga ik over op eco stand, dan helpt hij pas bij meer kracht op de pedalen. Je hebt natuurlijk altijd de rode knop voor een fors duwtje.

Je kunt ook gewoon fietsen waarbij hij niet helpt op basis van de pedaalsensor, maar je hebt wel de knop. Dit heet "On demand".

Dan is er nog een custom instelling waar je via de app de instelling kunt fijnregelen.

Ik ben er in Antwerpen en neem hem mee. Dan kunnen jullie hem zien.
 
Last edited:
Vandaag was een mooie dag. Ik had een afspraak in Den Haag op de Benoordenhoutseweg, precies waar de A12 ophoudt.

Ik had de Gocycle achterin gelegd (kleine deel van de leuning omgeklapt) en ben redelijk op tijd weggereden. Wonderlijk genoeg was er geen file, op een paar minuten bij Rotterdam na, apart voor de donderdag, dus ik had royaal de tijd.

Daarom de Bezuidenhoutseweg ingereden en een flink stuk doorgereden tot waar alle parkeerregelingen waren opgehouden. Daar geparkeerd en fiets gepakt, Macbooks in rugzak, en door het Haagse Bos naar afspraak gefietst. Uiteindelijk werd die wat later dus ik ben voor de aardigheid even naar Scheveningen en terug gefietst. Op de fiets zie je toch weer andere dingen dan vanuit de auto en zoals gezegd, het was mooi weer.

Op de afspraak fiets gewoon mee de trap op getild en deze stond veilig binnen, naast het bureau.
Dit had ik ook beetje voor ogen toen ik de fiets kocht. Ging probleemloos.

Inladen ging ook weer onder problemen.
Mooie combinatie: Tesla en Gocycle

IMG_5542.JPG
IMG_5544.JPG
 
Of zet hem gewoon voor een leuke prijs in het configuratielijstje.

Of.... combineer het met de P5D plannen....
Aankoop van P5D voor 50 ex btw, en dan SuC / Tech Pakket / 85 KWh activatie gratis bij aankoop van een GoCycle van max 50K (die dan ook met MIA zakelijk aangeschaft kan worden met 4 of wellicht zelfs 0%, want tweewieler, ken de regels daarvoor niet zo goed, bijtelling) :biggrin:
We moeten wel creatief worden om omtzichtige jaloezietaxen van ons af te houden:wink:
 
Wie plaatst een foto dat ie in de frunk past ?
Ik denk niet dat je 'm in de frunk krijgt. Misschien wel compleet gedemonteerd, maar da's toch snel enkele minuten werk zowel voor het demonteren, als voor het opnieuw in elkaar steken.

Veel sneller en handiger is enkel er de wielen afhalen (lukt in seconden), achterzetels plat, en dan er gewoon langs achter inschuiven (gelieve hier geen flauwe woordspeling achter te zoeken ;-)). Wij krijgen er zo moeiteloos twee in. Misschien dat je er zo - mits wat gepuzzel - zelfs drie kunt in krijgen!
 
Ik denk niet dat je 'm in de frunk krijgt. Misschien wel compleet gedemonteerd, maar da's toch snel enkele minuten werk zowel voor het demonteren, als voor het opnieuw in elkaar steken.

Veel sneller en handiger is enkel er de wielen afhalen (lukt in seconden), achterzetels plat, en dan er gewoon langs achter inschuiven (gelieve hier geen flauwe woordspeling achter te zoeken ;-)). Wij krijgen er zo moeiteloos twee in. Misschien dat je er zo - mits wat gepuzzel - zelfs drie kunt in krijgen!
Moet je de achterbank rugleuning neerklappen of past er 1 zonder wielen in de achterbak ?
 
Onlangs werd gevraagd om wat foto's als de Gocycle in de Tesla is gelegd.
(Morgen is de First Tuesday en men heeft mij gevraagd de fiets mee te nemen dus ze liggen nu allebei in de auto :)

Natuurlijk gaat het eerst om de vraag wat je wilt doen. Gaat het er om dat je een ritje in het bos wilt maken en met de Tesla naar de rand van het bos rijden dan is het natuurlijk het handigst om de leuningen plat te leggen. Dan past de fiets er gemonteerd in. Overigens heb ik tot nu toe gemerkt dat ik liever gewoon die 8 km er wel even bij fiets omdat het veel lichter en sneller gaat dan met een gewone fiets. Maar je kunt hem er dus gewoon compleet inleggen en weer uithalen. De trunk is meer dan groot genoeg.

Interessanter wordt het wanneer je de fiets mee wilt nemen naar een bestemming waar je wat langer blijft, zoals wij pas voor een weekend Landal. Dan loont het de moeite om er een paar minuten voor uit te trekken en de fiets zo compact mogelijk te maken. Dan zet je hem gewoon rechtop in de trunk aan één van de zijkanten en kun je er nog wel wat kleine stukje bagage tussen proppen. Er zitten namelijk geen vette delen aan de fiets.
De uitdaging komt over een paar weken als we op vakantie gaan om hem dan erbij in te krijgen. Kan ik in Oostenrijk en Hongarije ook tripjes maken.

Ik heb wat foto's gemaakt.

IMG_5611.JPG

Eerst even de fiets volledig gemonteerd.
IMG_5612.JPG

Hier dan de fiets in de frunk. Meer een gimmick, gewoon omdat het kan. Voor wie de D versie heeft zal het wel niet passen, maar bij de Classics wel. Het is niet zo dat de frunk gelijk vol is, want je kunt er best nog wel wat vervormbare tassen en losse zaken als kabels e.d. onder, op en tussen kwijt. Dat valt namelijk best mee.
IMG_5614.JPG

Dit is denk ik de meest bijzondere optie. Er wordt maar een klein deel van de reguliere trunk gebruikt (leuningen uiteraard rechtop, alle zitplaatsen beschikbaar) en je kunt eromheen en zelfs tussen de delen nog wel wat bagage kwijt. Zo wil ik hem mee op vakantie nemen.
IMG_5616.JPG
IMG_5617.JPG

Als je hem echt als bagage mee wil nemen, bijvoorbeeld in het vliegtuig, dan is de tas een praktische oplossing.
IMG_5618.JPG

Tenslotte nog de mogelijkheid om de fiets gedeeltelijk te demonteren, wielen er af (secondenwerk), stuur los en omklappen en zadel er af (samen een minuutje) en dan in de breedte in de reguliere trunk leggen. Alle zitplaatsen blijven behouden en er is ook nog flink wat ruimte over.

Na ruim 400 km ben ik nog best tevreden.
 
Last edited: