Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede service ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Deze week een onderhoudsbeurt laten doen bij het service center in Den Haag en direct wat additionele punten aangegeven:

- Openstaande Recall Repair - MS secundaire vergrendeling en slotvanger kofferbak voor
- Gele rand instrument panel (touchscreen is reeds gedaan maar instrument panel nog niet)
- Het LCD touchscreen vertoont een blauwe lijn die permanent is en niet verdwijnt
- Voor ophanging maakt een rammelend geluid over hobbels/klinkers. Is al eens eerder verholpen, maar lijkt weer terug te zijn.
- Installatie Model S CCS-upgrade

Alle punten zijn dezelfde dag onder garantie verholpen (behalve de CSS upgrade). Het LCD scherm is vervangen door een nieuw scherm. Ik moet alleen nog een keer terug voor de rammel in de voor ophanging. Hier is een upgrade voor van de shock tower braces, maar deze moesten besteld worden.

Al met al prima service en dik tevreden.
 
Ik heb bij Service Center Den Haag meerdere positieve ervaringen gehad, met name dankzij de mevrouw van afdeling Service.

- Ongeveer 1,5 jaar terug voor een defecte sleutel en krakende deur langsgereden. Een andere Service Center gaf diezelfde dag aan dat een nieuwe sleutel moest worden aangeschaft (dacht voor ongeveer 150 euro excl. BTW). Vervolgens was ik bij SC Den Haag als second opinion langsgereden. SC Den Haag had in korte tijd mijn sleutel aan de praat gekregen, door het opnieuw te programmeren. Verder werd kort gekeken naar de krakende deur. De bovenste scharnier was de boosdoener (de onderste mankeerde niks), terwijl het andere Service Center aangaf dat zowel de bovenste als onderste deurscharnier moest worden vervangen. Kosten (SC Den Haag): 0 euro.
- Vorig jaar onder garantie de aandrijfassen voor laten vervangen. Kosten 0 euro.
- Dit jaar de High Voltage accu onder garantie laten vervangen (door een geremanufactured) en een P90D loaner meegekregen. Kosten 0 euro.
- Vorige week een 12V accu aangeschaft. Direct uit voorraad geleverd. Kosten: 136,36 euro excl. BTW excl. arbeid.
- Verder in de loop van dit jaar verschillende kleine onderdelen aangeschaft. Direct uit voorraad geleverd.
- Alle keren goed op de hoogte gehouden en adviezen gekregen van de mevrouw van afdeling Service.
 
Last edited:
Gisteren een melding gekregen met de MS op vakantie in Drenthe dat laagspannjngsaccu vervangen moest worden. Gelijk Tesla gebeld.
Ik kon gelijk om 17.00 uur bij Sec Zwolle langskomen voor vervanging. Top geregeld en supervriendelijke mensen daar. Als bonus even met de MYP kunnen rijden tijdens het wachten. Is ook wel zeker een lekkere auto en kanshebber voor opvolging. Erg tevreden.
 
Bij mijn Model 3 is bij de “twee jaar beurt” een resealing gedaan van de upper control arms.

Nu zo’n negen maanden later begonnen de draagarmen plots enorm te kraken. Op vakantie in Duitsland.

Via de app maakte ik er melding van. Het dichtstbijzijnde Service Center was Dresden. Daarmee heb ik via de chat in de app contact gehad. Ze bestelden wat materialen. En ik kon een afspraak inplannen. Dat kon direct op dezelfde dag al of later in de week.

Vandaag ben ik naar Dresden gegaan. Het geluid was na drie meter rijden duidelijk te horen. Ze gingen er direct mee aan de slag. En anderhalf uur later was het klaar.

Ze hebben de “front upper control arms” vervangen. De Tesla is weer heerlijk stil.

Goede ervaringen dus! Gewoon op vakantie laten fixen. Eenvoudig contact via de app. En genoeg vrije slots om het snel in te plannen.

We haalden de Tesla aan het einde van de middag weer op en hadden en leuke dag in Dresden. Tip: VW Gläserne Manufaktur - Familienführungen in der Gläsernen Manufaktur.
 
Mooi om te zien hoe goed het is opgelost daar. 👍 Anderhalf uur is ook erg snel, doen ze goed. Is toch niet heel eenvoudig om deze te vervangen. Maar hebben ze veel ervaring mee aangezien dit een groot en vaak voorkomend probleem is bij de Model 3. 😉 Ook met de nieuwe trouwens, dus probleem kan terug komen weer.

In Duitsland gaat dat allemaal prima inderdaad met inplannen, kun je altijd snel terecht. In België ook best redelijk. Maar in Nederland is echt een drama qua inplannen.. Wou ik laatst ook, moest bijna 2 maanden wachten. Hier in het zuiden tenminste. Ben toen maar naar België gegaan. Hoop dat we hier in NL uiteindelijk ook op datzelfde niveau komen. 😉

Fijne vakantie nog verder! 😁
 
Vorige week woensdag, 14/09, een service via de app aangevraagd omdat mijn stuur niet meer kon in- of uitschuiven. De dag nadien een bevestiging ontvangen van mijn aanvraag, met de offerte erbij ter goedkeuring. Deze offerte, die geen kosten aanrekende aangezien het euvel onder de garantie viel, goedgekeurd op 15/09 en één van de voorgestelde data geselecteerd voor het herstel. Gisteren, op 19/09, is de mobiele service langs geweest en binnen een kwartiertje was het probleem opgelost.

Prima service, vlot en alles heel eenvoudig geregeld via de app. Het is een periode anders geweest bij Tesla, maar -alvast in Vlaanderen- loopt het nu vlot.
 
Net bericht gekregen van het service centrum in Amsterdam dat de MX weer klaar is.

Net voor einde garantie nog even langs gebracht:
- de beroemde shudder, opgelost door e.a. voor in te vervangen
- deur rubbers die loslieten, vervangen
- 12v batterij die een melding gaf, vervangen
- hele rand bij het scherm achter het stuur, via de bekende oplossing aangepakt.

Vooraf geen vervangend vervoer gevraagd, maar gelukkig stond er nog wat. Dat werd een Model Y Performance. Leuke bak!

Prima service dus en een rekening van 0 euro.
 
Sinds de laatste update (of sinds het 's avonds weer donker is, dat kan ook) schenen de dimlichten de hemel in, dus die had ik via het servicemenu maar op hun laagste stand gezet teneinde het ongetwijfeld vriendelijk bedoelde maar rete-irritante geflits van mijn tegenliggers te voorkomen. Alleen zie ik dan zelf niet zoveel meer, dus ik moest toch nog eens een afspraak maken om ze een keer goed te laten afstellen.

Nou moest ik gisteren bij een klant in Purmerend zijn. Op hetzelfde industrieterrein zit een SEC. Onder het motto "niet geschoten, altijd mis" ben ik er (zonder afspraak) even langsgegaan. En wat bleek? Ze hadden best even tijd om die lampen weer af te stellen alleen waren ze nu aan het eten. Ik zeg, geen probleem, laat ik de auto staan en ga ik onderhand naar m'n klant. Prima! En of ik een fiets wilde lenen? Nou graag!

Een ruim uurtje later was de auto klaar en mijn bespreking ook. En zowel heen als terug op de geleende e-bike geen bui op mijn hoofd.

Alweer een hele goede ervaring in Purmerend :)
 
Sinds de laatste update (of sinds het 's avonds weer donker is, dat kan ook) schenen de dimlichten de hemel in, dus die had ik via het servicemenu maar op hun laagste stand gezet teneinde het ongetwijfeld vriendelijk bedoelde maar rete-irritante geflits van mijn tegenliggers te voorkomen. Alleen zie ik dan zelf niet zoveel meer, dus ik moest toch nog eens een afspraak maken om ze een keer goed te laten afstellen.
Als je naar het menu gaat om ze af te stellen, dan kalibreren de koplampen zichzelf. Je hoeft dan verder niks meer zelf te doen. Tenzij je niet tevreden bent met de automatische kalibratie.
 
"de auto start mogelijk niet opnieuw op"..... dat was de melding, lang verhaal kort: 7 dagen weg (gratis S loaner) en nieuwe achter drive unit (M3P 2019) onder garantie. Motor was het niet, maar relais/contacten (is een unit, dus hele unit vervangen).

Ik heb nu meer vermogen lijkt het (stuk feller bij lagere accu lading), is subjectief maar duidelijk merkbaar. Kan best, is moderne unit (die zullen vast verbeterd zijn).