Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede service ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij de eerste beste keer dat ik een afspraak in had gepland in de app een andere ervaring. Kreeg een aantal dagen later een sms zie hieronder. Met als afsluiting "bedank voor uw begrip en medewerking" weet niet waar ze dat vandaan halen maar dat heb ik zeker niet. Zonder enige vorm van overleg iets eenzijdig annuleren. Bij mijn issues komt gelukkig geen bloed uit maar netjes is het niet van meneer Tesla. Dus Vipercat tel je zegeningen.

Eerlijk gezegd snap ik het issue niet, ze geven netjes aan dat de onderdelen vanuit het SeC Rotterdam besteld zijn, en omdat de SeC's aparte entiteiten zijn, sluit het SeC Den Haag de afspraak zodat jij de mogelijkheid krijgt om een afspraak met SeC Rotterdam te maken.
Toegegeven, het is een beetje omslachtig om de bal bij de klant te leggen maar ik zou dit persoonlijk in geen geval willen scharen onder 'slechte service'.

Overigens: hiermee raak je wel weer gelijk offtopic ;) Dit gaat over de positieve service-ervaringen.
 
Heb alleen maar goede ervaringen met service eigenlijk, en dat terwijl ik al sinds 2013 Tesla rijd (drie verschillende Model S'en). Weinig problemen met die auto's en als er eens iets was, dan werd ik zeer goed geholpen.

Nu voor de eerste keer via de app een afspraak gemaakt voor een kraakje in het dashboard (ontstaan na de vervanging van de voorruit door Autototaalglas vanwege steenslag). Het viel me op hoe snel ik al terecht kon, op de meeste locaties binnen 1-2 weken. Alleen in Duiven was het wat langer (4 weken) maar daar moet het geplande servicecentrum in Zwolle verandering in brengen.

Een geweldig forum dit, maar het is jammer dat er zoveel gejammerd wordt en zo weinig geprezen, waardoor mensen die interesse hebben in een Tesla ten onrechte bang worden en afhaken. Het is net een krant hier: die brengen ook vooral slecht nieuws.
 
Dat jankendraadje bestaat nog steeds. Maar maak gerust een nieuwe aan zou ik zeggen.
Beste Limbo, check de discussie in het huidige 'service-draadje'. Het draadje "service-ervaringen" is een samensmelting van "janken over service" en "positieve service-ervaringen" omdat sommige leden moeite hadden met de term "Janken". En dat in het licht der eeuwigheid. Wellicht bedoel jij "Janken over tekortkomingen", die bestaat nog en heeft het gejank over janken vooralsnog overleefd.
klikkerkdeklik: Service-ervaringen

Ik denk persoonlijk dat 1 topic over service al snel heel veel wordt dus ben voorstander van dit geopende draadje:) Daar komt bij, mensen hebben de neiging om negatieve ervaringen wat sneller te delen, dus het kan al snel wat zurig worden..
 
Zeer goede service gekregen in Antwerpen - Aartselaar. De auto had een vervelende klapper bij lage snelheden. Samen met de monteur een proefrit gemaakt. Geluid werd meteen gehoord. Na een uur werd een leenauto aangeboden (P90D !!), omdat de monteurs er nog niet uit waren. Vanmiddag de auto weer opgehaald. Een verkeerde gemonteerde bout in het sub-frame veroorzaakte speling. De auto rijdt nu weer boterzacht. Kortom, aardige mensen en goed service. Antwerpen bedank!
 
Voorlopig enkel maar goeie ervaringen. Zowel met de wagen als met de service in Gent (Latem).

De problemen zelf die op dit forum gemeld worden mag en kan je niet relativeren. Vooral de gebrekkige communicatie is niet op lange termijn houdbaar en dienen ze dringend ze verbeteren. Maar tegenover de tientallen of misschien enkele honderden (meestal) terechte klachten, zijn er inmiddels duizenden Tesla's die in Vlaanderen en Nederland zonder noemenswaardige problemen hun kilometers malen.
 
Ook hier een positieve ervaring. Ik ben vandaag bij het SeC in Antwerpen geweest omdat mijn airbaglampje aan bleef, dit gebeurde circa 75% van de ritten.

Een paar dagen geleden had ik een afspraak ingeschoten via de app, met o.a. de airbag melding als onderwerp.
Ze hadden over 2,5 week pas weer wat vrije sloten, vond ik in principe ook niet zo vervelend.

Direct na het inschieten van de afspraak werd de afspraak door het SeC Antwerpen naar voren geschoven, gelijk dus voor vandaag, netjes een e-mail over ontvangen dat ze de auto graag sneller willen zien en er stond een leenauto klaar.

Bij aankomst vanochtend werd ik netjes te woord gestaan en gaf de medewerkster aan dat het met een airbagmelding alle kanten op kon, en dat ze dus geen toezegging konden doen wanneer de auto weer gereed zou zijn, kon vandaag zijn maar ook net zo goed een week later.

Leenauto stond klaar, een P85D Classic, niet heel schoon van buiten (vogelpoep e.d.) en goed gebruikt (de 21 inch velgen waren helemaal beschadigd – maar wat wil je met een leenauto met zulke grote velgen). Leuk om ook deze acceleratie te ervaren, en ook vooral de grote verbeterslag in bouwkwaliteit die Tesla gemaakt heeft door de tijd heen zag je goed.

Vanmiddag al een SMS dat de MX klaarstond en dat ik deze kon ophalen, ze hadden de sensor vervangen en ook nog een fix toegepast voor de ruitenwissers want dat stond nog steeds "open" op mijn auto. Vreemd, want een paar weken geleden stond -ie bij het SeC Rotterdam waar niets over gerept werd.

Concluderend dus zeer positief over de service, de vriendelijkheid van de mensen en communicatie. Top dus!
 
Vandaag door Tesla gebeld over proces aflevering M3 (eind augustus). Zeer vriendelijk en duidelijk. Deze Tesla medewerker ging ook meteen het proces mbt de door ons gisteren per mail geannuleerde andere auto in gang zetten.

Na sales wederom een zeer goede ervaring.

Volhouden Tesla;)
 
  • Like
Reactions: watt
Ik heb mijn (2e hands) Model S nu bijna 2 jaar. Sinds februari (dus sinds de Model 3 er is) ben ik 2 keer in een Sevice Center geweest en is 2 keer de Mobile Service bij mij langs geweest. Ik ben steeds prima en snel geholpen. Soms moest ik er (per E-mail en telefoon) even achteraan zitten om een inhoudelijk reactie te krijgen, maar dat was bij Volvo niet anders. Al met al heb ik geen negatieve ervaringen, maar het kan zeker beter.
 
Ben na mijn laatste bezoek bij een SeC niet meer bij een SeC geweest maar toch weer een goede service ervaring erbij voor mij. :)

Kreeg vandaag het volgende bericht van Tesla via SMS:

Tesla Mobile Service Nederland said:
Goedemorgen,

Wij vernamen dat uw auto nog niet op de laatste firmware versie staat. Deze hebben wij u toegezonden ook vanwege uw probleem met de centry mode. Wanneer het gele klokje op het scherm staat, deze graag installeren. Tijdens installatie van de firmware is de auto tijdelijk niet beschikbaar om te rijden.

Hopende u op deze manier goed van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Tesla Mobile service Nederland.

Paar seconde later melding in Tesla app dat een update beschikbaar was en meteen via de app gestart. Paar uur later ergens naartoe gegaan en later de beelden terug bekeken van Sentry Mode/Dashcam, geen half, blokkerig of groen beeld meer gezien. Mogelijk toeval, komende dagen nog even testen. ;) Anders is dit probleem verholpen in 2019.24.4.

Het mooie vind ik dat ik het beeld van de repeaters bij Sentry Mode/Dashcam bij mijn vorige bezoek aan het SeC wel gemeld heb maar zij hier niets over gezegd hebben. Heb er zelf verder ook niet naar gevraagd omdat ik hier zag dat meer mensen dit probleem hadden en het waarschijnlijk software gerelateerd was. Daarna ook verder geen melding meer van gemaakt en nu dus toch dit bericht. Dat vind ik pas goede service. Ondanks dat ze het niet meteen communiceren proberen ze dus toch achteraf nog al je gemelde klachten te verhelpen als dit mogelijk is via software updates.

Wel heb ik nog steeds vaak problemen met de rechterspiegel die niet openklapt, komende dagen ook weer even goed in de gaten houden. Wie weet is dat ook gewoon gefixt met de update. :)
 
nog steeds vaak problemen met de rechterspiegel die niet openklapt, komende dagen ook weer even goed in de gaten houden. Wie weet is dat ook gewoon gefixt met de update. :)
Om geheel in positieve stijl van je bericht nog even dit over je spiegel;
Ze kunnen op afstand je elektrische motor calibreren, dus opnieuw inleren van standen spiegel.

Mijn spiegel had 2 cm spelling, de monteur kon mij helpen door de spiegel spelling eruit te krijgen.

Auto was niet in buurt van monteur, dit gebeurde op afstand, OTA, zonder nieuwe firmware te sturen.

Spiegeltje weer gefixt
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Om geheel in positieve stijl van je bericht nog even dit over je spiegel;
Ze kunnen op afstand je elektrische motor calibreren, dus opnieuw inleren van standen spiegel.

Mijn spiegel had 2 cm spelling, de monteur kon mij helpen door de spiegel spelling eruit te krijgen.

Auto was niet in buurt van monteur, dit gebeurde op afstand, OTA, zonder nieuwe firmware te sturen.

Spiegeltje weer gefixt

Zou mooi zijn als ze dit probleem inderdaad ook gewoon op afstand kunnen fixen. :) Maar heb er vandaag geen last van gehad, sentry mode beelden waren ook perfect, behalve een paar corrupte bestanden dan. In ieder geval geen half blokkerig, grijs of groen beeld wat ik de laatste tijd bijna elke keer wel had. Zal het even een paar dagen afwachten aangezien het natuurlijk ook toeval kan zijn.

Fijn in ieder geval dat ze zo op afstand problemen kunnen verhelpen. Dit heb ik nog nooit bij geen enkele auto meegemaakt. Dat maakt Tesla toch wel speciaal. ;)
 
Ik heb in firmware 2019.24.4 geen groene of grijze verstoorde vlakken in de output van de cameras.

Mijn ervaring met 2019.24.4 is eveneens dat ik geen 'distortion' meer heb op de beelden. Een minpuntje aan deze versie was echter wel, dat ik na de update naar 2019.24.4 (op 24/07) opnames van 1kb had; geen opnames dus. Per 06/08 was dit 'opeens' opgelost, zonder een update naar 2019.28.2 die ik inmiddels al wel had verwacht, maar ondanks dat dus nu zeer goede opnames. Lijkt erop dat Tesla hier een aanpassing op heeft doorgevoerd zonder dat deze in een update is verwerkt. Ik heb op het forum nog een gebruiker gevonden (US) met een identieke ervaring. Eerst 1kb opnames en op een x moment alles weer in orde en prima kwaliteit.
 
Vandaag met onze model S uit 2014 bij T Service in Hoofddorp geweest vanwege een kapotte deurhendel.
Bij Tesla moest ik ongeveer een maand wachten dus ben naar alternatief op zoek gegaan, vandaar.
De hendel kwam nog wel naar buiten maar de deur ontgrendelde niet meer. Bij T Service kon ik snel(binnen 3 dagen) terecht en werd erg goed geholpen. De onderdelen die ze gebruiken zijn origineel en de monteur is erg bekwaam. Hij kwam alles netjes bespreken en liet zien wat er kapot was. Ook lekker assertief, hou ik van. Verder is hij ook veel betaalbaarder dan Tesla zelf.
Een aanrader!! (zeker als je uit de garantie bent)
 
Vandaag bij de Sec Den Haag geweest voor wat garantie problemen.
Afspraak via app. Gele randen, webbrowser werkt niet, aandrijfassen en sleutel batterij.
Werd keurig vooraf gebeld om zaken door te spreken en via meerdere sms jes op de hoogte gehouden (herinneringen) van de afspraak. 13.00 uur was ik aanwezig en zelfs in de wachtkamer kreeg ik sms dat auto in reparatie was en ik op de hoogte gehouden werd van de voortgang. Afspraak was om 13.00 uur en ik was voorbereid op een lange wachttijd ter plaatse. Om 13.20 uur werd mij verteld dat het toch langer ging duren en ik een leenauto meekreeg. MS P90D. Erg netjes. Ben erg benieuwd of deze goede info en service wordt doorgetrokken en alle reparaties netjes worden uitgevoerd.
Overigens heb ik in de 5 jaar Tesla rijden en service in Den Haag alleen maar goede ervaringen.
 
  • Like
Reactions: Maarten