Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goedkoop openbaar laden in Nederland

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mensen die de Zuid-Holland laadpas van Engie hebben, ik zag net dat ze de tarieven voor dit jaar hebben verhoogd van 38ct naar 58cto_O.
Als reden geven ze op dat ze in 2023 geen inflatie correctie hebben gedaan.

Ik zie het nu ook. Slechte zaak.

Ik ben woon er niet maar kom er wel regelmatig en heb een Zuid-Holland laadpas die ik regelmatig gebruikte.
Voortaan de Bump app (46ct bij de laadpalen in HvH die ik gebruik) gebruiken of nog goedkoper; gebruik maken van de SuC onderweg (32 of 34ct).
 
Voor mensen die de Zuid-Holland laadpas van Engie hebben, ik zag net dat ze de tarieven voor dit jaar hebben verhoogd van 38ct naar 58cto_O.
Als reden geven ze op dat ze in 2023 geen inflatie correctie hebben gedaan.
Ik had een leuk tarief bij de deelnemende gemeenten in Zuid Holland voor het laden tot dec 2023, maar helaas per 2024 zijn ook die kosten plus 50% gegaan. Denk zomaar dat de superchargers van Tesla zelf nu het beste tarief hebben als je afhankelijk bent van openbaar laden.


Dit was de reden dat ik het draadje nieuw leven inblies. Via welke aanbieder kan je nu openbaar nog voor een redelijke prijs laden..... ik laad voorlopig gewoon bij Tesla Superchargers want die zijn voor mij nu het best geprijst.
 
Dit was de reden dat ik het draadje nieuw leven inblies. Via welke aanbieder kan je nu openbaar nog voor een redelijke prijs laden..... ik laad voorlopig gewoon bij Tesla Superchargers want die zijn voor mij nu het best geprijst.
Ik had alleen de posts op voor mij de laatste pagina gelezen, dus deze over het hoofd gezien 😊.
Mijn vrouw is inmiddels al de hele ochtend bezig om door alle laadpassen en tarieven te gaan.
 
  • Like
Reactions: PatjeHoff
Met panelen is thuisladen altijd goedkoop natuurlijk, zelfs als de prijzen negatief gaan.
Niet als je ruim 90 ct krijgt voor teruglevering. Want dan is dat wat het je kost om te laden.

Maar tot voor kort kon ik bij mijn kantoor in de buurt gebruikmaken van DeC. Die zijn inmiddels verdwenen (sowieso verdwijnen die op heel veel locaties of zijn ze niet meer gratis).
 
  • Like
Reactions: DTTS