Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gocycle

This site may earn commission on affiliate links.
Voor alle Gocycle-bezitters: OPGELET MET DE LAATSTE SOFTWARE UPDATE!
Als lokkertje krijg je een gloednieuwe smartphone app ter beschikking, die als een live dashboard permanent de snelheid, het verbruik, de resterende lading e.d. toont, en waar je de smartphone/iphone met een nieuw accessoire (een soort superelastiek) op je stuur kunt monteren. Ziet er allemaal schitterend uit...

Maar...

Om die app te kunnen aansturen, dien je ook een nieuwe versie van de firmware te installeren. En daar komt de aap uit de mouw: tijdens die installatie word je gedwongen om te kiezen tussen drie settings, waarbij de snelste de fiets beperkt in maximum snelheid die de motor je zonder trapinspanning kan bieden: niet langer 45 km/u, maar "slechts" 32 km/u (20 mph), zelfs 25 km/u voor de "Europese" setting! En die ugrade is irreversibel!

Het is maar dat je het weet!

Naar 't schijnt zou Gocycle intussen aan het werken zijn aan een upgrade die de oude mogelijkheden terug in ere hersteld, en het dus opnieuw de verantwoordelijkheid wordt van de gebruiker om te kiezen welke snelheid hij/zij wilt. Maar dit wordt toch nog even afwachten...

Ter vergelijking: stel je voor dat je na een software upgrade van je Tesla plotseling "maar" maximaal 120 km/u meer kunt rijden...
 
Dat is inderdaad waar. Nu moet ik zeggen dat ik ooit één keer die mogelijkheid benut heb maar dan gaat het wel erg hard :) (en is de batterij snel leeg). Zou weg handig kunnen zijn om "net voor de hoosbui" thuis te geraken.

Voor mij is de 25 km toereikend. Nu het wat beter weer wordt ga ik dagelijks een rondje Drunense Duinen doen van zo'n 22 km en dat bevalt goed. Dan hoef je ook niet zo snel te rappen want je hebt maar drie versnellingen.

Dat dashboard gebruik ik eigenlijk nooit (onder het rijden) maar het geeft wel veel leuke info, zoals verhouding energie geleverd door de berijder en door de fiets zelf.
 
Dit draadje, wie herinnert het zich nog, weer eens van stal gehaald. Ik rijd veel op de Gocycle, heb zelfs een keer een nieuwe drivetrain gehad (jawel) onder garantie en toen is alles gereset.

Gisteren de 8,32 update gehad op de Model S en vandaag bedacht ik me dat ook de Gocycle updates had. Voor de aardigheid eens gekeken. Nieuwe app, gedownload en toen op iPhone nieuwe firmware binnengehaald via wifi die daarna via Bluetooth naar de fiets ging. Dus ook OTA updates.

Een tochtje gemaakt en toen het dashboard geladen en daar staat best wel interessante info.

Ik heb hem meestal in de City-stand. Dan heb je veel ondersteuning. Die is voor woon-werkverkeer in de stad, snel van stoplicht naar stoplicht, viaducten over en dan op werk aankomen zonder bezweet te zijn. Op het werk til je hem op, weegt 16 kg, en draag je hem naar binnen en zet hem bij je werkplek. (Zo leggen ze het uit)
Je ziet ook dat de verhouding spierkracht/elektrisch 30/70 is. In andere standen, zoals eco, ligt die verhouding (heel) anders.

Het blijft een leuk ding.

IMG_2662.PNG
 
Last edited:
Dit draadje, wie herinnert het zich nog, weer eens van stal gehaald. Ik rijd veel op de Gocycle, heb zelfs een keer een nieuwe drivetrain gehad (jawel) onder garantie en toen is alles gereset.

Gisteren de 8,32 update gehad op de Model S en vandaag bedacht ik me dat ook de Gocycle updates had. Voor de aardigheid eens gekeken. Nieuwe app, gedownload en toen op iPhone nieuwe firmware binnengehaald via wifi die daarna via Bluetooth naar de fiets ging. Dus ook OTA updates.

Een tochtje gemaakt en toen het dashboard geladen en daar staat best wel interessante info.

Ik heb hem meestal in de City-stand. Dan heb je veel ondersteuning. Die is voor woon-werkverkeer in de stad, snel van stoplicht naar stoplicht, viaducten over en dan op werk aankomen zonder bezweet te zijn. Op het werk til je hem op, weegt 16 kg, en draag je hem naar binnen en zet hem bij je werkplek. (Zo leggen ze het uit)
Je ziet ook dat de verhouding spierkracht/elektrisch 30/70 is. In andere standen, zoals eco, ligt die verhouding (heel) anders.

Het blijft een leuk ding.

View attachment 329845
De GoCycle is inderdaad een leuk ding.
Ik doe zaken met Richard Thorpe, de voormalige MacLaren F1 ontwerper en ook de ontwerper van de GoCycle elektrische fiets.
Ik koop van hem honderden GoCycle banden voor velomobielen. Zijn super lichtlopende 53 mm brede banden van 20 inch.
De banden worden voor mij in licentie door Vredestein in Thailand gemaakt.