Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede verzekering voor Tesla Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat met mijn 2018 Model X 100D eerst bij Carmeleon voor 150 per maand, maar toen daar de premie omhoog schoot was ik afgelopen zomer genoodzaakt over te stappen. Toen voor Centraal Beheer gekozen, 166 per maand.

Afgelopen week kwam ik per toeval via Rabobank bij Interpolis. Betaal nu 81 euro per maand voor een all-risk verzekering. Dat scheelt nogal! Enige verschil (ook volgens CB) is dat accessoires maar tot 1000 euro verzekerd zijn. Dat accepteer ik.

LoJack of ander systeem trouwens bij alle genoemde aanbieders een eis vanwege de hoge aanschafwaarde. Inderdaad geen probleem voor Tesla. Overigens is die niet verbonden met de accu, het ding heeft zijn eigen stroomvoorziening.
 
Bij de Rabobank/ Interpolis kwam ik op €105 per maand waar waarschijnlijk nog 5% of kan. Maar ik heb hem bij Unive verzekerd aangezien ik daar door pakket kortingen goedkoper uit ben en het Tesla alarmsysteem goed genoeg is. Dus geen Lo-jack o.i.d. nodig.
 
Ik heb de anwb ook geprobeerd maar aangezien ik niet wist of er een volgsysteem inzat wilden ze hem niet verzekeren, ook niet zonder diefstal dekking en dat ik er direkt eentje in zou laten zetten.
Het was NEEEEE. Nou ja, dan niet.