Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • TMC Podcast #11 will stream live Saturday at 1PM PDT. We will be joined by special guest JT Stukes, a former engineer at Tesla. You can watch it live and participate in the chat on YouTube. We will addressing viewer comments and questions. For more information, follow the TMC Podcast #11 thread.

Gocycle

Note that when disassembled, it fits in the frunk without using the microwave.

Yeah, but that requires too much fuddling around. Even an experienced Gocyclist needs several minutes to disassemble/reassemble the bike. Better is to just take off the wheels (can be done in a few seconds), and shove the rest in the trunk with the rear seats down. You can even easily fit two Gocycles in one Model S that way! We're doing this (and enjoying it) since almost two years now...
 
Weet iemand of de KIA en MIA regeling zoals voor een Lithium E-Scooter / Motor ook geldt voor een E-Bike?
In dat geval wordt het plaatje toch wel iets anders.... heeft iemand dat al eens uitgezocht?
Dan zou het einde jaar in combi met IB ondernemerschap nog best wel eens een koopje kunnen zijn ;)
 
De dag dat ik val voor een elektrische fiets, dan zal het een "full size" moeten zijn.
Maar voor de Tesla kwam ik onlangs volgende tegen (Swyff I-MAX). Past perfect in het onderste deel van de trunk:

trans.gif
Swyff%20I-MAX%20elektrische%20step.jpg


Motor 350W direct drive achterwielmotor
Batterij 36V10Ah 360Wh in kader verwerkt
Max snelheid 27 KM/U
Actieradius 15-25km
Kader Aluminium
Wielen 8 inch, luchtband vooraan, lekvrije volle band achteraan
Remmen Schijfrem achteraan, Tektro remhendel met ingebouwde bel
Vering Monoshock geveerde voorvork
Display LCD Monochroom 5 standen. KM/U, ODO, batterijstatus
Handvatten Rubber, ergonomisch gevormd
Stuur In hoogte verstelbaar, opklapbaar
Gewicht 14kg
Afmetingen Gevouwen 945 mm x 135 mm x 300 mm
Afmetingen Niet gevouwen 940 mm x 135 mm x 1160 mm
Andere Spatborden voor en achter, antisliplaag board, zijstandaard

De prijs valt goed mee, je kunt het ganse gezin op e-steps zetten voor de prijs van 1 Gocycle..

De eigenaar van Swyff rijdt trouwens ook Tesla ;)
 
Ik heb deze fiets eens opgezocht en er is een G3 versie nu. De prijs incl .valt een beetje tegen bijna 5000 euro.
De bedoeling is er soms een korte afstand mee te doen, dan is dat wel een heftige prijs. Hoe is de kwaliteit?

"Heftige prijs" is een ietwat vreemd begrip voor iemand die net 120k+ aan een auto uitgegeven heeft (of nog van plan is dat te doen), vind je niet?
 
Heeft er iemand ervaring met de ( Zwitserse ) Flyer Pluto?
Vorige week van dichtbij gezien, lijkt me wel een degelijke fiets. Panasonic motor én accu's, accu contacten zijn grote koperen zwaarden in plaats van de veelal priegelige stekker(tje)s en contactpuntjes.

Flyer Pluto 20" Unisex
 

Attachments

  • FLYER_Pluto_opgevouwen.jpg
    FLYER_Pluto_opgevouwen.jpg
    154.4 KB · Views: 20
  • FLYER_Pluto.jpg
    FLYER_Pluto.jpg
    191.8 KB · Views: 14
Heeft er iemand ervaring met de ( Zwitserse ) Flyer Pluto?
Vorige week van dichtbij gezien, lijkt me wel een degelijke fiets. Panasonic motor én accu's, accu contacten zijn grote koperen zwaarden in plaats van de veelal priegelige stekker(tje)s en contactpuntjes.

Flyer Pluto 20" Unisex

Voor 1000 EUR meer zou ik toch voor de Gocycle gaan, hoor.
Wat me negatief opvalt bij de Flyer:
- De batterij is niet geïntegreerd in het frame, wat het geheel stukken lelijker doet ogen
- Ik vind nergens enige notie van het gewicht, wat verdacht is voor een als vouwfiets gepositioneerde e-bike
- Hij is enkel in staat tot trapbegeleiding, je kunt er dus niet mee "brommeren"
- Geen Bluetooth (of andere vorm van) configuratie mogelijk
 

Merijn

Active Member
Jul 10, 2013
1,782
927
Den Haag
Wat me negatief opvalt bij de Flyer:
- De batterij is niet geïntegreerd in het frame, wat het geheel stukken lelijker doet ogen

Voor degenen die op een bovenwoning wonen is het juist een must dat de batterij eruit te halen is, anders moet je je fiets mee naar boven nemen. :D

- Ik vind nergens enige notie van het gewicht, wat verdacht is voor een als vouwfiets gepositioneerde e-bike

Dacht in de specificaties ergens 27 kg gezien te hebben.
 

vdvoorde

1961 Born Petrolhead 2016 Reborn Electric
@Firebird Onze fietsenman (van vader op zoon in fietsen sinds 1948 en een vriend van me) verkoopt alleen Flyer elektrische fietsen. Volgens hem de enige fabrikant van elektrische fietsen die beloftes aangaande actieradius, kwaliteit en levensduur nakomt, ook op de langere duur. Volgens hem zijn het misschien niet de meest flitsende e-fietsen, maar wel degelijk en van de beste kwaliteit. Ik heb dat zelf nog niet ervaren, ben gewoon nog te jong voor een elektrische fiets ;), maar als hij dat zegt, dan neem ik dat direct van hem aan.
 
@Firebird Onze fietsenman (van vader op zoon in fietsen sinds 1948 en een vriend van me) verkoopt alleen Flyer elektrische fietsen. Volgens hem de enige fabrikant van elektrische fietsen die beloftes aangaande actieradius, kwaliteit en levensduur nakomt, ook op de langere duur. Volgens hem zijn het misschien niet de meest flitsende e-fietsen, maar wel degelijk en van de beste kwaliteit. Ik heb dat zelf nog niet ervaren, ben gewoon nog te jong voor een elektrische fiets ;), maar als hij dat zegt, dan neem ik dat direct van hem aan.

Spreekt boekdelen, me dunkt… ! Thanks.

Kan wel degelijk "brommeren" volgens de verkoper...
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top