Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede verzekering voor Tesla Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag allemaal,

Een kennis van mij heeft op mijn advies een Tesla Model X gekocht. Super mooie auto maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. ;)

Nu komen we er alleen niet uit om de auto goed te verzekeren. Maatschappijen vragen om allemaal beveiliging certificaten en aanpassingen om de auto voor diefstal/inbraak te kunnen verzekeren.

Zo moet er o.a. een Peilzender of een 'Jamming' (geen idee wat het is) aangebracht worden maar mogelijk heeft dit negatieve invloed op de garantie van Tesla en daardoor dus geen optie.

Hebben jullie advies over waar en hoe we de Tesla het beste kunnen verzekeren?
 
Goedemiddag allemaal,

Een kennis van mij heeft op mijn advies een Tesla Model X gekocht. Super mooie auto maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. ;)

Nu komen we er alleen niet uit om de auto goed te verzekeren. Maatschappijen vragen om allemaal beveiliging certificaten en aanpassingen om de auto voor diefstal/inbraak te kunnen verzekeren.

Zo moet er o.a. een Peilzender of een 'Jamming' (geen idee wat het is) aangebracht worden maar mogelijk heeft dit negatieve invloed op de garantie van Tesla en daardoor dus geen optie.

Hebben jullie advies over waar en hoe we de Tesla het beste kunnen verzekeren?

Ik heb hier recent ook mee geworsteld. Uiteindelijk heb ik de auto via de ANWB verzekerd. Ik ben er achter gekomen dat iedere verzekeraar eist dat er een volgsysteem in de auto moet worden geplaatst. Een voorbeeld is LoJack. Dit staat compleet los van de garantie die Tesla geeft op de auto, althans dat is mij verteld.
 
Zo moet er o.a. een Peilzender of een 'Jamming' (geen idee wat het is) aangebracht worden maar mogelijk heeft dit negatieve invloed op de garantie van Tesla en daardoor dus geen optie.
In principe is het toevoegen van een 12V accessoire niet zo een moeite. Wel belangrijk is dat het ding een eigen batterij heeft, zodat het zelf geladen wordt wanneer het contact aan staat. Continu 12V trekken aan de 12V accu zal ervoor zorgen dat je auto nooit gaat slapen en de BMS geen hercalibratie doet.

Grotere problemen zijn de vragen voor een startonderbreker en dergelijke. Er zit namelijk geen starter in.
 
In principe is het toevoegen van een 12V accessoire niet zo een moeite. Wel belangrijk is dat het ding een eigen batterij heeft, zodat het zelf geladen wordt wanneer het contact aan staat. Continu 12V trekken aan de 12V accu zal ervoor zorgen dat je auto nooit gaat slapen en de BMS geen hercalibratie doet.

Grotere problemen zijn de vragen voor een startonderbreker en dergelijke. Er zit namelijk geen starter in.
Dat kan schijnbaar wel heb ik mij laten vertellen door een expert op dit gebied. Door het remsignaal te onderbreken heb je feitelijk een startonderbreker.
 
Dat kan schijnbaar wel heb ik mij laten vertellen door een expert op dit gebied. Door het remsignaal te onderbreken heb je feitelijk een startonderbreker.
Daar heb je een punt. Geen remsignaal, geen mogelijkheid om de auto in D te zetten.

Maar welk nut heeft dat dan? Dan moet je gewoon een extra bakje meenemen naast je sleutel, en 9 op 10 hangen die dingen dan aan dezelfde sleutelhanger.
 
Ik heb mijn X volledig casco excl. diefstal verzekerd. Want diefstal vind ik bij een X zonder keyless entry en met pincode zo onwaarschijnlijk dat ik er geen duizenden euro’s per jaar voor over heb.

Bij welke verzekeringsmaatschappij en hoeveel scheelde dit in de premie, @michelh? Want je hebt zeker een punt m.b.t. diefstal. Sinds Pin-to-drive is ingevoerd zijn er maar 2 Tesla's gestolen in Nederland (en beide teruggevonden).

Diefstal risico 2019:
VW: 1 op 690
Hyundai: 1 op 4524
Tesla: 1 op 24990
 
Bij welke verzekeringsmaatschappij en hoeveel scheelde dit in de premie, @michelh? Want je hebt zeker een punt m.b.t. diefstal. Sinds Pin-to-drive is ingevoerd zijn er maar 2 Tesla's gestolen in Nederland (en beide teruggevonden).

Diefstal risico 2019:
VW: 1 op 690
Hyundai: 1 op 4524
Tesla: 1 op 24990

Bij Centraal Beheer, waar ik ook mijn S uit 2013 heb verzekerd. Premie voor de X is minder dan 100 per maand (ondanks een beperkt aantal schadevrije jaren omdat ik tot de aanschaf van mijn eerste Tesla in klassiekers reed en dus geen bonusjaren opbouwde). De premie voor de S is een paar tientjes (alleen WA).

Het verschil met volledig casco was vorig jaar groot: de meeste maatschappijen wilden geen offerte uitbrengen, de goedkoopste zou ~500 per maand hebben gekost. Centraal Beheer verzekert geen voertuigen tegen diefstal wanneer de cataloguswaarde > 100k. Maar wel casco excl. diefstal, en de schadevrije jaren van de S mocht ik toekennen aan de X.
 
Last edited:
Ik heb mijn X via Carmeleon verzekeringen gedaan. Was goede prijs en alleen nodig om een Lojack in te bouwen. Deze heeft zijn eigen batterij en ging super makkelijk.
Ik zit ook bij Carmeleon met mijn X. Het enige wat er moest gebeuren was inderdaad een LoJack erin. Mijn enige uitdaging was mijn leeftijd, waarbij Carmeleon -t.o.v. andere verzekeraars- een goed premievoorstel had.
 
Pas op met Carmeleon. Ze waren goedkoop, maar gooien de premie ineens flink omhoog (bij mij 40+ euro erbij per maand). Ik ben direct overgestapt naar insuremytesla.

Daarnaast is mijn ervaring met Carmeleon dat ze niet instaat zijn tot enige zinvolle communicatie
 
Zelf heb ik pechhulp europa erbij genomen. Die service van tesla is alleen als je garantie hebt en zelfs dan zou ik er niet op vertrouwen.

Verder heb ik bescherming tegen hogere bijtelling erbij genomen. Dat kan erg zuur worden bij een total loss.

Zit bij ASR. 16 schadevrije jaren. Betaal ongeveer 2k per jaar aan premie.
Voorwaarden zijn prettig. Zo heb ik een barst in mijn voorraam: volledige vervanging zonder eigen risico en terugval in schadevrije jaren.
 
Carmeleon wil van de Tesla’s af. Ik kreeg eerder al een verhoging van 180 naar 230 euro per maand te slikken voor MX en vandaag mijn vrouw van 95 naar 150 per maand voor M3. Zelf zit ik nu bij insuremytesla voor 150 per maand. Er zijn misschien ook wel alternatieven, maar Carmeleon is dat niet (meer) helaas.
 
Unigarant, 82,29 per maand, model X (21 jaar / 80%)

20.000km / Lojack verplicht
Unigarant is wel max aanschafwaarde 50.000 zag ik toen ik keek is dat bij u ook zo. Hier stond er ook bij dat mijn auto niet te verzekeren is bij hun. Apart dat de een het wel kan en de ander niet. Ben toch jaren lang klant bij ze geweest via de anwb en toch echt geen brokkepiloot ondanks de snelle auto’s die ik gehad heb.
 
Misschien omdat het een overstap/verlening is van Turien naar Unigarant door een tussenpersoon na 3 jaar.

Bij Unigarant is er geen mogelijkheid tot een nieuwwaarde regeling omdat de catalogusprijs van de Tesla hoger is dan €50.000, bij schade wordt er uitgekeerd op basis van de dagwaarde.