Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede service ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen zondag problemen met linkervoorportier. Niet meer van binnen en van buiten te openen. Ook ging de auto niet meer op slot. Gebeld met het servicenummer en semi gelijk iemand aan de telefoon. In het weekend zitten de specialisten niet aan de telefoon, maar voldoende geholpen, zodat de deur weer van binnen opengaat en de auto weer op slot kan. Advies is om maandag weer te bellen om te zien of ook het openen van buitenaf weer kan worden gefixed. Maandag gebeld en nu ook weer snel te woord gestaan (engelstalig). Ook dit telefoontje leidde niet tot de oplossing. Deur gaat open van binnenuit, met het gevoel van een niet-werkende stuurbekrachtiging. Gaat wel, maar met veel moeite. Ook met het scherm gaat de deur niet open en/of dicht. Naar SEC Duiven gereden en tot de conclusie gekomen dat het een mechanisch probleem is. Mijn X heeft een 'oude' generatie slot, en wordt nu vervangen door de nieuwe generatie, zowel links als rechts. Deze sloten zijn niet op voorraad, maar om verder te rijden met een deur die hapert lijkt me niet veilig. Huurauto meegekregen met de afspraak dat er maar 2 dagen huur hoeven te worden betaald, de rest is op kosten van Tesla. Netjes en veilig afgehandeld.
 
  • Like
Reactions: watt
Vandaag mijn Model 3 LR AWD na 4 (werk)dagen weer opgehaald bij SeC 010. Voorste drive unit is vervangen en achterste half shafts zijn gesmeerd ivm een tikkende geluid bij last wissels.

Ben steeds heel netjes te woord gestaan met alle uitleg die je maar zou wensen. Auto is heel netjes opgeleverd. Van binnen en buiten keurig schoon. Bijna hadden ze alles goed gedaan :rolleyes:

Het enige wat mis is gegaan is dat ze me de verkeerde key card hebben mee gegeven toen ik de auto op kwam halen. Ik heb natuurlijk mijn telefoon gebruikt om de auto te openen toen ik naar huis ging, dus ik had ook niets in de gaten.

Tegen de tijd dat zij het door hadden en mij een bericht hadden gestuurd had ik mijn auto inmiddels, met verkeerde key card en al, bij een Profile Tyre Centre (ergens in de buurt van 030) achter gelaten om 4 nieuwe Cross climates te laten installeren.

Zoiets kan natuurlijk gebeuren. Al met al heel tevreden over de afhandeling. Mag ook een keer gezegd worden. Voor mij in ieder geval geen 020 meer.
 
Vandaag in Den Haag mijn MCU1 laten vervangen door de MCU2.
De afspraak gewoon via de app kunnen maken.
Gelijk daarna goede communicatie over de afspraak, corona maatregelen, factuur. Zowel via mail als bericht (sms) op telefoon.
Vorige week op tijd door hun gebeld dat de spullen niet binnen waren en afspraak een week verzet. Was voor mij gelukkig geen probleem.
Vandaag de vervanging. Top geregeld en uitgevoerd. Vooraf en tijdens de vervanging weer goed geinfomeerd geweest.
Vanmiddag om 15.30 uur een bericht dat de auto weer klaar stond. Top.
Trouwens altijd aardige mensen aan de balie daar. Zij liep nog even mee naar de auto voor een vraag van mij.
Weer erg tevreden. Nu lekker genieten van de heerlijk snelle computer en laatste updates voor fsd.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
In 25.000 1x bij een Sec geweest voor een klein opleverpuntje (wielkastbekleding). Via app afspraak gemaakt, bij aankomst constateerde medewerker dat ook mijn spoiler niet helemaal goed zat. Deze gingen ze meteen mee vervangen, gaven aan dat het iets langer ging duren.
In de lounge zitten werken tot de Tesla app aangaf dat de auto klaar was. Vlekkeloze ervaring in Arnhem. Vriendelijke medewerker.
 
Eergisteren kwam ik thuis van het werk met de MS en wou mijn werktas uit de koffer nemen, maar die ging niet meer open. Hij gaf een dubbel piepend geluid en het scherm gaf aan dat de koffer open stond. Met als gevolg dat de S niet meer op slot wou en de deurhendels bleven naar buiten zitten. De verlichting van de hendels en deze van de koffer bleven branden, de rest ging uit. In het kofferdeksel was er met de hand totaal geen beweging in te krijgen. En ook na een reset was er niets veranderd. Dan maar naar onze huisranger gebeld en toevallig kon die nog een gaatje in zijn planning vinden voor de dag nadien. Ik ben dan met de M3 gaan werken en heb de MS op stal laten staan. Yannick had reeds de nodige materialen voorzien vanuit de SeC toen hij bij ons kwam en na een dik half uurtje was alles weer in orde.

Blijkbaar was de actuator van de achterklep defect. totale kost all-in 169€

Bedankt Tesla en Yannick voor de snelle service.
 
Vandaag en goede service ervaring.
Een paar weken geleden toen het echt koud was in NL (-4 graden) heb ik de auto-fold van de spiegels uitgezet. Vorige week weer aangezet maar het vreemde is dat de setting niet bewaard blijft. m.a.w. 1x functioneert de auto-fold van de spiegels en daarna springt de setting terug naar niet auto-fold. Afgelopen weekend serieus gekeken naar het probleem en zelfs de MCU 3x laten rebooten. De setting bleef maar 1x functioneren als gespecificeerd en daarna was de auto-fold optie weer disabled.

Vandaag Tesla gebeld. Direct een vriendelijke dame die me hielp. Ze kon niks vreemds vinden in de MCU op afstand. Daarop heb ik voorgesteld om een demo te geven van het probleem..... en wat denk je .... het probleem is magisch verdwenen :rolleyes:.
Ze stelde voor het probleem voor een week te parkeren en eind van de week terug te bellen ter verificatie. Als het zich weer voordoet moet ik datum en tijd t.b.v. de log noteren.

Goede ervaring :)
 
Vandaag en goede service ervaring.
Een paar weken geleden toen het echt koud was in NL (-4 graden) heb ik de auto-fold van de spiegels uitgezet. Vorige week weer aangezet maar het vreemde is dat de setting niet bewaard blijft. m.a.w. 1x functioneert de auto-fold van de spiegels en daarna springt de setting terug naar niet auto-fold. Afgelopen weekend serieus gekeken naar het probleem en zelfs de MCU 3x laten rebooten. De setting bleef maar 1x functioneren als gespecificeerd en daarna was de auto-fold optie weer disabled.

Vandaag Tesla gebeld. Direct een vriendelijke dame die me hielp. Ze kon niks vreemds vinden in de MCU op afstand. Daarop heb ik voorgesteld om een demo te geven van het probleem..... en wat denk je .... het probleem is magisch verdwenen :rolleyes:.
Ze stelde voor het probleem voor een week te parkeren en eind van de week terug te bellen ter verificatie. Als het zich weer voordoet moet ik datum en tijd t.b.v. de log noteren.

Goede ervaring :)
In elk geval super dat Tesla weer telefonisch bereikbaar is.
 
Na alle slechte ervaringen die ik hier gelezen heb was ik best wel benieuwd naar mijn eerste ervaring.
Ik heb gisteren mijn Tesla gekocht bij een particulier en direct even langs de Sec gereden. Hij staat nu op 78000 km dus ik wou dat even direct in het systeem hebben. Doordat het overmaken even als fraude werd gezien en dus mijn overboeking en mijn rekening werden geblokkeerd duurde het betalen iets langer dan geplanned. Daardoor kwam ik net voor 12 uur bij de Sec aan.
Na eventjes wachten (5 minuten?) werd ik al eerder dan verwacht gevraagd om mijn X in de inspectie ruimte te rijden.
Mijn X stond volgens de Sec nog op een andere naam. Ja dat klopt hij is 10 minuten geleden op mijn naam gezet.:)

Leuk gesprek, veel tips gekregen, al de zaken die ik wist zonder probleem geaccepteerd en volgens de Tesla medewerker maakte mijn voorwiel ophangen ook iets lawaai, wordt ook naar gekeken.
Zelfs de schaafwondjes van de FWD is garantie.

Ik kon de X direkt achterlaten en dan zou ik een leen auto meekrijgen, maar voor de spotrepair zou ik dan terug moeten komen.
Ik heb nu een afspraak staan in februari en dan wordt alles gedaan.

Tot nu toe alleen maar lof. Zeer tevreden.
Oh ja ik was in Eindhoven bij de SEC.
 
Na alle slechte ervaringen die ik hier gelezen heb was ik best wel benieuwd naar mijn eerste ervaring.
Ik heb gisteren mijn Tesla gekocht bij een particulier en direct even langs de Sec gereden. Hij staat nu op 78000 km dus ik wou dat even direct in het systeem hebben. Doordat het overmaken even als fraude werd gezien en dus mijn overboeking en mijn rekening werden geblokkeerd duurde het betalen iets langer dan geplanned. Daardoor kwam ik net voor 12 uur bij de Sec aan.
Na eventjes wachten (5 minuten?) werd ik al eerder dan verwacht gevraagd om mijn X in de inspectie ruimte te rijden.
Mijn X stond volgens de Sec nog op een andere naam. Ja dat klopt hij is 10 minuten geleden op mijn naam gezet.:)

Leuk gesprek, veel tips gekregen, al de zaken die ik wist zonder probleem geaccepteerd en volgens de Tesla medewerker maakte mijn voorwiel ophangen ook iets lawaai, wordt ook naar gekeken.
Zelfs de schaafwondjes van de FWD is garantie.

Ik kon de X direkt achterlaten en dan zou ik een leen auto meekrijgen, maar voor de spotrepair zou ik dan terug moeten komen.
Ik heb nu een afspraak staan in februari en dan wordt alles gedaan.

Tot nu toe alleen maar lof. Zeer tevreden.
Oh ja ik was in Eindhoven bij de SEC.
Veel plezier met je Model X!
Kun je t. z. t. nog even laten weten hoe de schaafwondjes van de FWD zijn gerepareerd? Heb gezien dat Tesla dat doet door er een stickertje in de kleur van de lak over heen te plakken. Dat is natuurlijk maar een heel tijdelijke oplossing. Overigens storen die schaafplekjes mij niet. En aangezien het aluminium is, dat niet roest, lijkt me het ook geen kwaad kunnen.
 
Achterruitverwarming stuk (1 deel werkte nog maar). Afspraak gepland via de app, 8:30 gebracht. Netjes gebeld voor de afspraak (uitgelegd dat de ruit al was gereserveerd en of ik een loaner nodig had), Direct nadat die klaar was gebeld, ruit is vervanger zat microbreuk in de verwarmingsdraadjes. Zeflde dag om 15:00 weer opgehaald. Nieuwe achterruit, garantiewerk en gratis loaner.

Dat is gewoon erg snel en top geregeld.
 
Veel plezier met je Model X!
Kun je t. z. t. nog even laten weten hoe de schaafwondjes van de FWD zijn gerepareerd? Heb gezien dat Tesla dat doet door er een stickertje in de kleur van de lak over heen te plakken. Dat is natuurlijk maar een heel tijdelijke oplossing. Overigens storen die schaafplekjes mij niet. En aangezien het aluminium is, dat niet roest, lijkt me het ook geen kwaad kunnen.

Wordt door een spotrepair bedrijf gedaan dus met echte verf niet een sticker. Ik ging er ook vanuit dat er een sticker op kwam maar hierdoor moet ie zelfs een nachtje slapen in de SEC.:)
 
Achterruitverwarming stuk (1 deel werkte nog maar). Afspraak gepland via de app, 8:30 gebracht. Netjes gebeld voor de afspraak (uitgelegd dat de ruit al was gereserveerd en of ik een loaner nodig had), Direct nadat die klaar was gebeld, ruit is vervanger zat microbreuk in de verwarmingsdraadjes. Zeflde dag om 15:00 weer opgehaald. Nieuwe achterruit, garantiewerk en gratis loaner.

Dat is gewoon erg snel en top geregeld.
Goed geregeld, welke SeC was dit?
 
Vandaag bezoek gehad van Mobile Service (via SeC Hasselt maar Mobile Service komt vanuit Zaventem denk ik). Perfect verlopen, de dakrand boven de ramen was beschadigd omdat het raam van de achterdeur er was tegen geknald (zou normaal niet mogen natuurlijk, raam was te vroeg naar omhoog geschoven). Dakrand volledig vervangen, netjes opgelost.
 
I was als aanstaande vader in de shop aan het rondneuzen en stuite op een sectie rompertjes onder kleding. Nu word ik als aanstaande vader om de oren gegooid met maten als 55 69 72 weet ik veel en toen zag ik de bemating op de tesla site staan in de Amerikaanse maten en dan ben je mij kwijt. Toen de vraag gesteld aan de chat waar ik de maten mee kan vergelijken. Ik werd goed geholpen door ene Paul die mij uitleg gaf over de maten en vergelijk met lengte en leeftijd.
Ik was daarna in staat dit mooie rompertje te kopen voor onze aanstaande zoon.

1615991822551.png